20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

חוק שטרן מסבך את ביבי, שלי הפסידה, ציפי מחכה לב'וזי, חוק ברוורמן יעלה בתקציב של 30 אלף מתפקדים בשנה.

השלכות ועדת חוקה.

השבוע ישבה על המדוכה וועדת חוקה של הליכוד. ללא ספק נשמע כמשהו לא מעניין, אך בפועל לוועדה זאת יש בסיס להרבה מהלכים בעתיד שישפיעו על הפוליטיקה הכללית.

בישיבת ועדת החוקה שהייתה בבסיס ועידת הליכוד כאשר שרון היה ראש ממשלה הייתה החלטה אחת גורלית שהייתה הבסיס להקמת קדימה: אז הוחלט כי מהמקום 24 יתחילו המגזרים והאזורים. המשמעות הייתה בסיעה שבה יש 40 חברים מכהנים, יש 17 חברים שלא יכהנו בכנסת, הפחד שלא יבחרו היה השלד להקמה של קדימה שהייתה צריכה שליש להתפלגות מסיעת הליכוד.

כמו אז גם כאן יש בבסיס הדיונים בועדת החוקה השלכות על פני הליכוד והמדינה.

השבוע הגיע לועדת החוקה מסמך של קובץ הצעות שמסרסות את הליכוד. גם כך תחת הנהגת נתניהו יש תנועה משותקת ומנותקת מהעם. ההצעה הייתה גורפת. יו"ר התנועה יכול למנות חברי כנסת ללא בחירות בתנועה וכן יוכל למנות מנכ"ל וראשי אגפים וקביעת השכר שלהם ללא קבלת אישור של מזכירות הליכוד, בקשות להצבעה חשאית במרכז הליכוד יצטרכו 30 אחוז חתימות.

אבל נחזור לתפקיד המנכ"ל. כאשר הופיע הסעיף הזה עלתה הסברה שסעיף זה נקרא על שם צחי ברוורמן. בעת ישיבת הועדה ישבו חברים בשולי הועדה והחלו לעשות חשבון כמה יעלה צחי ברוורמן לליכוד במידה וימונה למנכ"ל הליכוד. אם נשווה את המשכורת שלו בעת הבחירות שעמדה למעלה מ 140 אלף שקל בחודש הרי שבשנה מדובר במיליון שבע מאות אלף. בחלוקה למיסי המתפקדים, כדי לממן את עלות צחי ברוומן צריך 30 אלף מתפקדים.

אבל התברר כי אין מאחורי ההצעה מי שמוכן לעמוד מאחוריה. כל ראשי הערים ששמם נכרך כמגישי ההצעה הודיעו שההצעה היא לא על דעתם. מגיש ההצעה אופיר כץ נותר בודד כאשר הוא בסה"כ היה השליח של המהלך. השרים והבכירים בלשכת ראש הממשלה נאלמו ונעלמו.

מבקר הליכוד יערוך בדיקה מעמיקה האם זויפו החתימות של ראשי הערים שהופיעו על ההצעה לשינוי החוקה.

ליברמן

נתניהו וליברמן מעדיפים שמירה על המצב הקיים עכשיו. סיעה משותפת וללא החלטה על איחוד מפלגות. בישראל ביתנו אהרנוביץ החל מיד לטעון שאחרי הזיכוי של ליברמן צריך להיפרד לשלום מהליכוד, אך מאז יש הורדת מסך בישראל ביתנו על הרעיון. גם זה שליברמן שם על השולחן אקדח שמרכז המפלגה שלו יחליט בסוף נובמבר על היפרדות נראה אקדח עקר, כאשר יו"ר מרכז הליכוד דני דנון הודיע כי מקדמים את הצעת רוני שטרן על היפרדות הליכוד מישראל ביתנו.

פעילים מרכזים המקורבים לליברמן החלו ללחוץ על מניעת החלטה כזאת. מנגד החלו פעילים להחתים על הצבעה חשאית על הצעת רוני שטרן, נראה כי בשטח של הליכוד המגמה היא לטובת הצעת רוני שטרן.


 

שלי יחימוביץ הפסידה, ההפסד של שלי מחזיר אותי אחורה בזמן : לפני שלושה חודשים היא עשתה תרגיל ומנעה מפקד כאשר הייתה בטוחה שבסיס החברים נותן לה פער בטוח לניצחון.שלי מנעה את המפקד והכריזה על בחירות מקדימות ללא פתיחת השורות, נוהל שהיה קבוע במפלגת העבודה. אז, פגשתי את בועז כבל ואמרתי לו : "שלי שיחקה אותה". בועז בהה בי ואמר : "היא תפסיד, היא הלכה עקום ואין כח בעולם שהיא תנצח". הוא הוסיף ואמר : "היא בנויה על קבוצות של אנרכיסטים שמרחיקים מצביעים ממפלגת העבודה. ראה, רוב נבחרי מפלגת העבודה אינם רואים בה מנהיגה. היא רומסת כל אחת ואחד. היא הופכת את מפלגת העבודה ממפלגת מרכז שמאל לשלוחה של אנרכיסטים מנותקים".

נעשה שינוי. היום מתפקדי מפלגת העבודה בחרו בהרצוג. הדבר מראה כי מתפקדי העבודה שבחרו בשלי בסיבוב הקודם ,לא נפלו למניפולציה זולה ששלי מובילה בגדול. אלה בחרו במועמד שנותן תקווה לעבודה. צריך לזכור שבבחירות הקודמות שלי הדליפה בערוץ 2 סקר הזוי שהיא מנצחת ולב'וזי אין סיכוי וכך העבירה קולות מב'וזי אליה כאשר וותיקי מפלגת העבודה וצפון תל אביב העדיפו את שלי על עמיר פרץ והעבירו קולות מבוז'י לשלי. התוצאה בסוף הייתה צמודה. ללא הסקר המפוברק, שלי לא הייתה מנצחת גם אז.

אתמול ניצח גם הצדק ואולי ילמדו מנהיגים במפלגות אחרות שכדי לנצח צריך לגעת בציבור. זה שאתה מתאים אך מנותק מהציבור זה לא מספיק. בוז'י בא על תקן נסיך אך ב'וזי הוא באמת אדם שנוגע באנשים. כך נהג שהיה שר בממשלות ישראל וכך נהג גם שהיה חבר כנסת, כבר הרבה זמן אנחנו רואים כמנהיג שמתייחס לציבור בגובה העיניים.

עכשיו נראה האם יצליח היכן שלא הצליחו מנהיגי העבודה : להפוך להיות אלטרנטיבה לנתניהו.

ציפי מחכה לב'וזי

זהו הסטאטוס של ציפי לבני על ב'וזי אחרי הניצחון שלו : " שמחה עם בוז׳י על על הניצחון. ברכתי אותו הבוקר באופן אישי קודם כל כחבר, אבל יש לבחירתו גם משמעות נוספת וחשובה – אני מאמינה שבוז׳י מאמין באמת ומחויב באמת להסדר מדיני ואני מקוה שיתגייס לעזור לשנות את תסריט העתיד של כולנו כאן. תהליך השלום דורש תמיכה אמיתית ולא על תנאי. בקיצור בוז׳י, מזל טוב וביחד נוכל לבלום את הקיצונים "

זהו האיתות הראשון של ציפי לבוז'י : בוא להשפיע ותכנס לממשלה. דחוק את הבית היהודי ותכנס לממשלה.

מצד שני האלטרנטיבה השנייה בנייה של ממשלה אלטרנטיבית. הצטרפות של לבני לסיעה משותפת עם העבודה וקריאה ללפיד היפרד מהאח בנט. ביחד עם הבלוק החרדי ותמיכת חברי הכנסת הערבים , יש להם אפשרות להציג ממשלה אלטרנטיבית לתהליך מדיני. נראה רחוק אבל בפוליטיקה ובאנרגיות בזירה הפוליטית זה עוד יופיע.

אמנם יהייה קשה ללפיד אך אם המחנה הלאומי המורכב מבנט, חוטובלי, אלקין ואורי אריאל יטרפד כל מהלך מדיני עלולה להיווצר עוד בקדנציה הזאת ממשלה אלטרנטיבית.

רק השבוע איילת שקד הגיבה על כך ששר המדע תקף את הבית היהודי שאם יש עתיד רוצה לעזוב את הממשלה הדלת פתוחה. תהליכים אלה וההתקפה הממוקדת על ציפי לבני עלולים ליצור את בניית האלטרנטיבה לממשלת נתניהו.

צריך לזכור כי לבוז'י יש אופי יותר נוח מהאופי של יחימוביץ' ולכן אם תיווצר סיטואציה כזאת לבוז'י יש יכולת להתנהל אחרת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבן של ההיסטוריון עשה היסטוריה.

אריק זיו ויזר

נשיא חברבורות

אריק זיו ויזר

חיים חדשים בליכוד

אריק זיו ויזר

למה ליכוד משה פייגלין מקור ראשון

אריק זיו ויזר

בנט אתרוג שהפך לצנון !

אריק זיו ויזר

פרס יש לך יורש/ת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן