32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הכנסת באיחולי ברכת חג שמח

מתוך מגזין ליכודניק לפסח 2011

ירושלים, ערב פסח , תשע"א         

חבריי וחברותיי,

 

בעוד ימים אחדים נסב סביב שולחן הסדר ונחגוג את חירותנו, בימים ההם ובזמן הזה. נציין שוב את המסר היהודי, שעצמאות לאומית חופשית מעולו של שלטון זר, לעולם איננה מובנת מאליה.

 

מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הגורליות ביותר. אנו עומדים מול איומים ממשיים על עצם קיומנו, ומול  לחצים כבדים מצד מדינות העולם, להסכים לפשרות המקרבות את קיצו של המעשה הציוני.

 

נודה ולא נבוש. נכשלנו בשכנוע ידידותינו בעולם באשר לזכותנו המוחלטת לבנות ולהתיישב בארץ ישראל, בכל מקום ובכל זמן; וחמור מכך, לא הצלחנו לשכנע, אפילו בזכותנו לבנות בכל חלקיה של ירושלים, בירתנו מדור דור.

 

ואולם, החמור מכל, הוא הכישלון בביסוס אמונתנו העצמית בצדקת הדרך. באחרונה מתרבים בתוכנו אלו המהססים בזכותנו על הארץ, וגוברים הספקות והתהיות ביחס לאמונה הפשוטה שציון כולה שלנו. אפילו עתה כאשר גורלה של ירושלים על הכף, רבים מגיבים לאיום בפיהוק ובקלות דעת. אם לעצמנו אנו מתקשים להסביר את זכותנו, איך נסביר זאת למדינות העולם.

 

ארץ ישראל איננה נקנית ברפיון ובמורך לב. ראוי שנאמר לידידותינו בעולם, כי גם במלאכת הדיפלומטיה לא הכל עובר לסוחר, וכי ישנם קווים אדומים שאסור לחצות אותם. אם ניטיב להגדיר זאת לעצמנו ולהאמין בכך בשלמות, נוכל לעמוד בעוז גם מול הזירה הבינלאומית, ולשכנע.

 

חזרנו לארץ ישראל כדי לבנותה, מתוך אמונה שלמה שזוהי מולדתנו, ובה אנו יושבים בדין. לא באנו לכאן כדי לגרש אחרים מאדמתם, ולא כהתרסה או כפרובוקציה, אלא בזכות קנויה ותמידית. רצוננו לחיות כאן, כפי שחיו רותי ואודי פוגל הי"ד, שהלכו חלוצים לפני המחנה ליישב את חבל עזה ולאחר מכן את השומרון, באהבה למולדתם ולשכניהם.

 

לא נבנה כי הורגים בנו; נבנה כי זוהי זכותנו. כל ניסיון לעשות שימוש פסול בזכותנו לבנות ולהתיישב, ולהופכה למעשה של שנאה, או לפעולת תגמול או נקמה – מסיט אותנו ממטרתנו האמיתית לבסס אחיזתנו בארץ ישראל, ולקיים בה מדינה יהודית ודמוקרטית יציבה. 

בימים אלו אנו זקוקים לנחישות רבה, לעוצמה פנימית, והעיקר, לאמונה – והדבר בידינו.

 

חברים יקרים,

 

חזקו ואמצו את שליחיכם בכנסת ובממשלה, כדי שיוכלו לעמוד איתן מול הלחצים מחוץ והמכשולים מבית, ויגשימו את זכותנו לגור בארץ ישראל ולהתיישב בה, בכל מקום ובכל זמן. 

 

חג חירות שמח לכם ולכל בית ישראל.

 

         בברכה,

ראובן (רובי) ריבלין

יושב-ראש הכנסת  

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האיחוד האירופי ליו"ר הכנסת: לא מקבלים את הדה-לגיטימציה כלפי ישראל

אריק זיו ויזר

"דין שדרות כדין תל אביב"

אלי חזן

רגב : "הכנסת מצדיעה לאנשי המילואים"

אריק זיו ויזר

רה"מ בראיון בלעדי לליכודניק לרגל שנתיים לכהונת הממשלה

אריק זיו ויזר

ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה: "ההשוואה בין עובדי ערוץ 10 לעובדי עוף העמק – מקוממת ומיותרת" !!

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד במפנה היסטורי : מחייבת גיוס לכולם

אלי חזן
דילוג לתוכן