34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ויש גם מי שתומך – צ’כיה לצד ישראל: המשט היה פרובוקציה

נשיא הסנט הצ’כי המבקר בישראל אמר ליו”ר  הכנסת: “חמאס הוכר כארגון טרור, וחבל שאירופה איננה מביעה עמדה מאוזנת”

למרות המשבר, זוכה ישראל הבוקר גם לתמיכה מצד מדינה אירופית בהתבטאות חסרת תקדים. נשיא הסנאט הצ’כי, הד”ר פְּרֶמִיסְל סוֹבּוֹטקָה ( Přemysl Sobotka)‏, אמר הבוקר (ד’) ליושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, כי “המשט הזה היה פרובוקציה. כרופא אני בוודאי מצטער על כל אבדן חיים, אבל אין ספק כי הייתה כאן פרובוקציה מתוכננת שנועדה לגרור את ישראל למלכודת”. עוד הוסיף כי “רבים בקהילה האירופית הסבורים כמותו, אולם חוששים להביע עמדתם בגלוי “. 
נשיא הסנאט הצ’כי הביע תמיכה בעמדה הרואה בחמאס ארגון טרור, והוסיף כי “חבל שמדינות באירופה מציגות עמדות לא מאוזנות בענין זה. המצב שלכם מורכב. לצערי, עמדות הקהילה הבינלאומית אינן תמיד לטעמי, בייחוד באירופה”.
יו”ר הכנסת אמר לאורחו בפגישתם, כי צ’כיה היתה מן המדינות הבודדות שלא מיהרו לגנות את ישראל בעקבות אירוע המשט. “אנחנו נמצאים בימים לא קלים לישראל. למרות הביקורת הבינלאומית הקשה, המצור הימי על עזה נעשה בהתאם לכללי המשפט הבינ”ל”, אמר ריבלין. “ישראל עזבה את עזה, אך זו הפכה לישות טרוריסטית הנתמכת ע”י אירן. השבוע, במקום פעילי שלום מצאנו פעילי טרור שהעמידו בסכנת חיים את חיילינו ולא הותירו להם כל ברירה. לפחות 100 מתוך 120 חברי הכנסת עומדים מאחורי פעולת צה”ל”.
ריבלין הביע הערכתו לצ’כיה, גם נוכח תמיכתה בישראל במבצע עופרת יצוקה כאשר שימשה כנשיאת האיחוד האירופי. לדבריו “חמאס מפגין זלזול בוטה בכל נורמה וחוק בינ”ל, לא רק בירי חסר הבחנה שלו על אזרחים במשך שמונה שנים, אלא גם בהחזקתו של החייל השבוי גלעד שליט במשך ארבע שנים, מבלי שניתן לאיש לראותו. זה חסר תקדים ודבר שאיננו יתכן בכל חברה מתוקנת.”
נשיא הסנאט הצ’כי הוסיף,כי הוא מוטרד מגילויי האנטישמיות המועצמות ע”י התקשורת בעולם, והביע חשש כי הדבר יגרום להתחזקותן, וכן מכך ש”איננו מאחרים את הרכבת במאבק הזה”. יו”ר הכנסת הודה לאורחו ולעם הצ’כי על היחס החם לישראל במשך עשרות בשנים, ועל עמידת ההנהגה הצ’כית לצד ישראל בכל הזדמנות.
נשיא הסנאט הצ’כי התקבל היום בכנסת כאורח רשמי של הכנסת. יו”ר הכנסת קיבל את פניו במסדר כבוד ברחבת המשכן, השניים חתמו בספר האורחים ונועדו לפגישת עבודה. יו”ר הכנסת נושא דברים לכבוד האורח במליאה, ובערב יארח את עמיתו הצ’כי בארוחת ערב רשמית במלונו של האורח בירושלים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“לא נאפשר לחברות כחול לבן לפעול בשחור ירוק”

אריק זיו ויזר

ועדת העבודה דנה בחוק הגמלאות

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת מברך על החלטת בג”ץ

אריק זיו ויזר

אזרחים ותיקים יקבלו מדי שנה חוברת שתרכז את הזכויות וההטבות המגיעות להם

שטגמן : “תיקון הצעת חוק שירותי סעד זה מהפכה”

אלי חזן

עוצמה נשית: ח”כ שרן השכל מגיבה ליאיר לפיד

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן