26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

ועידה ליכוד מתי, החודש של נתניהו מול מרכז הליכוד, ציפי חוטובלי לאן,סיבה למסיבה של חיים אברהם, מיהם התומכים של אובמה, ובמי עוד הם תומכים. 

נתניהו מנקה את האבק המדיני של לבני
המהלכים שמקדם נתניהו בשבועות האחרונים מעלה את השאלה האם הם מהלכים שמעידים על אחריות או שמא אלו מהלכים שיובילו לפילוג?
בקרב חוגים פוליטיים התעורר דיון ער בשאלה האם נתניהו הולך במתווה שרון?
יותר ויותר גורמים מאשרים שיש מהלך או מחשבה בכיוון. אותם גורמים אינם מוכנים להיחשף בשמם. מאידך, בשיחה שקיימתי עם גורם בכיר בלשכת נתניהו בנושא הוא אמר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי נתניהו לא מוביל מהלך של פילוג, נתניהו נשאר נאמן לליכוד. ובכלל, “נתניהו עסוק בשמירת על האינטרסים של המדינה”.
השיחה התנהלה יום לאחר החשיפה של ערוץ 10 עד לאן הלכה ליבני במשא ומתן עם הפלסטינים.
מוכרחים לזכור כי אצל נתניהו מדובר על הקפאה זמנית ואילו אצל ליבני מדובר על אריאל תמורת מעלה אדומים.
עכשיו אולי יבינו לאיזה מצב אבסורדי הובילה ליבני. מצב שבו נוצר כאוס מדיני אותו נתניהו מנסה לסדר. שהרי, מה היא לא הציעה לפלסטינים? האם הם קיבלו את מה שהציעה? בודאי שלא. אנחנו בתהליך של שיקום המעמד הבינלאומי של ישראל ולכן ההקפאה. לכן היא זמנית.
בסופו של יום הבניה תחזור ליהודה ושומרון ועד סיום הקדנציה אנחנו נהיה עדיים לבניה גדולה ומקיפה.

כינוס מרכז
בפעם הראשונה בתפקידו כראש ממשלה ייתקל נתניהו בכינוס לעומתי. זאת הפעם הראשונה שחזית א”י בליכוד מעלה התנגדות כנגד נתניהו. שהרי כינוס המרכז יעמוד בצל ההקפאה.
שאלת המפתח היא האם נתניהו יעמוד מול ההמונים ? אותם המונים שבעבר הקרוב רובם היו מאוהדיו. האם נתניהו יעמוד בקור רוח דומה לזה של שרון ? התחושה הכללית היא שנתניהו יעבור את המשוכה של המרכז מבחינת הצגת עמדתו, אך לא ברור כלל שנתניהו יצליח להעביר את החלטת המרכז כפי שהוא רוצה.
ובכלל, נראה כי נתניהו מתחיל להגיע למצב שבו הוא בודד במערכה, לבדו מול המרכז. אין שר אחד שמוכן לתמוך בו בפומבי בנושא דחיית הועידה.
יו”ר המזכירות חזר ואמר לחברים בתנועה שהוא לא מעורב ושהמרכז יחליט!
חבר מזכירות שיצא מפגישה עם ישראל אמר כי הוא נמצא בגמילה לא מוצלחת ממחלת העסקנות שלו.

הדלת המסתובבת בלשכתה של חוטובלי
ציפי חוטובלי, שהגיחה לליכוד היישר ממועצת החכמים של ערוץ עשר והייתה הפייבוריטית של נתניהו בפריימריס, נהפכה להיות הקול הצועק נגד מדיניותו של נתניהו בדיוק כשם שגילה הייתה לוחמת נגד שרון בתחילת הקדנציה.
אך על פניו נראה כי ציפי יוצרת מסך אפל אצל חברי הליכוד. לפני מספר שבועות היא יצרה תקווה חיובית כאשר החל לעבוד איתה אריאל מורלי שהגיע מתא הליכוד “לביא”. השבוע התברר כי הוא הוחלף וכבר יש אמרה בכנסת על “הדלת המסתובבת של חוטובלי”.
לעניות דעתי אין אצל ציפי בצוות אף אחד שבא מהליכוד. חבל שהצוות שלה אינו מחזיק מעמד. בכל מקרה נראה כי לחוטובלי יותר נוח עם אורבך מאשר עם אקוניס וכן, יותר נוח לה עם אורלב מאשר מירי רגב.

חיים אברהם
ביום רביעי הייתה מסיבת יום הולדת של חיים אברהם. הייתה שם סיבה למסיבה כפולה. חיים אברהם שהביא את מלול לליכוד לפני שנה סגר מעגל כאשר מלול נבחר לפני מספר ימים לראשות העיר. חיים אברהם שועל פוליטי ותיק, הצליח לאחד את הסניף לתמיכה במלול.

אובמה
מתברר כי לאובמה יש תמיכה מהתומכים של אחמדניגאד, האדמו”ר מסאטמר.
האדמו”ר מסאטמר מביע תמיכה חד משמעית בנשיא ארה”ב הלוחץ לבצע הקפאת בנייה בשטחים ומגנה בחריפות את הח”כים החרדים המתנגדים להקפאה. הביקורת החריפה הושמעה בפני אלפים מחסידי סאטמר, במהלך יום השנה ה-65 להצלתו מהשואה של האדמו”ר הוקדם – בעל ה”דברי יואל” מסאטמר. למי ששכח ראוי להזכיר שהאדמו”ר ברח והשאיר את חסידיו להירצח ע”י הנאצים.

באתר החרדי “אתרוג” נכתב שבתקופה האחרונה קיימת מגמה ולפיה ראשי מדינות בעולם מנסים להפסיק את מעגל שפיכות הדמים הרצחנית בארץ ישראל ואחד הדברים שהם מבקשים הוא להפסיק לבנות בשטחים הכבושים, מאחר שזה מגרה את הרוצחים, ולא צריך יותר מדי לגרות אותם.
כזכור, כאשר המנהיגות הציונית, ובעיקר ז’בוטינסקי, קראו להקמת מקלט לעם היהודי לפני השואה האדמו”ר קרא להם כופרים. ואולם הוא ברח לחיים הטובים בברוקלין כאשר מיטב חסידיו השוטים נטבחו ע”י מי שהציונות התריעה נגדם. המסקנה העולה היא כי חסידות סאטמר היא הגורם המעודד אנטישמיות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים מחכה לפרידמן

אריק זיו ויזר

שי קינן כמשל

אריק זיו ויזר

נתניהו מקדים תרופה למכה:משאל מתפקדים

אריק זיו ויזר

לפיד הלגיטימציה הלא מוכוונת לשחיתות”

אריק זיו ויזר

השמאל כן רצח 

אריק זיו ויזר

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן