26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

חוטובלי מצדיעה ללוחמי האצ”ל ולוותיקי הארגון

שחרור יפו ונאומו של בגין עלו בדבריה של יו”ר הועדה לקידום מעמד האישה

ביום שלישי התקיים בבית האצ”ל בתל אביב טקס זיכרון ללוחמי האצ”ל שנפלו בשחרורה של העיר יפו. בטקס לקחו חלק כ-200 מוותיקי האצ”ל וצאצאיהם.

בטקס, שהיה מכובד ומרשים, נאמה חברת הכנסת ציפי חוטובלי ובין דבריה הזכירה סיפור ידוע ויוצא דופן שעמד במרכז הנאום שנשאה.
בסיפור, מתאר מנחם בגין את השתלשלות שלבי הלחימה של מבצע ‘חמץ’ הלא הוא המבצע לשחרורה של יפו:

“בהתייעצות המפקדים, שקרא מנחם בגין עם תום היום השני למערכת יפו הציע מפקד הארגון להפסיק את הקרב, להחזיק בקו שאליו הגיעו הלוחמים ולהשאיר בו יחידת-חלוץ לחידוש ההסתערות במועד מאוחר יותר. “ברור לי,” אמר באזני המשתתפים, “כי אלמלא תמיכת הטנקים הבריטיים היינו כובשים את כל השטח, אולם עובדה היא שהטנקים עומדים שם. בתנאים אלה אין זו בושה -גם לא בשביל המעמד – להפסיק את ההסתערות הישירה”. בין המפקדים נחלקו הדעות, אבל בסופו של דבר נתקבלה דעתו של בגין.אולם בלילה ההוא, מספר מפקד האצ”ל בזיכרונותיו, “קרה דבר משונה. בפעם הראשונה התמרדו בי חיילי הארגון הצבאי הלאומי. הם פשוט מיאנו למלא את פקודת הנסיגה. בחדר המפות החלו להופיע “משלחות”. הן דיברו בסגנון שונה, אל בקול אחיד: לא נעזוב את המערכה. תן לנו לעשות עוד ניסיון אחד. אנו מבטיחים, שנכה אותם הפעם. כוחנו עמנו. נכה אותם, נכה אותם.דבר כזה עוד לא היה בארגון הצבאי הלאומי. כלום היה דבר כזה בחזיתות המלחמה?כולנו היינו עייפים מאד, עברו עלינו לילות נדודים, עברו עלינו שני ימי קרבות קשים. שאון המלחמה, אש ודם, דם ואש, חללים, פצועים – אלונקות מאדימות, גידופים מן העורף, מרירות בלב…אבל הבחורים לא ידעו לאות. מכל יחידה, שאליה הגיעה פקודת הנסיגה, נשמעה זעקה: לא, לא, לא לסגת. הבה ונסתער פעם נוספת על האויב. אנחנו מוכנים, אנחנו נכה אותם, במשך שעות התנהל דו-שיח משונה בחדר המפות, בין מפקד המצווה לסגת לבין חיילים “מתמרדים”, הדורשים להמשיך בקרב”.
בעקבות ה”התמרדות”, בוטלה פקודת הנסיגה, ומיד הוחל בהכנות לחידוש ההתקפה שבסופו של דבר הביאה לשחרורה של יפו.
 
אחר הסיפור המשיכה חוטובלי בדבריה ואמרה:
“כיבושה של יפו מעצים את הלהט והאמונה היוקדת שהיו בקרבם של הלוחמים, באים לוחמים ומסרבים למלא אחר הוראת מפקדם הקורא לנסיגה…
דרישתם של פשוטי הלוחמים היא הצעד שאולי בזכותו כולנו יכולים לשבת כאן היום, ביפו כאזרחים ישראליים.
רוח הלוחמים, שחלקם נמצאים איתנו בחדר זה, היא רוח יקרה מפז.
חסרים היום לוחמים שמצוינים לא רק בהפעלת הנשק, אלא מצוינים הם ברוח ובאומץ, בנכונות להלחם עד כדי מסירת החיים. 
לוחמי האצ”ל לא התביישו מלומר כובשי ‘ארץ ישראל אנו’. צדקת הדרך והביטחון בצור ישראל היו המנוע של לחימתם, המוטיבציה של  מסירת הנפש שלהם.
ללוחמי האצ”ל המושג כיבוש היה מושג קדוש ובעל משמעות לאומית וקיומית ממדרגה ראשונה. עם השנים כידוע נצבעה המילה כיבוש בצבעים של ריחוק וניכור מהמדינה ומהמפעל הציוני .
מכאן אני נושאת תפילה מעומק הלב שגבורת הלוחמים של תש”ח, לוחמי האצ”ל הגיבורים, תעמוד לנו היום במלחמת הקיום של תשע”א. שנתחזק כולנו, ושנזכה שתפעם בנו הרוח הגדולה של לוחמי האצ”ל להם אנו חבים את חיינו, אמן”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אין סובלנות מול טרור

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת דנון: “עובדי עיריית תל אביב והרצליה לא קודמים לעובדי עיריית בית שאן”

אריק זיו ויזר

הבטחנו “ירושלים אחת” – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר

סיעת הליכוד זוכרת את בגין במרכז לזכרו

אריק זיו ויזר

לא תופחת קצבתם של פורשי צה”ל שייקלטו בשב”כ, במוסד או בתעשיות הביטחוניות

ברכות ליריב לוין על שנבחר ליו”ר ועדת הכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן