21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בגין היטיב עם העם, אקוניס מיטיב עם הטייקונים

האמת מאחורי תמולוגי הגז,הבטחות אובמה, פאטה מורגנה, מחוק הנאמנות ועד מלחמת יום כיפור.

חברינו היקר יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אופיר אקוניס מנכס לעצמו פעם אחר פעם את מורשת בגין וטען שהוא ממשיכו. לפי דעתי היומרה הזאת גדולה עליו ככל הנראה. השבוע התראיין לכל כלי תקשורת אפשרי בנושא. אז אקוניס היקר, אני זוכר את בגין בא “להיטיב עם העם” ואילו אתה מיטיב עם הטייקונים שירוויחו עוד קצת, קצת שהוא הרבה. עליך לא לחשוב על הטייקונים אלא על העם ששלח אותך לייצג אותו בבית הנבחרים.

טייקוני המשק מציגים את המאבק על תמלוגי הגז כמאבק נגד הלאמה. אקוניס הוסיף והגדיר כי זוהי בעצם חזרה לקומוניזם באומרו שהוא לא ייתן לחזור לסובייטיזציה של הכלכלה.  אקוניס לא טועה :  המצב כיום הוא שאנו נמצאים בסובייטיזציה של הכלכלה, רק במקום שהמדינה תשלוט על הנכסים מי ששולט עליהם הם הטייקונים באותה שיטה בה המדינה בברית המועצות שלטה על נכסי העם. חייבים להזכיר לאקוניס כי המצב כיום הוא תולדה של הפקרת הנכסים של המדינה והעם לבעלי ההון על ידי פקידים שמכרו את הנכסים ואז עברו לעבוד עם בעלי ההון. תשאל את ניר גלעד שעד היום לא נתן את הדין על מעשיו.
הרי לא מדובר בכך שהמדינה תיקח 80 אחוז תמלוגים, אלא מדובר על כך שהמדינה תקבל אחוזים הנעים בין 12 ל – 20 וגם אז זה יהיה על פי דירוג.

אז מה היה לנו שם ? אנו נלחמים על עתיד המדינה : האם ימשיך להיות בישראל מצב בו משפחות ששני בני הזוג עובדים בפועל לא נשאר להם כלום בסוף החודש. זאת כי החינוך חינם אך עולה הרבה כסף.
הרפואה גם היא יקרה : אתה משלם מס על רפואה במשכורת אך בפועל בתי החולים קורסים, קיצור תורים מתרחש רק אם יש לך כסף לשר”פ, היה ולא אתה יכול למות עד שהתור שלך מגיע.
סיפור קטן להמחשה: בחמישי ביולי קיבלתי בשורה לא טובה. חבר שלי חלה בסרטן והיה צריך לעבור בדיקה מסוימת. נקבע לו תור לספטמבר, בלחץ וקשרים הוקדם התור, לאחר הבדיקה התברר כי זמנו קצוב ואין תקווה, בחמישי באוגוסט קברנו אותו.
אז את זה אפשר לשנות עם תמלוגי הגז. אז למה לדאוג שהטייקון ירוויח והעם יישאר בביצת הסבל?
זכור את חמשת המ”מים של ז’בוטינסקי במציאות דהיום :
מזון יקר, מורה עוד יותר יקר, מלבוש ממש יקר, למעון אי אפשר להגיע ובאשר למרפא : אפשר רק למות ממחשבה על המצב.
אז כאשר אתה מזכיר את מורשת בגין ושאתה ממשיכו אל תשכח להיטיב עם העם

המזון יקר ולתרבות הפנאי נשאר מעט מאוד ויותר מזה גם לחיסכון לא נשאר.
אז שיש כבר מקור הכנסה שלא מהציבור אתה מעדיף לתת אותו לתשובה.

אובמה פטה מורגנה

השמאל הישראלי נמצא במצב בו הוא רואה פטה מורגנה פוליטית וזאת משום שאובמה שולח לנו משלוח של פיתויים כדי שנסכים להמשך הקפאה.
זה מזכיר את תקופת שמיר שלא התקפל מול בוש ואומנם שילם בהפסד בבחירות אך כאשר אתה רואה היום במבט לאחור אתה רואה ששמיר צדק כאשר לא התקפל ולכן כל מי שאומר שנתניהו ייפול כאשר לא יסכים יכול להיות שהוא צודק אבל צריך לזכור שלא כל מה שנוצץ זהב הוא נתניהו הלך למהלך של הקפאה לפני שנה. זה היה מהלך שהיה מיועד להיות מהלך של בניית יחסים והשבת האמון עם הפלסטינים. אבו מאזן היה אוטיסט למהלך המדיני. רק לקראת סוף ההקפאה החל לנוע בלי רצון לתוך המהלך, כאשר העלה תנאי המשך ההקפאה, לא ראינו אותו מגיע לבקשה של המשך ההקפאה עם הצהרה של הכרה במדינה יהודית, כאשר אנו יודעים שזה הדבר שיש עליו הסכמה לאומית בישראל, מקיר לקיר להוציא את גדעון לוי מהארץ.

חוק הנאמנות
זהו רק קצה הקרחון של תהליך יצירת חיוב של נאמנות למדינה מתוך כבוד ואחריות למדינה. הרי באים אלינו חברים מקדימה ומהשמאל ואומרים שהחוק מיותר והם מתנגדים. בואו נראה למה מביא מצב שאין במדינת ישראל חוק נאמנות.
נבחר מרגל לכנסת כמו עזמי בשארה. בשארה קיבל אישור להתמודד ע”י בית המשפט העליון והיום אנו עדים כי התלמידה שלו ישבה במשט הטרור הטורקי ועמדה מול חיילים שבאו להגן על המדינה. צריך לזכור : היא הייתה בין אלה שניסו לחטוף את שני החיילים הראשונים לבטן האוניה ולכן זה הוא רק קצה הקרחון להמשך חקיקה שתקבע את הנאמנות למדינה.

יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים מזכירה לנו כי השאננות והביטחון היא כמו סרטן המתפשט בגוף האדם.
הימים של לפני מלחמת יום הכיפורים היו ימים שגנרלים נישאו ע”י העם מבושמים מניצחון מלחמת ששת נימים.
אך הוכח כי הניגון חוזר שנית. כך בימי אוסלו העליזים וכך היה כאשר שרון,חלוץ ומנהיגי קדימה סיממו את העם בחזון ההתנתקות. ואז ראית כיצד ראש הצבא נוהג בזחיחות הדעת, כאשר את כל כוחו הפעיל מול העם שלו לגרוש. ויתר על כן, בעמונה נהג ברצחנות.אך כאשר הגיעו החיילים למלחמה בלבנון מצאו שוקת שבורה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הארץ שברו את הכלים שאי אפשר להרכיב מחדש – אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

מה אכל סער בטופולופומפו ?

אריק זיו ויזר

לאן הולך גדי – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

חניקת ברק – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן