18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

“ניישם במהרה את תכניתה של ס. השר גילה גמליאל”

רוה”מ בכנס יום האישה הבינ”ל עם נציגות פורצות דרך מהקהילה האתיופית: “ניישם במהרה את תכניתה של ס. השר גילה גמליאל להעצמת נשות הקהילה ונדאג להביא את כל יהודי אתיופיה ארצה”

 

ביום האישה הבינלאומי אותו ציינה ממשלת ישראל ביום א’, קיימו רה”מ וסגנית השר לקידום נשים ח”כ גילה גמליאל, מפגש עם עשרות נשים מהקהילה האתיופיות שפרצו דרך, הצליחו והגיעו להישגים  בחברה הישראלית. בין המשתתפות:  מנהלת בנק, שגרירת ישראל, ד”ר לחינוך, כתבת טלוויזיה, יועצת חינוכית, עו”ס, פסיכולוגית, רופאה, בימאית, מנצחת כוכב נולד ומנהלות מצליחות רבות מהמגזר הפרטי.

קבוצת הנשים היא דוגמא למופת וליכולות שקיימות בקרב נשים ובפרט בציבור הנשים מקרב הקהילה האתיופית. כל הנשים שהוזמנו, הצליחו לשבור את “תקרת הזכוכית” הכפולה שנכפתה עליהן והפכו למודל לחיקוי בקרב בנות הקהילה.

הנשים סיפרו על החוויות האישיות שלהן ועל המסלול שעברו לאורך מסע השתלבותן בחברה הישראלית ולמדו על תכניתה של סגנית השר גמליאל, לעידוד נשים נוספות מהקהילה להגיע להישגים דומים.

המפגש מהווה תשובה ניצחת לשתי תופעות פסולות שנגלו לאחרונה במלוא כיעורן בחברה הישראלית – הדרת נשים וגזענות כנגד בני הקהילה האתיופית. המפגש נועד להעביר מסר של ניפוץ דעות קדומות אליהן נחשפו המשתתפות שהנשים הללו קיבלו בשלב כזה או אחר והן תוכחה לכל אותם מדירים.

סגנית השר גמליאל: “יום האישה הבינלאומי נועד לציין הערכה וכבוד כלפי נשים על הישגיהן, אין ראויות יותר מנשים שעברו תהליך קליטה קשה ולמרות כל המכשולים שניצבו בפניהם, כנשים בכלל וכנשים אתיופיות בפרט,  הצליחו להגיע להישגים בלתי רגילים, כל אחת בכוחות עצמה, בכל התחומים : באקדמיה, בתרבות, באומנות, בעסקים ובצבא.

“המפגש מסמל עבורנו גאווה באותן נשים שניפצו את “תקרת הזכוכית הכפולה” והצליחו למרות  גילויי התנכרות וקיפוח.  אנחנו מעבירים כאן מסר ברור, כי אין מקום לאפליית נשים ולגזענות על רקע מוצא או מגדר!”.

רוה”מ: “אתן עכשיו עוברות מסע אחר. אולי לא פיזי כמו שעברתן בדרך ארצה, אבל בכל זאת מסע עם קשיים רבים. אני לא אקבל מצב בו דוחקים הצידה מישהו מהעם שלנו. אינני מוכן לקבל אפליה גזענית, כפי שהתרחש בקרית מלאכי. אני מחויב לקהילת יוצאי אתיופיה ומתחייב לדאוג להביא את כולם ארצה. אני מחכה לקבלת תכניתה של סגנית השר גילה גמליאל להעצמת נשות הקהילה האתיופית ואני בטוח שסגנית השר לא תרפה, עד שנוציא את התכנית לפועל”.


נציגת המשתתפות, עו”ד פנינה טמנו-שאטה: ” אין שום סיבה שבבית שלי, בארץ, ארגיש שונה. אנחנו חייבות להיראות ולהצליח בכל תחום ותחום. נשים רבות מקרב הקהילה נאלצות להתמודד עם שני מעגלי מגדר – עם היותנו נשים ועם היותנו בנות הקהילה האתיופית”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בעלות על רכב לא תשלול אוטומטית את הזכאות להבטחת הכנסה

אריק זיו ויזר

אורח הקהילה היהודית בקזחסטאן : השר משה (בוגי) יעלון

אריק זיו ויזר

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו”ר הקואליציה ושר האוצר

אריק זיו ויזר

“המחאה היא לא עניין של מה בכך”

אריק זיו ויזר

שר החינוך: “להשלים את המהלך להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל-כאוניברסיטה”

אלי חזן

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן