18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

הרכבת הקלה בירושלים (יצאה) לדרך

הרכבת הקלה בירושלים התחילה לפעול. עוד הישג של ממשלת נתניהו מבית היוצר של שר התחבורה ישראל כץ

זהו. הרכבת הקלה בירושלים יצאה היום לדרך באופן רשמי. כן, הרכבת תרד מהפסים והתפעול שלה יהיה קשה אך יחד עם זאת אי אפשר להתכחש לעובדה שזהו מפנה ויום מכונן בתולדות התחבורה במדינת ישראל.

 

הרעיון לרכבת הקלה נולד עוד ב – 1995. בהקשר זה מגיעות מילות ברכה לראש העיר דאז אהוד אולמרט שהוכיח כי ניתן לקדם חזון ופועל יוצא מכך פרויקטים, ללא חשד לשחיתות. הירושלמים זוכרים והם בוודאי לא שוכחים את הפקקים האדירים בהם נתקלו מדי יום בתוך ירושלים. אז חנכו את שדרות מנחם בגין אבל הבעיה נשארה במלוא חריפותה לא מפני שהמענה לא היה טוב אלא משום שהוא לא היה מספיק. הוא לא יכול להיות מספיק כי רק פתרונות של תחבורת רכבת יכולה לתת מענה.

 

לאחר הסחבת הבירוקרטית החלו עבודות התשתית ב – 2002 ונמשכו תשע שנים תוך שהם מסבים סבל רב לתושבי העיר. יש לקוות כי ההצלחה של הרכבת תחזיר את מלוא ההשקעה וריבית ההנאה על הסבל הזה. ואם בבירוקרטיה עסקינן הרי שעד שקמה ממשלת נתניהו השנייה היה הפרויקט תקוע, ממש כך, עד שהגיע הבולדזור מכפר אחים שהתמנה למשרת שר התחבורה ושיחרר חסמים בירוקרטים. מבחינה זאת יכולה ממשלת נתניהו לרשום לעצמה עוד הישג משמעותי. אכן, היום כאשר הרכבת מתחילה לפעול ההשיג של הממשלה נראה בטל בשישים אבל שוו בעצמך מה היה קורה לו השר כץ לא היה שם את מלוא יהבו על הנושא. או אז לא היינו יכולים לעסוק בתלאות ההרצה של הרכבת הקלה אלא רק בסבל הבנייה שהיא מסבה.

 

עוד לפני הפעלתה חשוב לציין מספר דברים עליה : הרכבת סגרה את רחוב יפו לתנועת כלי רכב ויצרה רחוב המעניק ניחוח אירופאי, ממש כמו בווינה למשל, שכיף להלך ברחוב. אמת, מי שנפגע מכך הוא שוק מחנה יהודה ומי שנפגעו מכך הם לקוחות השוק עצמם אבל יש לקוות שמתווה מסלול האוטובוסים שמזהם את האוויר בשוק ישונה ויורחק. צריך לזכור כי הרכבת החולפת גם על פני השוק יכולה לשמש פתרון להרחקת גועל הנפש של האוטובוסים. מי שירצה יוכל לקחת רכבת לתחנה מרכזית ומשם אוטובוס למקום אליו הוא רוצה להגיע ואליו הרכבת לא מגיעה. לו יהי משום שזה הפתרון הראוי ביותר לאיכות הסביבה של תושבי העיר.

 

יתר על כן, ליוצאים היום משכונת פסגת זאב (צריך לשים לב כי שדרות בגין על שם מנחם בגין ושכונת פסגת זאב על שמו של זאב ז’בוטינסקי – אין ספק כי התנועה הלאומית שינתה את הטרמינולוגיה המנציחה את מנהיגיה)מחכה סבל לא נורמאלי שמשליך גם על הבאים ממעלה אדומים. רכבת טובה ויעילה עשויה להפנות את נהגי המכוניות הרבות אל שימוש ברכבת. עוד פתרון לאומי יצירתי לטובת התושבים.

 

דבר בולט הוא בנושא הרכבת הוא המנה הגדושה של סקפטיות שלעיתים נאמרה לא בצדק. כך למשל  לפני מספר חודשים הייתה אחת הרכבות מעורבת בתאונת דרכים. בכלי התקשורת נשמעה היקורת לא מעטה על הפרויקט אבל מי שהתעמק בפרטי התאונה היה צריך לשים לב כי נהגת מכונית לא עצרה באור אדום והתנגשה ברכבת. ככה לא מציגים עמדה, ככה לא משדרים ידיעה.

 

חשוב להבהיר כאמור. עוד מהמורות רבות צפויות לרכבת אך ארץ ישראל נקנתה בייסורים והדבר היה ראוי. כך גם הרכבת הקלה תהיה ראויה. לו יהי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

די להלקאה העצמית – הגיע הזמן לפעול

אלי חזן

יחס הפוך בתנועה – אלי חזן

אריק זיו ויזר

יום השואה – לא רק “חג של אשכנזים”

אלי חזן

עם מאבקי אגו אי אפשר לנהל מדינה

אלי חזן

איראן: השיקולים של נתניהו ושל בגין

אלי חזן

נתניהו לימד את דנון שיעור בפוליטיקה

אלי חזן
דילוג לתוכן