20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

נגמר ה”פריימריז” נגמר ה”ביחד”

הודיה שחר משוחחת עם סטודנטים מתאי לביא, ומגלה טפח על התעלמות חברי הכנסת מהסטודנטים. בסוף, יש גם פרגונים

 

 

 

מימרה ידועה היא שאחרי הבחירות הפוליטיקאים שוכחים מהציבור, מבטיחים הבטחות לפני הבחירות, אך שוכחים אותן מיד לאחר ההשבעות. כעת, המאוכזבים העיקריים מהמצב הם עשרות סטודנטים, פעילי ליכוד באוניברסיטאות, אשר בעוד כשבועיים יחול אצלם בקמפוס “השבוע הפוליטי” – הפנינג בחירות עם פוליטיקאים ממגוון הקשת הפוליטית. בעוד שכל ראשי המפלגות השונות אישרו הגעה, בין היתר “יש עתיד”, “הבית היהודי”, “התנועה”, ו”העבודה”, הפוליטיקאים בליכוד ממאנים להגיע. אותם סטודנטים שהתנדבו לסייע לח”כים והשרים השונים ביום הפריימריז בפעולות שטח שונות, ניצבים כעת מול שוקת שבורה. אין מענה בלשכה.

 

דיברתי עם ניתאי אריה, סטודנט לתואר ראשון בפוליטיקה וממשל ותקשורת באוניברסיטת בן גוריון, ומי שהקים את תא הליכוד בקמפוס ועמד בראשו עד לאחרונה. לניתאי יש ביקורת נוקבת על ההתנהלות של הח”כים, ומסביר: “בשבועיים שקדמו לפריימריז נפגשו איתנו ח”כים שלא ראינו כל השנה, פתאום שרים יצאו החוצה, ירדו לשטח ובאו לשתות איתנו בירה באירוע של צעירי הליכוד. הם ידעו לבקש אותנו בפריימריז כשהם היו צריכים פעילים, אך בשאר הזמן הם מתעלמים, לא באים לאירועים ולא לקמפוסים, הם יושבים בלשכות שלהם ובטוחים שככה ימשיכו למשול”.

 

בעיני ניתאי, התנהלות זו עלולה לפגוע במצב המנדטים של הליכוד בבחירות הקרובות, “הסיבה שבעיני הליכוד מקבל בסקרים 22 מנדטים ולא 30 היא שהליכוד לא נגיש לציבור. ברגע שבנט ובוז’י מגיעים לקמפוסים ומדברים בגובה עיניים, זה מביא מצביעים. אצלנו לא רק שביבי לא מגיע, גם השרים מהחמישייה הראשונה לא מגיעים. הם צריכים להבין שהם לא מלכים, אלא נבחרי ציבור. היחס הזה והניתוק מאיתנו רק פוגע במפלגה. זה מוריד את המוטיבציה ומקשה עלינו. הסטודנטים שואלים למה שנבחר בהם, הם לא מתייחסים אלינו, לא אכפת להם ולא חשוב להם להגיע ולשכנע”.

 

דפנה קובלר, סטודנטית לתואר שני ביחסים בינלאומיים ואסטרטגיה באוניברסיטת תל אביב, ופעילה בולטת בתא הליכוד בקמפוס, מסבירה כיצד הדברים נראים מהצד שלה: “אני חושבת שבאופן כללי, בגלל שאוניברסיטאות נחשבות לשמאלניות, חברי הכנסת מהליכוד מוותרים מראש על כל אירוע שמתרחש אצלנו. יש להם אשם תורם בעובדה שאגודת הסטודנטים פונה לראשי התאים מהימין ברגע האחרון. לדעתי, העובדה שהח”כים והשרים לא מגיעים לקמפוס מחלישה את המפלגה ומחלישה את הצעירים, פעילי ליכוד שלומדים באותם מוסדות אקדמיים. חוסר ההגעה שלהם מתפרשת כמתנשאת, מרוחקת, במיוחד בגלל שהם בשלטון. צריך תמיד לחזק את הקשר עם הבוחר ולא להתעורר רגע לפני הבחירות, זה רק מרחיק את הצעירים מהליכוד”.

 

עם זאת, לא הכל אבוד, ניתאי אריה וגם דפנה קובלר רוצים לשבח את הח”כים שכן מגיעים אל הקמפוס שלהם להרצאה, והם: גילה גמליאל, יריב לוין, זאב אלקין, אופיר אקוניס ומירי רגב. שניהם בחרו לא לציין את מי שסינן, התעלם או לא נעתר לבקשה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוז לביטן בקואליציה

אריק זיו ויזר

ארנס: “אין צורך בלחץ הציבורי בפרשת החייל היורה מחברון. צריך לתת לגורמי החקירה לעבוד”

אריק זיו ויזר

הליכוד חוזר לאונ’ ת”א

אריק זיו ויזר

הצעירים – דו”ח מצב 2012

אריק זיו ויזר

צעירות הליכוד מרימות את הכפפה

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד מביעים זעזוע מהכרזות נגד נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן