22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ חוטובלי יוזמת שינוי חוק היסטורי

ח”כ ציפי חוטובלי יוזמת הצעת חוק חדשה שתאסור מימון מוסדות חינוך אנטי ציוניים

על פי הצעת החוק, מקצועות החובה במסגרת לימודי הליבה יהיו תנ”ך ומורשת ישראל, אזרחות, עברית, מתמטיקה ומדעים ואנגלית. בבתי הספר הערבים ילמדו מורשת ערבית, היסטוריה ומסורת ערבית.
הצעת החוק קובעת עוד כי משרד החינוך לא יעניק תקציב מוסדות חינוך בהם לא נלמדים לימודי ליבה. על פי ההצעה, שיעור לימודי הליבה חייב להגיע לכ- 75 אחוז משעות הלימוד. כמו כן, שר החינוך יוסמך לקבוע את השיעור המינימאלי של שעות לימוד בכל אחד ממקצועות הליבה על מנת לעמוד בדרישות החוק.

בנוסף, נקבע כי משרד החינוך יקיים פיקוח מקיף ואפקטיבי על קיום תכנית הליבה. השר יקבע בתקנות כי מוסדות החינוך המקיימים את לימודי הליבה יחויבו לגשת לבחינות גמר ארציות בכל אחד מנושאי הלימוד. מוסד חינוכי מוכר שאינו רשמי יתוקצב באופן יחסי להיקף העמידה שלו בדרישות הליבה.

 

ח”כ חוטובלי שיזמה את את הצעת החוק יחד עם ח”כים עינת וילף ומאיר שטרית אמרה:
“הצעת החוק הזו מבטאת קונצנזוס בקרב הרוב בציוני במדינת ישראל. הליבה היא התשתית ללכידות החברה הישראלית. לא ייתכן שתלמיד בתיכון חילוני לא יכיר את תפילת שמונה-עשרה, כפי שלא ייתכן שתלמיד חרדי לא יידע את מילות ההמנון. החוק אינו חוק אנטי-חרדי, אלא חוק שנועד לטפל בבורות הכוללת בכל המגזרים במערכת החינוך”.
לדבריה, “החוק יצמצם את הפערים והבורות בציבור החרדי בתחומים כמו אזרחות, אנגלית או מדעים, ובתיכונים הממלכתיים החילוניים הוא ישלים פערים בערכי המורשת של העם היהודי. במשך שנים רבות מערכת החינוך בחרה להעלים עין מההפקרות בשטח זה, דבר שיצר מציאות אבסורדית של מערכות אנטי-ציוניות בחסות המדינה – בעיקר במגזר הערבי והחרדי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התבטאותו של במאי עג’מי תדון במליאה בעקבות בקשתו של סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה

חבר הכנסת דנון: “עובדי עיריית תל אביב והרצליה לא קודמים לעובדי עיריית בית שאן”

אריק זיו ויזר

ח”כ שטייניץ בתגובה לנסיונות לחדש את המו”מ עם סוריה:

אריק זיו ויזר

ב-1 בספטמבר נבנה את כל הכיתות בשומרון ששר הבטחון לא מאשר, ואיתנו עשרות ח”כים”

אריק זיו ויזר

ח”כ סטרוק מגיבה לליכודניק

אלי חזן

אלקין : “חוק החרם יגן על תושבי ישראל, בדיוק כמו בארה”ב”.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן