28.1 C
תל אביב
27 ביולי 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ ציפי חוטובלי: “הצעת החוק של האוצר היא לעג לרש ועלבון לציבור הנשים במדינת ישראל

הוועדה לקידום מעמד האשה בראשות ח”כ ציפי חוטובלי (ליכוד) דנה היום בנושא הכרה בהוצאות טיפול בילדים. בפני הוועדה הוצגה הצעת החוק של האוצר שאושרה השבוע ע”י הממשלה. לפי הצעת החוק משנת 2015 אמהות עובדות לילדים מתחת לגיל 5 יקבלו עוד נקודת זיכוי אחת בגין כל ילד (שווי נקודת זיכוי היום הוא 196 ₪). עד לתחילת החוק יהיה יישום הדרגתי מ-2011 באמצעות הוראת שעה. ב-2011 נקודת זיכוי לילד שגילו עד שנה, ב-2012 נקודת זיכוי לילד שגילו עד שנתיים, ב-2013 נקודת זיכוי לילד שגילו עד 3 וב-2014 נקודת זיכוי לילד שגילו עד 4. בנוסף תורחב התחולה של מענק מס הכנסה שלילי לשנים 2009-2010 עבור אמהות לילדים מתחת לגיל שנתיים.
מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסר לוועדה כי כ-75% מהאמהות העובדות, בהנתן שיעורי המס הקיימים, לא ייהנו מהטבת המס הזו. הרחבת הזכאות למס הכנסה שלילי תסייע לכ-50 אלף נשים בלבד בשנים 2009-2010. גם לאחר היישום המלא של הצעת החוק הממשלתית, כ-33% מהאמהות העובדות להן ילדים עד גיל חמש לא ייהנו מהטבה כלשהי בגין עלויות הטיפול בילדים.

ח”כ ציפי חוטובלי, יו”ר הוועדה: “הצעת החוק של האוצר היא לעג לרש ועלבון לציבור הנשים במדינת ישראל. מדובר בתהליך מדרגי שסופו רחוק מאוד, רק בשנת 2015 ובמהלכו התקצוב אינו ראוי, כ-200 ₪. לא רציני להתחיל מהפכה חברתית בקביעת רף נמוך כזה. הוועדה תמשיך בטיפול בנושא בשתי חזיתות: האחת בדרך של שיפור הצעת החוק הממשלתית והשניה בהחלת דין רציפות על הצעת החוק שעברה בקריאה ראשונה בדרך הקודמת. אדאג לכך שהדיון בהצעת החוק יימשך בוועדה לקידום מעמד האשה”.
ח”כ עמיר פרץ (עבודה): “פסק הדין בעניין ורד פרי היה הטריגר המרכזי למצב בו אנו מצויים היום. ההבדל בין פסק הדין להצעת החוק הוא תקציבי. פסק הדין עולה כ-3 מיליארד ₪ והצעת החוק כ-300 מיליון. נושא ההכרה בהוצאות טיפול בילדים הוא שאלה חברתית עמוקה הקובעת באופן מוחלט את מעמד האשה, יכולתה להתפתח, לפתח קריירה ולחזק את מעמדה”.
ח”כ רונית תירוש (קדימה): “הצעת החוק של האוצר אינה מספקת ואפעל להחלת דין רציפות על הצעת החוק שלי שעברה קריאה ראשונה בכנסת הקודמת ועל קידומה”.
עו”ד טליה לבני יו”ר נעמ”ת: “עלינו להתנגד להצעת החוק של האוצר באופן גורף. היא לא ראויה לדיון, מבזה, משפילה ומבלבלת ועל האוצר למשוך אותה עכשיו. הדבר הנכון לעשות הוא סבסוד מלא של מעונות היום, המשפחתונים והצהרונים. העלות של כך היא 1.3 מיליארד ₪. כלומר בתוספת של עוד חצי מיליארד ₪ יהיה לנו חינוך חינם בכל המעונות והמשפחתונים”.
אלה גרא משדולת הנשים: “העקרון שפסק הדין קבע, שמהות ההוצאה היא ליצירת הכנסה צריך להיות נר לרגלינו. אם האוצר יעשה קיצוץ רוחב בכל ההוצאות המוכרות של אחוז עד שניים יהיה כסף להוצאה זו. סבסוד מעונות יום ויום לימודים ארוך חשוב אך הוא מהווה סוגייה נפרדת”.
יובל יעקובי מאגף תקציבים במשרד האוצר: “הצעת החוק הממשלתית מהווה שיפור מפסק הדין בו הניכוי היה רק ל-25% מהאמהות, שהן אלו המגיעות לסף המס”.

הוועדה לקידום מעמד האשה, הכנסת ירושלים 91905. טלפון: 02-6408704, פקס: 02-6408946
אתר האינטרנט של הוועדה: www.knesset.gov.il/women



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי מזמינה את צעירי הציונות הדתית להיות חלק מהליכוד

אלי חזן

ריבלין לנתניהו: המחלוקת בינינו איננה אישית

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת : יש חברי כנסת שמחריפים המתיחות האתנית

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן

ח”כ דנון ליועמ”ש לממשלה- לאסור את ערביי ישראל שקוראים לחטיפת חיילים

אריק זיו ויזר

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן
דילוג לתוכן