22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

היחידה באוסטריה לצד ישראל : מפלגת החופש מגנה על היהודים

יוהאן גודנוס, סגן ראש עירית ווינה מטעם מפלגת החופש האוסטרית, בלווית חברו למפלגה, חבר הפרלמנט הלאומי, דוד לזר, ערכו אמש סיור בבתי הקברות היהודיים בווינה, על מנת להתמודד ביתר שאת עם האנטישמיות הגואה, ובאה בין היתר לידי ביטוי בהשחתת מצבות ומריחתן בצלבי קרס וכתובות נאצה למיניהן.
הצעתו המעשית של סגן ראש העיר, גודנוס, הינה לצייד את בתי הקברות היהודיים במערכת מתקדמת למעקב באמצעות מצלמות ווידיאו 24 שעות ביממה, במגמה להרתיע את הוונדלים האנטישמיים. גודנוס יעלה הצעת חוק ברוח זו במועצת העיריה, בין היתר, גם כדי לתקצב את עבודות השיפוץ הנדרשות בבתי הקברות היהודיים.
הקהילה היהודית בווינה מקבלת בברכה את היוזמות הללו, שבאות רק מחוגי מפלגת החופש האוסטרית, חרף העובדה שיש גם קולות ציניים בקהילה שמתחסדים וטוענים שנבחרי מפלגת החופש מתאמצים להתקרב לקהילה היהודית בווינה, על מנת לקבל לגיטמציה של פוליטיקאים מתונים, חרף היותם אנשי ימין קיצוניים….
ואולם טענה זו של  אותם חברי קהילה איננה עניינית ומונעת בעיקר משיקולים פוליטיים צרים וזרים. פועלם של מנהיג מפלגת החופש, שטראכה, כמוהו כסגנו גודנוס ויד ימינם, דוד לזר, בכל הקשור במאבק באנטישמיות והתמיכה הבלתי מסוייגת בישראל במאבקה בטרור,כמוה כתמיכת הנהגת מפלגת החופש האוסטרית בציבור המתנחלים על רקע חוק סימון המוצרים שכפה האיחוד האירופי על תוצרת יהודה שומרון ובקעת הירדן המיוצאת לאירופה, תמיכה זו החלה מייד לאחר ששטראכה נבחר להנהיג את המפלגה ב 2005 ונמשכת בעקביות מאז ועד היום. וזאת חרף העובדה, שמשרד החוץ שלנו, מאז ניתק את קשריו עם מפלגת החופש ב 1986, מסרב לחדש את אותם יחסים עם המפלגה, הגם שכאמור מ – 2005 מנהיג את המפלגה אדם ראוי וקשוב לישראל ולקהילה היהודית בדמותו של שטראכה.
דוגמה נוספת לעוולת שנוצרה ביחסי משרד החוץ הישראלי ומפלגת החופש האוסטרית באה לידי ביטוי בשבוע שעבר בפניה – בלתי ישירה ובאמצעות גורם שלישי מהקהילה היודית בווינה – של נציג משרד החוץ הישראלי לחבר הפרלמנט היהודי, דוד לזר, ממפלגת החופש, למען תצביע מפלגת החופש האוסטרית נגד הצעת חוק גינוי לישראל שעלתה אתמול לדיון במועצת אירופה, בגין חוק ההסדרה. למותר להוסיף שלמרות כפיות הטובה מצד משרד החוץ, ללחוץ יד ולומר תודה, הורה שטראכה לחברי מפלגתו במועצת אירופה להצביע בדיוק כפי שביקש נציג משרד החוץ הישראלי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת ויחי – יוסף למד לכבוש כמה תכונות אופי רעות

אלי כהן

בית הדין עצר את המחטף של רועי שרעבי

דניאל נחמיה

גזים בסוריה ואנחנו

אלי חזן

גאווה ישראלית : ביקורת הספרים של מרטין אינדיק על "בגין" של אבי שילון

אלי חזן

המשתה של רגב

עינר אביב

ג'ודי כועסת

עינר אביב
דילוג לתוכן