28.1 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מפגש חברים עם השר בני בגין

ביום שני 12.10.2009 נערך בביתו של זאב גייזל באלון שבות מפגש מרתק של פעילי ליכוד מרכזיים עם השר בני בגין. במפגש נטלו חלק עשרות דמויות מרכזיות מערים שונות, ובהם עו”ד אריאל בולשטיין, עו”ד מרק צל, אדריכל מיכאל לובוביקוב, יגאל לפידוס (סניף ראשל”צ), בוריס אפליצ’וק (סניף ת”א), דר’ לאוניד ויינשטיין (סניף לוד), לנה דימנט (סניף מודיעין) ועוד רבים וטובים. המפגש נפתח בדברים קצרים של המארח הלבבי זאב גייזל, איש רב פעלים ויועץ ראש הממשלה לשעבר. זאב גייזל שיבח את בני בגין על דרכו האידאולוגית ועל נכונותו לעמוד תמיד בקשר אמיתי עם חברי התנועה. כמו-כן, גייזל בישר כי המפגשים בביתו עם נציגי הליכוד בממשלה ובכנסת יהפכו לקבועים ויהוו בסיס לחוג רעיוני מוביל שייקרא “אלטנוילנד”.

לאחר דברי המארח, השר בגין סקר את דרכה של ממשלת הליכוד עד כה. השר עמד על הבעיות הרבות שעמן נאלצה ממשלת נתניהו להתמודד מאז היבחרה, ובין היתר מציאות קואליציונית לא פשוטה, סביבה בינלאומית עויינת, ממשל אמריקאי שניסה לכופף את ישראל וירושה קשה מממשלת קדימה, שהספיקה לגרום לקלקולים רבים כמעט בכל התחומים המדיניים. לדעתו של בני בגין, אם להביא בחשבון את הקשיים האובייקטיביים האלה, נגיע למסקנה כח הממשלה כבר השיגה הישגים לא מעטים. כך, למשל, התנהלות נכונה וחכמה של ראש הממשלה אפשרה לשנות את הגישה של ממשל אובמה: אם בתחילת הדרך הנשיא האמריקאי החדש דרש במפגיע להקפיא לחלוטין כל בנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, כעת ברור לכולם (לרבות הערבים) כי זה לא יקרה. בנוסף, נתניהו הצליח לשכנע את ארה”ב כי אין לדרוש מישראל כל דרישה כתנאי מוקדם להתחלת מו”מ עם הרש”פ.

לאחר הסקירה הראשונית התקיים רב שיח כן ואמיתי, שבמהלכו השר נשאל שאלות לא פשוטות. החברים שמעו בסיפוק את הדברים הנחרצים של השר בגין בגנות התוכנית “שתי מדינות לשני עמים”. משתתפי המפגש הסכימו עם האמירה, כי הערבים בעצם חפצים ב”two stages solution” ולא ב”two states solution”, כלומר, בחיסול ישראל כמדינה יהודית. לעומת זאת, עמדתו של השר בגין בעניין בית המשפט העליון לא זכתה לתמיכת הנוכחים: השר לא הסכים עם תיוג ההרכב הנוכחי של בית המשפט העליון כ”סניף של מרצ”, ואילו חברים רבים שללו את גישתו והדגישו את הצורך שלא להתעלם מן החוליים של מערכת המשפט ולתקן את העיוותים הקשורים בנסיונות הבג”צ לכפות על כלל הציבור את ערכי השמאל.

עו”ד אריאל בולשטיין העלה באוזני השר בגין את החובה המוטלת על ממשלת הליכוד לפעול כמצוות בוחריה, לא להסתפק במזעור הנזקים שגרמה ממשלת אולמרט אלא לבצע מפנה חד במדיניות הויתורים והנסיגות ששלטה בחברה הישראלית ב-15 השנים האחרונות. מיכאל לובוביקוב העלה מחדש את ההצעה לרתום את יהודי התפוצות למאבק ההסברתי שמנהלת מדינת ישראל, והנוכחים דנו ביוזמה להעניק זכות בחירה לאזרחי ישראל השוהים בחו”ל. בוריס אפליצ’וק התייחס להיעדר השוני במטרות של ארגון הפתח והחמאס, והשר בגין הסכים עם כך. חברים נוספים העלו את הסוגיות הקשורות בערביי ישראל, ודר’ ויינשטיין מלוד הזכיר בהקשר זה את הבעיה האקוטית של בנייה בלתי חוקית בעירו.

בשל העניין הרב המפגש הסתיים רק בשעות הערב המאוחרות, כשהשר נאלץ להזכיר בבדיחות למשתתפים כי “למחרת בל זאת יש לו כמה וכמה מטלות ממלכתיות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתפסו במצלמתה של טובה מעוז בכנס של סער

אריק זיו ויזר

שלמה פורטל לנבחרים: “אנחנו לא עבדים שלכם”

אריק זיו ויזר

הכי עוזי שיש… / מאת: יואל כהן

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד בקרית גת למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

דורשים מצמרת הליכוד להחזיר לחברי המרכז את סמכויותיהם וכוחם/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

כחלון: על השתלשלות ישיבת הממשלה על עיסקת שליט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן