19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הצעת חוק: חנינה למתנגדי ההתנתקות

“הצעת החוק גם קובעת כי חל איסור מוחלט על גורמי האכיפה להעביר מידע על חשדות ו/או כתבי אישום בעבירות אלו, לגופים אחרים בניהם הצבא”. מפגינים נגד ההתנתקות (רויטרס) “”למרות הניסיונות לעכב את ההצעה מצד גורמים במשרד המשפטים – ההיגיון ניצח”. ח”כ ראובן ריבלין (שרון בוקוב)כך אישרה היום ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. יוזם ההצעה רובי ריבלין: “חוק החנינה יתרום לאיחוי קרעים בחברה הישראלית”

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק למחיקת רישומים פלילים ולהפסקת הליכים נגד מי שביצעו עבירות שבוצעו על רקע תוכנית ההתנתקות. הצעת החוק לא תחול לגבי עבירות חמורות שבביצוען היה סכנה ממשית לחיי אדם. וביניהן, חבלה בכוונה מחמירה, חבלה באמצעות חומר נפיץ, וכן חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות.

לגבי שאר העבירות שלא היה בביצוען סכנה ממשית לחיי אדם ונעברו על רקע תוכנית ההתנתקות, יופסקו כל ההליכים הפליליים, בין אם הוגש כתב אישום ובין אם לא, כמו כן יימחק הרישום הפלילי והמשטרתי. הצעת החוק גם קובעת כי חל איסור מוחלט על גורמי האכיפה להעביר מידע על חשדות ו/או כתבי אישום בעבירות אלו, לגופים אחרים. זאת כדי למנוע פגיעה בעתיד התעסוקתי או הצבאי של אלו שנחשדו בעבירות אלו.

נושא זה עלה לאחרונה לכותרות כאשר התברר כי החייל שירה במחבל בפיגוע הדריסה בירושלים נעצר על ידי המשטרה במהלך הפגנות נגד תוכנית ההתנתקות ונאבק ברשויות הצבא כדי להתגייס ליחידה מובחרת.

פרסומתבדיונים הקודמים בנוגע להצעת החוק, שזכתה לכינוי “חוק החנינה”, נמסר שמתוך 482 תיקים שטופלו במשטרה ובפרקליטות בעקבות ההתנתקות, הסתיים הטיפול ב-257 תיקים, של בגירים וקטינים, מתוכם 4 זוכו, ב-58 עוכבו ההליכים 140 הואשמו ללא הרשעה, ו-48 הואשמו והורשעו. מעבר לכך, ישנם עוד 225 תיקים תלויים ועומדים, וההליכים בהם טרם הסתיימו.

ח”כ ריבלין, מי שיזם את הצעת החוק, אמר היום כי “למרות הניסיונות לעכב את ההצעה מצד גורמים במשרד המשפטים – ההיגיון ניצח. אני מאמין שחוק החנינה יתרום לאיחוי קרעים ולתיקון פצע עמוק בחברה הישראלית, שנוצר בעקבות יישום תוכנית ההתנתקות, ועדיין מדמם ומבקש ריפוי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“המורכבות הפוליטית אינה קשורה למחויבות שלנו לכל ילד ירושלמי”

אריק זיו ויזר

אלקין לוחם במחרימי ישראל

אריק זיו ויזר

ניצחון פוליטי לליכוד : מופז הוא יו”ר ועדת חוץ ובטחון

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת אינו מרוצה מהתנהלות נבחרי הבית

אלי חזן

כרמל אמר לא לסגן שר

אריק זיו ויזר

יום רביעי בכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן