30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לפיד זה אח, לפיד הוא שותף טבעי

רק לנתניהו לא הייתה חפרפרת,מטה הליכוד היה בגימל, ליברמן סיפור הצלחה, סער סיפור אכזבה

כישלונם של שבח שטרן, נתן אנגלסמן ועמית הלוי

במהלך הבחירות בא אלי בטענות שבח שטרן ואמר: 'נתניהו אשם. בגלל הקמפיין שלכם ושל הליכוד אנשים בוחרים בבנט'. השבתי לו : 'אם אתם מנהיגים ופקדתם אותם אז אין סיבה להצביע בנט, קחו אחריות!"

'אתה לא מבין 'אמר לי. 'ההתקפה על בנט מוסיפה לו מנדטים'. צחקתי ואמרתי 'תראה כמה אתם משקרים, הרי ברור שהציבור הזה פשוט בוגד במי שנתן לו בית להשפיע על הרשימה'.

עכשיו, משפורסמו התוצאות, הכל ברור. מתברר כי למרות הקמפיין ולמרות הטרנד של הכיפות הסרוגות על בנט, אפשר גם אחרת:

יוסי דגן הוכיח כי באזור שלו בשומרון הצליח למנוע את בריחת הקולות של המתפקדים לטובת בנט, ולכן הטענות של העסקנים שבח שטרן, נתן אנגלסמן ועמית הלוי הם תירוצים שדופים. אפילו בבית של שבח שטרן לא הצביעו המתפקדים לליכוד. אז דבר אחד ברור שבח, אתם הייתם חזקים מול חברי הכנסת והשרים של הליכוד אבל חלשים מול הציבור הבוגדני שאתם מיצגים.

אם לא הצלחתם להעביר את המסר שהליכוד זה לא פילגש, שהליכוד הוא בית לאומי גדול שבלעדיו לא הייתם מצליחים להשיג כל כך הרבה עבור האינטרסים שלכם, אז זה אומר שאתם לא מאמינים במסר.

הטרנד של לראות בבנט החצי חילוני שעשה אקזיט מכל מקום שהיה בו, התחיל לפני שהליכוד תקף, הליכוד תקף רק לאחר שהבוגדנות נראתה לעיני כל, כך שהבגידה היא שיצרה את המתקפה ולא להיפך.

אם איש מעשה וותיק ושורשי כמוך לא הצליח היכן שבנט הצליח, זה אומר שאו שנכשלת, או שהציבור שלך הוא חסר תקנה, בין כך ובין כך התוצאה זהה והמסקנות קשות: אל תדרשו יותר ממה שמגיע לכם.


 הכישלון בבחירות

 כשלון הבחירות נובע מהתנהלות כושלת של מטה הבחירות, נקודה.

 פשוט היה פה מטה שעבד למען שני אנשים, ארדן וסער. במקום שיהיה מטה בחירות שיעבוד למען ניצחון הליכוד קבלנו מטה שעבד נטו למען גדעון סער וגלעד ארדן.

יתר על כן, השניים בזבזו את האנרגיות של מערכת הבחירות כיצד להלחם בחברי הליכוד ועמיתיהם השרים, כך שתוך כדי מערכת הבחירות קבלנו קמפיין שסער צריך להשתדרג ולהיות שר האוצר הבא.

האם לא היה יותר חשוב לדאוג לעוד מנדטים במקום לתפקיד הבא???

 יש משהו מוזר בהתנהלות של סער, לא סוד שגם אני ספגתי את קיתונות הלכלוך של הצמד אך אני פניתי אליו והתרעתי כי ההתנהלות שלו לא טובה והפניה שלי הייתה בצורה חברית. בפועל, קבלתי ממנו תשובה כל כך יהירה ומתנשאת, שאני כבר היום חוזר בי מהרצון לראות אותו ראש ממשלה בעתיד. אין ספק כי גדעון וגלעד, שזכו להערכה גבוהה בליכוד עד לפני הבחירות האלה, הפכו בתוך תקופה קצרה לצמד הכי מוקצה מחמת מיאוס בליכוד.

 כפי הנראה גם נתניהו מבין כי משהו רע קרה במערכת הבחירות לשניים. יותר מזה, נתניהו חייב לערוך בדק בית כיצד המידע על המצב של מטה מפולג לא הובע לידיעתו ומי מרח אותו בתקופה האחרונה.

נראה שאחרי שנתניהו כבר ראה כי במהלך יום הבחירות היו סימני מהפך כאשר במדגמים הראשונים כבר הופיע כי הליכוד יורד ל-28 מנדטים ורק לקראת ערב החל השינוי שהציל את הליכוד מתבוסה כי במצב שהליכוד היה עם 28 מנדטים נתניהו לא היה מרכיב את הממשלה.

מיד ביום הבחירות ניסו הצמד סער וארדן לתדרך כי מי שלא הביא את הסחורה זהו ליברמן וההסכם היה טעות, ומנגד הסבירו כי הציבור לא אוהב את נתניהו.

אבל צריך לומר את האמת: ההסכם עם ליברמן הוא סיפור שיש ממשלה של נתניהו. בקלפיות ראינו כיצד אנשי ליברמן עובדים כמו מטורפים כדי להביא את המצביעים. מנגד, אנשי הליכוד שהיו ממודרים מהמטה פשוט לקחו יום חופש.

מטה הליכוד פשוט היה בגימל אחד גדול ואולי שני גימלים.

מי שהציל את המצב בימים האחרונים לפני הבחירות היה בנימין נתניהו, שלקח את המושכות לידיים ויצר אווירה של חזרה הביתה.


חפרפרת במטה

 מתברר כי 'ידיעות אחרונות' שתל במטה המקצועי חפרפרת, כפי שהוגדר ע"י גיל סמסונוב ונאמנו צחי ברוומן.עכשיו מתברר כי במטה הליכוד היה חממה של חפרפרות , חפרפרת של העבודה, חפרפרת של בנט, חפרפרת של לפיד ורק "למי לא נשאר" ? לנתניהו. היחיד שלא קיבל את המידע האמיתי מתוך מטה הבחירות הוא נתניהו.

מסתבר שבמקום ליכודניקים המטה היה מלא באנשי מקצוע מנותקים ובחפרפרות.


קרקע המציאות

גלעד ארדן הוכיח כי את הכישלון בבחירות הוא עוד לא הפנים, כבר היום הוא יוצא בהודעה שיש ממשלה בלי לפיד.

ארדן, אין ממשלה בלי לפיד, הציבור אמר שנתניהו ראש ממשלה אך הוא רוצה את לפיד בממשלה כמפלגת ציר, אל תשכח כי אם תמשיך בשחצנות עוד תמצא ממשלה אחרת בלי הליכוד. נכון שעל הנייר יש ממשלה של 61 אבל במציאות אין חיה כזאת, כי אם תמשיכו להתנהג בשחצנות מול השותפים לפיד ובנט תגלו שהם ביחד יכולים להקים ממשלה אלטרנטיבית חברתית כאשר הליכוד בחוץ.

אל תזלזל בלפיד כפי שזלזלת בחבריך בליכוד. גלעד, אם תבין שאתה נבחר ציבור אולי תבין כי כאשר אתה שליח ציבור אתה צריך לעשות למען הציבור ולא הציבור הופך להיות עבד שלך.

לא אלוהים בחר אותך. הציבור בחר אותך.

קרקע המציאות חייבת להזכיר לכם מנהיגי הליכוד, כי כאשר אתם שקועים בעשייה אתם חייבים לראות את יום הבוחר הבא, כי אם אתם כולכם לא קשובים לרצון העם ולתהליכים תמצאו את עצמכם ללא תומכים.


מעמדו של גיל שפר בלשכה

השבוע פרסמנו כי ימיו של גיל שפר ספורים, הוא כמובן הכחיש אך אנחנו עומדים על כך שימיו ספורים. נכון כי העבר מלמד שלוקח לנתניהו זמן עד שהוא חותך את העובד, כך היה בעת ששלום שלמה שרד בלשכה וכך היום עם גיל שפר, אך דבר אחד גיל לא יכול להכחיש, הוא היה חלק מאי העברה של מידע מנתניהו.

גיל היה זה שמנע פגישות עם נתניהו של אנשי מפתח בשנה האחרונה ולא רק מהנהגה של הליכוד, הוא היה הפה של השרים גלעד ארדן וגדעון סער אצל נתניהו. אין שר או חבר כנסת שלא נאלץ לעבור אצלו את ויה דולורוזה. גיל שפר בנה חומה סינית גבוהה ובכך ניתק את נתניהו מצינורות החמצן של הקשר עם ציבור, כאשר המנהיג הופך להיות מונהג ע"י יו"ר המטה שלו הנפילה היא ודאית.

לא צריך לדאוג לגיל ליום שאחרי, החברים שלו שלום שלמה ונפתלי בנט ידאגו לו.


בנט

במהלך הקמפיין נפתלי בנט ילל כאשר הליכוד תקף אותו. בנט אמר כמה פעמים כי לא יורים בתוך הנגמ"ש, אך הוא שכח כי הוא כל הזמן תקף את נתניהו שהוא הולך להפקיר את ארץ ישראל, אז בנט בוא נשים את הדברים על השולחן : הירי היה דו צדדי. כקצין בצבא אתה צריך לדעת כי כאשר אתה יורה והצד המותקף מבליג יש שלב שההתקפה מגיעה, זה נקרא לחזור כמו בומרנג.

היו זמנים בתוך קמפיין הבחירות שבהם ראינו כיצד הגולם קם על יוצרו. מסביבת בנט היו כבר קולות שדיברו שבנט יהיה שר הביטחון הבא.

בכלל, היו במערכת הבחירות הזאת מספר הזיות מטורפות: אמנון יצחק שהאמין כי יקבל דו סיפרתי, שלי יחימוביץ שהאמינה שהיא תהיה ראש הממשלה הבא, ובסביבת בנט שהוא יהיה שר הביטחון הבא.

לי אין ספק כי נפתלי בנט הוא דבר חדש מצוין בפוליטיקה ועם ישראל עוד ירוויח מכניסתו לפוליטיקה, וכן גם הוא כמו כל אחד מאיתנו לא חף מטעויות, אך בסופו של יום בנט טוב למדינה.


יאיר לפיד

כאשר הוא נכנס לפוליטיקה היו לי ספקות לגביו, אך כאשר ראיתי את העבודה הקשה שעשה במשך השנה ומחצה וכאשר מנהיגי המפלגות האחרות התחממו במשרדיהם לפיד בלי הבגרות חרש את הארץ והפך כל אבן, הקשיב לכל אזרח. התוצאה שהוא הגיע אליה היא לא רק מפלגת טרנד אלא תוצאה של עבודה קשה.

לפיד דיבר אל הזרמים המרכזים בעם, מה שפעם היה עושה הליכוד. עכשיו בא לפיד שהקשיב לאלה שמסביבו ואמר כי אפשר לשנות. לפיד הפגין עקביות, הוא לא נפל למה שהמחאה הציגה – הפלת ממשלה. הוא הוביל את מה שכל אחד רוצה לראות : חלוקת הנטל ולא רק הגברת הנטל על מעמד הביניים. שלי יחימוביץ שהצליחה לנכס לעצמה את המחאה בתוך העבודה דיברה על מעמד הביניים אך התכוונה לכתוש אותו עד דק.

כאשר שלי אמרה 'אני המובילה בגוש' וציפי האמינה שהיא תהיה המובילה לפיד דיבר רק על השינוי.

כדי להבין עד איפה הייתה ההתלבטות, גם בסביבה הקרובה אלי היו מתלבטים בין לפיד לליכוד ובשיחות איתם הייתה לי הזדהות, כי נמאס כבר מהחרדים שכל הזמן מערבבים אותנו.

יש גבול שהחרדים עוברים אותו בכל רמה, ולכן טוב עשה לפיד שהודיע כי הוא לא מקים גוש חוסם, לפיד לעומת שלי לא רצה לחזור לתרגילים מסריחים שמהם רק החרדים יוצאים חזקים.

ממשלת שותפות בין ליכוד ולפיד כקובעי המדיניות וכמבצעי המהפכות היא צו השעה, היא צו העם, הליכוד כמפלגת העם צריך ללכת עם לפיד והעם עד הסוף.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

למה תומכי נתניהו מתגעגעים לאורן הלמן – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר

ציפורה חלולה/יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

נהנתנות מול שחיתות

אריק זיו ויזר

אלקין וסער – מבשרי הרודנות הפרלמנטרית בכנסת

אריק זיו ויזר

הפלג הצפוני והדרומי בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן