20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הדחלילים ועמידרור בלשכת נתניהו

לשכת נתניהו נעלמת, אורית גלילי חולבת את הליכוד,גדי אריאלי ימים אחרונים במצודה, פרי גליל חוזרים לעבודה, מלחמת הרחוב של נפתלי בנט ואלדד יניב,כחלון טפלון חברתי, הרכבת הקלה יוצאת לדרך בירושלים,מדוע לא שרו היום הולדת של כרמל.

אף על פיגועי הטרור הארורים באילת בכירים בליכוד עדיין המומים מניהול משבר האוהלים על ידי לשכת נתניהו. רוב יועציו האמורים להיות הקשר של ראש הממשלה עם השטח ולחוש את רחשי הציבור פשוט נאלמו דום. תרתי משמע. על זה נאמר : לא מני ולא מקצתי ולא בכללי…
מדובר בעיקר בנתן אשל ובגיל שפר אך מוכרחים בעיקר לשים דגש על צוות היועצות הכושלות בראשות אורית גלילי – צוקר (אורית מי? או : אורית מי שמע עליך ?) אך גם בגבי קדוש. את קדוש אי אפשר לשפוט אך עליו נדון בהמשך.
צוות היועצות השמאלניות בראשות אורית גלילי נשכרו להוביל את נתניהו קדימה. לא למפלגת קדימה אלא קדימה מבחינה תקשורתית. הן זוכות לריטיינר יפה אך התוצאות, אוי וויי, עגומות, שלא לומר מביישות. שלא לומר עצובות. הכישלון רשום בעיקר עליה ועל צוותה משום שהיא לא חזתה את חבריה במחאת האוהלים. יחד עם זאת, נתן אשל וגיל שפר לא הצליחו להביא לנתניהו את רחשי הלב של הציבור אל שולחנו.

למרבה הצער נתניהו מסובב באומרי הן מפוחדים. הם מפוחדים ומפחדים  להציג את המציאות האמיתית. כאשר פונים גורמים חברתיים מימין אל הלשכה הם לא מוצאים אוזן קשבת. אחד מהארגונים אמר על לשכת נתניהו :" חלף עם הרוח. אם אתה כבר מגיע אליהם, והכוונה אל נתן אשל או אל גיל שפר, אתה מוצא שוקת שבורה. אין עם מי לדבר.
הם פשוט מפחדים להציג מצגת של האמת לנתניהו".

לגבי גבי קדוש הסיפור שונה, גבי הוא ליכודניק שורשי שהגיע עם הרבה רצון טוב אך גם הוא נתקל אל מול חומה של לשכה משותקת. אחד מבכירי הליכוד אמר : "לנתניהו חסר ליברמן בלשכה, מנהל שיודע לנווט וכן גם אחד שמרגיש את רחשי הלב של הציבור. לא מספיק לדבר על הסקר השבועי.
לדוגמא: בסקרים האחרונים מופיע כי אחד האיומים על הגוש הוא שאול מופז שרוצה להעביר מחטפים מסוכנים בכינוסי ועדת חוץ ובטחון ולגנוב הצבעות, כמו למשל על דו"ח הזוי כנגד ההתישבות שלנו ביש"ע, על בסיס ספטמבר המתקרב. או אז מתחילות השליפות של נתן אשל ודומיו כמו למשל : יקחו לו את ועדת חוץ ובטחון. שים לב :
במקום להבין ולבדוק את מקורות הבעיה שולפים. כך לח"כ כרמל שאמה הוצע תפקיד סגן שר כדי שיוכלו לבצע העברה של ועדת הכלכלה לקדימה, והעברה של ועדת חוץ וביטחון לליכוד. והכי גרוע הוא שיעקב עמידרור הוא היחיד בלשכת ראש הממשלה שנתניהו מקשיב לו. מתברר כי עמידרור שהגיע לתפקיד מוגדר הופך להיות הכותל של נתניהו,
והפוך – נתניהו מקשיב לעמידרור ומתעלם משאר אנשיו".
בכירים בליכוד טוענים כי המצב בלתי נסבל, ונזכרים בערגה בתקופת ליברמן שהיה מי שאפשר לסמוך עליו.

הקדוש האילתי
אין ספק כי קדוש הביא בשורה טובה לשטח ואין ספק כי יש סופסוף מי שעונה לטלפונים ומטפל בחברים  אך יש שינוי אחד שגם גבי לא מצליח לבצע : לחבר את ביבי לחברים. נתניהו ממשיך בשלו לא להתחשב בפעילים, והעיקר שנתן אשל אומר הן לכל דבר.

גדי אריאלי
אצל מנכ"ל הליכוד הפרסה ממשיכה. גדי מחכה למינוי ועד אז המצודה משותקת, אין פעילות וכל יום זה נהיה גרוע יותר. בכיר בלשכת נתניהו אמר השבוע כי "חייבים להגיע להחלטה על המשך דרכו של גדי. אי אפשר להמשיך כאשר המנכ"ל לא מצליח לבצע פעולות קטנות כנגד המחאה. לא הייתה שום הפגנת תמיכה בנתניהו. אפילו סניפים שמתוקצבים לא מורגשים בשטח. הנהגת הליכוד חייבת למצוא פתרון לכאוס שנמצא במצודה, לא יכול להיות שתנועה פוליטית תהיה משותקת בעת שהרחוב שוקק פעילות מחאתית".

כפי הנראה בימים הקרובים תינתן הצעה לגדי, הצעה שתכלול את סיום דרכו במצודה.

פרי גליל
נמצא פתרון לתעסוקת העובדים במפעל פרי גליל, אך מתברר כי מחאת האוהלים שותקת ומדוע? כי אותה מעניין הדיור בתל אביב. הרי הם היו הראשונים שהיו צריכים לברך את הממשלה שלא נתנה לעובדים ללכת ללא פרנסה, אצלם העבודה היא לא ערך, האנרכיה היא ערך עליון.
נקווה כי המאבק ברחוב שמדברים על סדר חברתי חדש, לא יביא אותנו למצב של אבטלה של 10 אחוז.
פעם צעקו לחם עבודה, היום רוצים איכות חיים. איכות חיים חשובה אך צריך לזכור את המשמעות של אבטלה במשק.

שנים אוחזין ברחוב
בשנים האחרונות יש שני צעירים שמנהלים קרב שח מט בפוליטקה הישראלית, האחד הוא מהשמאל עו"ד אלדד יניב, עו"ד מצליח. ואילו השני הוא נפתלי בנט מהימין שמכהן כמנכ"ל מועצת יש"ע. מנכ"ל מצליח.

אלדד יניב  הוא עורך דין, עיתונאי ויועץ פוליטי בישראל. מקורבו של אהוד ברק בתקופת כהונתו כראש ממשלה ובראשית חזרתו לפוליטיקה. את שירותו הצבאי עשה בשבועון "במחנה". לאחר שחרורו מצה"ל החל ללמוד
משפטים ובמקביל היה עורך "במחנה". לאחר מכן היה עיתונאי ב"ידיעות אחרונות" והיה עורך ברשת המקומונים שלה בעיתונים "ידיעות 08 רמלה-לוד", "אמצע נתניה", "אמצע חדרה" ו"על השרון". הוא התמחה אצל עו"ד דב וייסגלס
והיה שכיר במשרדו במשך מספר שנים. ב-2001 הקים את משרד עורכי הדין יניב ושות', הממוקם בתל אביב, בו הוא שותף בכיר. משרת במילואים כסנגור צבאי, בדרגת סגן. יניב היה חבר בצוות שהוביל את הקמפיין של אהוד ברק בבחירות 1999. אחרי ניצחונו של ברק בבחירות שימש כראש המטה האישי של ראש הממשלה. בין השנים 2002
ל-2006 היה היועץ המשפטי של מפלגת העבודה. לקראת הבחירות לראשות המפלגה ב-2005, בהן ניצח עמיר פרץ, יצא יניב נגד הבאת אלפי טופסי התפקדות על ידי אנשי פרץ במה שהוא כינה "מפקד הארגזים". בשנת 2007 שימש כמנהל הקמפיין של ברק בבחירות הפנימיות לראשות העבודה. מיד לאחר ניצחונו של ברק מונה יניב לראש מטה מפלגת העבודה, אולם חודשים ספורים אחר כך, בדצמבר 2007, העביר אותו ברק מהתפקיד לאחר תקופה של מתיחות ביניהם. בשנת 2009 כתב יחד עם המחזאי שמואל הספרי את מסמך "השמאל הלאומי".

נפתלי בנט הוא איש עסקים ופעיל פוליטי ישראלי המשמש כיום כמנכ"ל מועצת יש"ע. בנט למד בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה, ולאחר מכן שירת כקצין בסיירת מטכ"ל (בה הוא משרת במילואים), וביחידת מגלן, בה שימש כמפקד פלוגה . לאחר שחרורו מן הצבא פנה ללימודי משפטים באוניברסיטה העברית. בנט, רב-סרן במילואים, לחם גם במלחמת לבנון השנייה. ב-1999 הקים בנט עם שותפים חברת היי טק בשם סאיוטה (cyota), שנמכרה
ב-2005 במחיר של 145 מליון דולר. בשנת 2009 מונה למנכ"ל חברת הסטרט אפ סולוטו (Soluto).‏
כמו כן שימש בנט יועץ לחברות היי טק נוספות. בשנת 2006 פנה בנט לפעילות פוליטית. במסגרת זו עמד בראש מטהו של בנימין נתניהו, אז ראש האופוזיציה, בין השנים 2006 – 2008. במסגרת זו היה בין מנסחי תוכניות הרפורמה בחינוך של בנימין נתניהו.‏ כמו כן ניהל בנט את קמפיין הפריימריס של נתניהו לראשות הליכוד באוגוסט 2007.
בפברואר 2008 עזב בנט את לשכתו של נתניהו. ב-31 בינואר 2010 מונה בנט למנכ"ל מועצת יש"ע במקומו של פנחס ולרשטיין. בתפקיד זה, היה ממובילי המאבק נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון והקים את הגוף ישראל שלי.

יש הרבה משותף לשניים : שניהם שירתו את שני המובילים,[נתניהו וברק] ועזבו בטריקת דלת, נמצאו מחוץ למערכת ההשפעה אך לא שקטו. שניהם הקימו מאחורי הקלעים מערכות משפיעות , אלדד יניב הקים את השמאל הלאומי כדי ליצור אלטרנטיבה במערכת הפוליטית לשמאל הנעלם במדינת ישראל, והיום אנו רואים את פירות עבודתו במחאה ברחובות.
נפתלי הקים את ישראל שלי , אלטרנטיבה לימין שהוכה בעת ההתנתקות, ימין שלא האמין בכוח מאבק ברחוב ע"י מחאה. שניהם עומדים מאחורי מערכות ואפשר לומר שמנהלים קרב שח מט ברחוב הישראלי.
אין ספק כי היום ידו של אלדד על העליונה, אך ברור כי נפתלי לא אמר את המילה האחרונה.

רכבת בירושלים
התוכנית לרכבת הקלה בירושלים הוכנה לראשונה בשנת 1995 ע"י ראש העירייה אהוד אולמרט אולם עבודות התשתית החלו בפועל בשנת 2002 והתארכו עד לכינון ממשלת נתניהו, אז החליט שר התחבורה כי הרכבת תיסע. התברר כי היה אינטרס לגורמים הקשורים לרכבת לעכב את סיום הפרוייקט מכיוון שהרווח שלהם היה ש"הרכבת לא תיסע" אך שר התחבורה לא ויתר ועמד על זה שהרכבת תיסע. השבוע מתחילה הרכבת לנסוע.

יום הולדת לכרמל
ח"כ כרמל שאמה הגיע למסיבת הפתעה ביום שלישי, התברר כי ח"כ שלי יחימוביץ שלחה לו מייל שבו התנצלה כי לא תוכל להגיע למסיבת ההפתעה, כך ההפתעה נעלמה אך החגיגה התקיימה. חבריו של כרמל נהגו בזהירות יתרה כאשר נהגו בארגון היום הולדת בצנעה, כאשר זכרו כי ערב ההתנתקות נערכה מסיבת יום הולדת שבא צולמו ציפי לבני
וגדעון סער מפזזים ושרים, כאשר ברחוב היה מאבק נגד ההתנתקות. אך הפעם המסיבה התקיימה ללא שירה וריקודים, וגם שהיה נסיון של המפגינים להפריע למסיבה לא צלח, הם הוזמנו להכנס אך המוחים עדיפו להשאר בחוץ, כרמל
יצא ודיבר איתם והכל נגמר בשקט.

טפלון חברתי
המחאה ברחוב אך השר כחלון לא נפגע. בסקרים בציבור כחלון חזק גבוה. כחלון נכנס לסלנג. כאשר ישבתי השבוע עם עיתונאים כאשר הגיע אחד הדוברים של שר בממשלה , עקצו העיתונאים כאשר השוו אותו לנדב הדובר של כחלון, כלומר יש מדד כחלון גם לדוברים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כחלון אלטרנטיבה חברתית

אריק זיו ויזר

לבני היונה הצחורה חירבנה על אולמרט – יומן פוליטי -אריק זיו

אריק זיו ויזר

"הר עם הר לא נפגשים אך שר עם שר תמיד נפגשים". – יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו שולף את המקל לשרי הליכוד – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

חסר ברק-ת

אריק זיו ויזר

בית שמש: דם או הפרדה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן