30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

רו יגר, מנהיגת התאים הסטודנטיאלים

כוכב עולה. ניתאי אריה ישב לשיחה עם רו יגר, אחראית התאים הסטודנטילאים, ושמע ממנה על העבר על ההווה ועל העתיד. בסוף הוא יצא עם מסקנה אחת: יש צעירים בליכוד

 

 

 

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה בקרנם של צעירי המפלגה. יש לכך כמובן קשר ישיר לבחירות לצעירי הליכוד שהעירו את השטח, אך לא רק. התאים הסטודנטיאליים בקמפוסים השונים זוכים אף הם לעדנה מחודשת בשנה האחרונה. את ההצלחה יש בעיקר לייחס למספר צעירים אקטיביסטים ומוכשרים שלקחו על עצמם יוזמות וקידמו את העניין. בין התאים הבולטים בקמפוסים יש את: האוניברסיטאות הגדולות, מכון לב, מכללת אונו והבינתחומי. כעת נדמה שהתאים הסטודנטיאליים ממשיכים צעד נוסף קדימה כאשר יו"ר צעירי הליכוד, דוד שאיין, מינה בשבוע שעבר שני פעילים בולטים בתאים לאחראים על כלל התאים הסטודנטיאליים. תפסתי לשיחה את האחראית על התאים-רו יגר, שהייתה עד לאחרונה סיו"ר תא לביא-גלעד באוניברסיטת בר-אילן. שמעתי קצת על עברה בגולה ועל הפעילות שעשתה מאז עלתה לארץ. כמו כן, התעניינתי מה הדבר שהביא אותה לתפקיד ואלו דברים היא מעוניינת לקדם, תבלו.


 

שלום רו, אשמח לשמוע קצת על ההיסטוריה שלך-על החיים בארצות הברית ועל הסיבות שהובילו אותך לעלייה לארץ ישראל?

"אז ככה, אני גדלתי בארצות הברית בתור חרדית. בסוף התיכון אימא שלי שלחה אותי ללמוד במדרשה כאן בארץ ישראל. חייתי פה במשך שנתיים במדרשת "מכון מעיין", במהלכן התחברתי מאוד לארץ ולמדתי על ציונות דרך ספרים על מנחם בגין. אחרי השנתיים במדרשה חזרתי למשך שנה לארצות הברית, אך הגעגוע הכה בי-וחזרתי להדריך במדרשה שלי. אחר השנה הנוספת שעשיתי במדרשה, אמרתי לאימא שלי שאני נשארת בישראל-ועשיתי עלייה רשמית באוקטובר 2012."

 

 

בדיעבד, האם היית עושה זאת שוב ועולה לארץ ישראל?

"ברור! ארץ ישראל היא העתיד של העם היהודי ואין לנו ארץ אחרת!."

 

 

תספרי לי קצת על פעילויות חברתיות שעשית בארץ שלאו דווקא קשורות ל"ליכוד"

" השתתפתי בתכנית הסברה של "Stand with us", הייתי רכזת של חמ"ל ההסברה בבר אילן במהלך מבצע "צוק איתן", נבחרתי לנשיאת מודל האו"ם באוניברסיטת בר אילן, אני פעילה ב"אם תרצו" ומרכזת את פרויקט "יובלים" בקמפוס. בנוסף אני גם עובדת במשרד קשרי חוץ של בר-אילן מטעם האוניברסיטה ובמשרד הדיקאן על מנת לעזור לסטודנטים מחו"ל. כמו כן בקיץ הייתי חברה בוועד המנהל של אגודת הסטודנטים ונבחרתי למועצת הסטודנטים של בר אילן מטעם החוג המשולב."

 

 

וכעת לדבר המעניין-מה הייתה הפעילות שלך בליכוד עד כה?

"כפי שציינתי, עליתי רשמית באוקטובר 2012. בנובמבר של אותה שנה פגשתי פעיל ליכוד בשם עקיבא לם, שקלט כנראה שאני ציונית ושאל אם שמעתי על הליכוד. מאז הצטרפתי לליכוד ולתא לביא-גלעד בבר אילן. לאחר תקופה מסוימת בתא נכנסתי לתפקיד סגנית יושב ראש התא וארגנתי פעילויות רבות. כמובן שגם דאגתי לפקוד אנשים רבים למפלגה, בעיקר עולים חדשים ואנשים שלומדים איתי בקמפוס. במהלך הקיץ האחרון הצטרפתי לקבוצת "צעירים לוקחים אחריות" שתמכה במושיקו פסל לתפקיד יו"ר צעירי הליכוד."

 

 

מה הוביל אותך לקחת את התפקיד ומה הדברים שאת רוצה לקדם?

"עבורי התא היה המקום להכיר את תנועת הליכוד ולהבין למה חשוב להיות חלק ממנה. האוניברסיטה הינה המסגרת האחרונה שבה אפשר להשפיע ולעצב את תפיסת העולם של הצעירים בישראל. זו הזדמנות עבורנו להראות לסטודנטים שהליכוד זה נכון. יש לי את הזכות לעבוד עם אייל טלר, וחשוב לשנינו לקדם את הסטודנטים ולהביא לפעילים בתאים את הכלים לקדם את הליכוד בקמפוסים."

 

 

איפה את רואה את עצמך בעוד 20 שנה?

"כמובן שיש לי שאיפות אישיות משל עצמי, אבל הרבה יותר משמעותי בעיניי שהדברים שאני מאמינה בהם ורוצה לקדם יבואו לידי ביטוי במדיניות הציבורית של מדינת ישראל בצורה משמעותית. החלום שלי שמדינת ישראל תהיה מדינה שהזהות היהודית בה חזקה, אך באה באופן וולנטרי וטבעי. כמו כן, חשוב לי מאוד להיות במקום שאוכל לעזור למדינה בנושא ההסברה. כעולה חדשה יש לי את היכולת להסביר את ההבדלים בין יהודים שחיים במדינת ישראל ובין יהודים שחיים בגולה, ואני יודעת להצביע ולשים את הדגש על השוני בין המדינות."

 

 

האם יש לך מסר אחרון שאת רוצה להעביר לקוראים?

"חשוב לי מאוד לקדם את הנושא של צעירי הליכוד בקמפוסים השונים. אם אתם סטודנטים בעצמכם או מכירים חברים ומשפחה המזדהים עם ערכי הליכוד, אני מבקשת מכם מאוד ליצור איתי קשר כמה שיותר מהר. השתלבות בתאים הסטודנטיאליים של הליכוד עוזרת לקדם את הערכים בהם אתם מאמינים."

 

 

 

על אף שהכרתי את רו לפני הכתבה במסגרת הפעילות המשותפת שעשינו בתאים-היא מבר אילן ואני מבן גוריון, נפעמתי לשמוע את סיפורה המיוחד של עולה חדשה לארץ, שבתקופה של קצת יותר משנתיים הספיקה לעשות כל כך הרבה גם בליכוד וגם מחוצה לו. אין לי ספק שצעירי הליכוד והתאים הסטודנטיאליים בפרט זכו למנהיגה מהשורה הראשונה.

 

ליצירת קשר עם רו-0586300382



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נקבע מועד הצבעה לתפקיד יו"ר צעירי הליכוד

אלי חזן

צעירים חסרי יוזמה

אריק זיו ויזר

צורי שרון יוצא לדרך חדשה אך נשאר אקטיבי בתנועה

אלי חזן

עשרות חברי קבוצת תגר מחו כנגד אפליית דתיים לאומיים וחילונים בבית שמש

אלי חזן

מיכאל לובוביקוב ואריאל בולשטיין עשו חיל בכנס צעירי אירופה

הליכוד חוזר לאונ' ת"א

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן