40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

סלפי, צ’ק-אין וחייל בכלא

סגן יושב ראש תא לביא מעין סמון בטור דעה על המלכּוד בו נמצאת המערכת והסאגה סביב החייל

 

 

קשה להאשים אותי בחוסר אהבה לארץ ולמולדת. קשה עוד יותר להאשים אותי בזילות חיי יהודים, בטח כאלה שחרפו נפשם כדי שאני אוכל לשבת בביתי ולכתוב להנאתי ולפרנסתי, אבל התנהלותם של יועצי משפחת החייל פשוט בלתי נתפסים עבורי ומיישמים, הלכה למעשה את הפתגם המעודכן: “הדרך לגיהנום רצופה באינטרסים”.

 

העצרת המגוחכת שעתידה להתקיים מחר בעידוד אינטרסנטים כאלה ואחרים שהחייל מעניין אותם בערך כמו גילה של ילדה מפותחת, היא לא פחות ממסוכנת. היא מעידה על התרופפות החוק, היא מעידה על משפט שדה – ולא לחייל, אלא למדינה. אף אחד לא חרץ את דינו, פרט לתקשורת צמאת הרייטינג ובפעם האחרונה שבדקתי – עמוס שוקן אינו בין שופטי העליון, אפילו לא בין שופטי השלום. התגובה מצד חברינו בכנסת ובצבא הייתה אומללה, פזיזה ומלאה בהיסטריה. עם זאת, היא כוונה כלפי חוץ מבלי להבין את עוצמת התגובה בארץ וזו טעות, אך כזו שאפשר לתקן.

 

אותו חייל צריך להישפט ולהסביר את פעולתו בבית משפט הצבאי, לא בבית המשפט של התקשורת. הוא גם לא צריך אותנו, המדינה מינתה לו עורך דין והמשפחה שלו מינתה לו יועץ תקשורת.

אמנם אינני חלק מאותו מערך תקשורת שמקיף כעת את החייל, אבל אני יכול להבטיח לכם שגם הפעם אתם כלי משחק בידי מוחות לא מבריקים במיוחד.
העצרת הזו אינה עצרת תמיכה באותו חייל, אלא תחילתו של מסע יח”צ מרהיב שהולך להפוך את החייל לעוד “ילד של כולנו” (ד”ש למשפחת שליט) וקווי הדמיון רבים ומעוררים חשש כבד לגורלו של החייל.
בזמנו, עת התוודעתי לתחילת הקמפיין טענתי כי הפעולות הללו הן אלה שעתידות להשאיר את גלעד שליט בשבי זמן רב יותר מאשר היה מתוכנן ובסופו של דבר החמאס קיבל מחיר שלא חלם עליו כשביצע את החטיפה.

 

כמו אז, כך גם היום – אלמלא היה קם רעש ציבורי הכל כבר היה נסגר בשקט והחייל היה מקבל עונש קל, אך כעת המערכת במלכוד, שכן עליה להראות לכל העולם ולאזרחי מדינת ישראל כי המערכת הצבאית לא מונעת מאינטרסים, אלא שהיא עניינית וחדה ולכן כל פוסט ובייחוד אירוע גדול דוגמת העצרת המתוכננת למחר – מקשיחים את עמדת הצבא ומחמירים את עונשו של החייל.
עם ישראל חי וגם אם קשה – עליו לסמוך על המערכת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להמשיך בדרך הליכוד

אלי חזן

בשנה הבאה

אלי חזן

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

פתרון מיידי למצוקת הבועה התל-אביבית.

אריק זיו ויזר

הכתובת על הקיר

אריק זיו ויזר

רותם מירון: חפירות חפירות תרדוף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן