23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ד”ר דב דונר – איפה ישנם עוד אנשים כאלה?!

באחד מרגעי ההתרגעות שהיו לי בחג האחרון, ניגשתי למדף הספרים העמוס שלי, וחיפשתי ספר מתכונים לחג השבועות. לפתע -נחה עיני על הספר :” ד”ר דב דונר – 50 שנות פעילות ציונית” .

 

פתחתי את הספר ,ומיד קלטה עיני את ההקדשה שכתב לי ד”ר דב דונר בעצמו :”לשוש החמודה, הנמרצת, הידידותית ובעלת הרגש האנושי העמוק, אני מגיש את הספר הזה ומחליט (לא טעות כתיב, כך בדיוק כתב -“ומחליט”) שתשיג בחייה את הנשגב, היפה והטוב.

הפכי בו והפכי בו – נאום הסופר,

ד”ר דב דונר -29/04/84 “

 

וואו – נשימתי כמעט נעתקה מפי, היות שעד לרגע ההוא , כלל לא התפניתי לראות את ההקדשה, או לקרוא בספר החשוב הזה.

 

אי לכך, הינחתי מידיי את ספר המתכונים והתחלתי לקרוא את הספר אודות ד”ר דב דונר  , בשקיקה, ולא הינחתי אותו מידיי עד אשר סיימתי לקרוא אותו עד תומו.

 

האמת היא שאת רוב הדברים , כבר ידעתי קודם. אני הרי היכרתי את ד”ר דונר , אישית , והייתי יושבת איתו במזנון המצודה לעיתים קרובות , או בחדרו במצודה בקומה ה-11 , מתייעצת איתו בענייני התנועה ובכלל. היה זה איש מרתק , לא רק בגלל הידע העמוק שהיה לו בהיסטוריה של עם ישראל, אלא גם בכושר הארגון הנפלא שהיה לו , בתושיה ובפראגמטיזם שהיו לו. הוא היה מסוגל לשלוף פתרונות לבעיות התנועה הסבוכות ביותר. מנחם בגין עליו השלום , אומר בתגובתו לספר -“כזכור , נחלה תנועתנו (“תנועת החרות”- ש.ה)  כישלון חמור בבחירות לכנסת השניה, שנתקיימו בשנת-1951 ובמקום -14 מנדטים, לא קיבלנו אלא -8 מנדטים בלבד. על סף הבחירות לכנסת השלישית, ניבאו לנו רבים ירידה נוספת עד כדי -6 מנדטים בלבד.

 

ד”ר דונר אשר עמד אז בראש המחלקה הארגונית של תנועתנו, טען בעקשנות, בניגוד לכל ההודעות הקודרות של משקיפים ועתונאים, כי אנו עומדים לקבל – למעלה ממאה ושבעה אלף קול (!)  ,פי שניים וחצי מאשר לכנסת הקודמת. זו היתה כעין “הערכה מדעית”-ד”ר דונר , לא שלף סתם מספר מהשרוול, הוא הגיע אליו על פי בדיקה של גידול התנועה במקומות שונים, ע”י התבוננות מקרוב, שהיא תוצאה של עבודה מסורה וטביעת עין ברוכה. “מוראל” כידוע הוא גורם חשוב בכל מערכה , ועלי לציין כי הערכתו של ד”ר דונר עזרה לכולנו במערכת הבחירות הגורלית של תנועתנו.  על העידוד שנתן לנו ד”ר דונר בקיץ – 1955, חייבת לו “תנועת החרות” תודה עמוקה. רבות הן זכויותיו וגדולים שירותיו של ד”ר דונר בתנועה הלאומית, יכול האיש להסתכל בעברו בגאווה מוצדקת. הוא זכה לגדולות ונצורות, לחידוש ריבונותנו, לשרת בתנועה לאומית משחררת, למילוי תפקידים מרכזיים בה, לתרומה גדולה , לקידומה ולחיזוקה”.

 

נאום מנחם בגין , מנהיגנו הדגול , עליו השלום , אודות ד”ר דב דונר.  ואני – הקטנה, חותמת על כל מילה מדבריו.

 

ד”ר דונר היה :

 

ד”ר למשפטים, ציר לקונגרס הציוני ה-18 בפראג, חבר המועצה העולמית של הצה”ר, יו”ר מרכז התנועה הרוויזיוניסטית בגליציה המזרחית, עורך הדו-שבועון הרביזיוניסטי -“דער קאמפ”, יו”ר מרכז “מפלגת המדינה היהודית” בגליציה המזרחית, מנהל ה”אוניברסיטה העממית” בלבוב,  שליח של ה”חרות -הצה”ר” לבלגיה וצרפת לשם רה-ארגון של סניפי התנועה, כתב של עתון -“החרות”, מנהל קרן -“חוסר העבודה”, חבר מרכז “תנועת החרות”, ראש אגף הארגון של “תנועת החרות”, חבר הנהלת “תנועת החרות” ומזכיר הנהלת התנועה, יוזם הקמת סיעת “תכלת לבן” ב”הסתדרות הכללית”.

 

 

מעל לכל – ד”ר דונר היה אדם צנוע, ישר, חרוץ , אמין, אוהב אדם, מסתכל לכל אדם בגובה העיניים, מסוגל לדבר עם פועל ניקיון ועם פרופסור באותה ההתלהבות , כשהוא מתאים את שפת הדיבור לכל איש על פי שפתו, אדם כריזמטי שלא בחל בשום עבודה, מעולם לא סירב לפנייה של אחד הסניפים המרוחקים של התנועה, והיה נוסע ומכתת את רגליו עד לסניף המרוחק ביותר של התנועה, באילת בדרום וברמת הגולן בצפון. בזכותו – פרחה התנועה ושגשגה , והסניפים היו שוקקי חיים ופעילים , בכל ימות השנה ולא רק בעונת הבחירות.

 

איכשהו – אני מתגעגעת אליו.

 

ד”ר דב דונר – זן נדיר

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חפשו את פורום החווה

אריק זיו ויזר

חזן מאיר לשטרסלר

אריק זיו ויזר

6 שנים בלי רפול

אריק זיו ויזר

המלחמה הפסיכולגית – דמוגראפית של הפלסטינאים

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס: “גזענות בשם האמנות”

אריק זיו ויזר

מדיניות הביטחון והשלום של הממשלה: נחום זלצר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן