24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הוא חזר לקסמים

אריק זיו סבור שההישג של נתניהו הוא חסר תקדים ושהקוסם חזר. הוא מסביר למה

 

 

אתמול בלילה שאגו פעילי הליכוד בגני התערוכה ש”הוא קוסם”. ראש הממשלה השיב מייד לאותם פעילים : “אתם קוסמים”.

אף לאחר פתיחת הקלפיות העבירו הסוקרים הרשמיים והסוקרים מטעם מסר שהליכוד הולך לרדת לקידומת 1. ההרגשה הייתה שהליכוד הולך לחזור לקידומת 1 כמו בימי 1999. אך לא כך היא. הליכוד ניצח בגדול בפריפריה והוכיח כי מדינת תל אביב היא מדינה בפני עצמה. לניצחון יש משמעויות רבות ואחת מהן היא שמדינת תל אביב הפסידה.

הניצחון של נתניהו ריסק לחלוטין מסורות קודמות כאשר הליכוד היה מסיים עם מספר מנדטים פחות משמעותית משהיה לו בסקרים. בואו לא נשכח : הליכוד החל את הקמפיין עם 18 וסיים עם 30. הפעם נתניהו קיבל אמון עצון מהעם. זה בעצם היה משאל עם על תפקודו ואין ספק שהוא ניצח בצורה מרשימה.

האחים שמשלמים על שחצנות

נקודה נוספת היא שהאחים “בנט לפיד” התבררו כטירונים ולא כסוד של פורצי דרך. הם שילמו מחיר כבד מנשוא על ההתנשאות הפוליטית שלהם וההתנהגות חסרת האחריות שלהם. הם התנהגו בבוטות ונענשו.

בנט משלם את מחיר הירי בנגמש כאשר במשך הקדנציה זינב בנט בנתניהו והלם בו מימין כל הזמן ובשחצנות שלו כבר דיבר על ראשות ממשלה ודרש את תפקיד שר הביטחון.

לפיד אשר הציב מטרה לשלוח את נתניהו מחוץ למערכת הפוליטית יושב היום ורואה כי כל הנסיון שלו להדיח את נתניהו עם עוד שותפים בקואליציה התרסק אל מול פני האומה וכל מי שהיה שותף לפוטש כנגד נתניהו שילם במנדטים בתוצאה הסופית. ללא ספק נתניהו יכול להיות מרוצה : זאת קדנציה רביעית שלו.

אם נכונה התוצאה כי הליכוד עובר את השלושים מנדטים זהו יום כיפור של הסוקרים. בתקשורת משפשפים את העיניים. צורה אחרת להביט על העניין היא שמוזס הפסיד לאדלסון וישראל היום ניצחו בקרב הזה.

 

 

הליכוד הוכיח כי אפשר להביא מנדטים בלי פייגלין ומרידור. אלו שני פוליטקאים שכמו בנט לא היו נאמנים לליכוד, שניהם לא נמצאים בזירה והליכוד התחזק.

 

הניצחון של נתניהו הוא מראה על מצב שבו מוכח כי הליכוד יותר חזק מכל גורם אחר במפה הפוליטית וכן, הציבור רצה ליכוד גדול מול כל השמאל. הציבור רצה יציבות מול חתרנות בלתי נלאית של השותפים בממשלה ועכשיו נתניהו הוא המנהיג הבילתי המעורער.

 

כחלון הוא הציר הכי מרכזי לממשלת ימין מרכז. השילוב שלו עם הליכוד יהיה טבעי.

ולסיום, מתברר כי המחנה הציוני נפל שדוד כי השילוב של ליבני בוזי היה בועה תל אביבית.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבבונים החדשים של המתנחלים

אריק זיו ויזר

יריב,אל תתפטר!

אריק זיו ויזר

לא עוד ביתן 28

אריק זיו ויזר

טנגו לשלום של ביבי וציפי

אריק זיו ויזר

ההירש ישראל על מינוייך חלל

אריק זיו ויזר

סרוגים בלשכה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן