29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ועדת הרווחה והבריאות דנה במיגון חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון

סגן שר הבריאות ליצמן “לא יהיה פינוי קברים הפיתרון הוא בניית המחלקה על שטח מגרש החנייה”

ועדת הבריאות דנה הבוקר בעיכוב בניית המיגון של חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון.
מחלוקת הנובעת מהעובדה שהאזור המיועד לבנייה הוא שטח עתיקות מוכרז עוד מתקופות המנדט הבריטי, שנמצא כי היה אתר קבורה. סוגיית פינוי הקברים גורמת למעשה לעצירת הליכי הבנייה והמיגון בבית החולים, זאת על אף החלטת הרבנות הראשית לאפשר את פינוי הקברים, בשל פיקוח נפש.
בשל העיקובים נמצאה חלופה נוספת והיא בניית המחלקה על שטח מגרש החניה בביה”ח, אפשרות לה מתנגדת הנהלת ביה”ח מכיוון שלטענתה שטח החניה מרוחק ממחלקות האשפוז האחרות ולמרחק זה יש השפעות על איכות השירות וכן על הוצאות התפעול.

ח”כ רוברט אליטוב שיזם את הדיון אמר בוועדה, “יש לנו הסכם קואליציוני בעניין זה שקובע כי הבנייה תתחיל באופן מידי. יש לנו אחריות לחצי מיליון אנשים שמקבלים טיפול בברזילי, יש כסף, יש תוכנית, יש כל מה שצריך כדי להתחיל בבניה מייד”.

מנהל ביה”ח ברזילי, ד”ר שמעון שרף סיפר על שני הטילים שנפלו במבצע עופרת יצוקה באזור ביה”ח, “הצוות היה מפוחד, חולים במחלקות שונות כמו ביחידה לטיפול נמרץ לא ניתן להעביר למקומות מוגנים בבית החולים. שנים שאנו מחכים לאישורי בנייה, אני חושב שהאוצר מחכה להזדמנות לקחת חזרה את הכסף שהוקצב עבור הבנייה והמיגון”.

ח”כ אופיר פינס טען כי בשל ההתנגדות הטוטאלית של סיעת יהדות התורה לפינוי הקברים בבית החולים, סגן השר ליצמן צריך להעביר את הטיפול בעניין זה לשר אחר”.

סגן השר ליצמן השיב לטענת פינס ואמר כי ,”ההחלטה היא של הממשלה הקודמת שיהדות התורה לא הייתה חלק ממנה ואת ההחלטה לא להעביר את הקברים התקבלה ע”י משרד ראש הממשלה בעצמו”.
את הפיתרון רואה ליצמן באפשרות השנייה שהיא בניית חדר המיון ומיגונו על שטח החניה, “לא אתן להעביר קברים וגם הרבנות הראשית לא תיתן. אני מתחייב להאיץ את פיתרון הבנייה על מגרש החניה ולדאוג להשלמת העלויות הכרוכות בכך.”

יו”ר הוועדה, ח”כ כץ סיכם את הדיון, “הוועדה מביעה את דאגתה לחצי מיליון אזרחים במקבלים טיפול בברזילי. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לאמץ את האפשרות הראשונה והיא בניית המחלקה על שטחי הקברים לאחר שיפונו כפי שכבר הסכימה לכך הרבנות הראשית”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

כרמל שאמה:”תיקון חוק –בחירות למוסדות לשכת עורכי הדין” עברה היום בקריאה טרומית

אריק זיו ויזר

ניצחון פוליטי לליכוד : מופז הוא יו”ר ועדת חוץ ובטחון

אריק זיו ויזר

נתניהו – הטובים להוראה – שיוויון הזדמנויות לכל ילד

אריק זיו ויזר

האתר הרשמי של ח”כ יריב לוין

אריק זיו ויזר

הזיגזוג של השמאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן