24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות כללי

הדלפות המשטרה : מה ולמה

רונית טלבי עם מספר הארות בנושא

1. חשיבות איזון בין צרכי החקירה לבין הזכות להליך הוגן.צרכי חקירה הם נדבך חשוב מאוד בעבודתם של חוקרי משטרה, יחד עם זאת, צרכי החקירה חייבים להיות מאוזנים אל מול אינטרסים אחרים המוכרים בחקיקה ובהלכה הפסוקה, דוגמת זכותו של אדם לכבוד ולשמירה על פרטיותו וצנעת חייו ולמניעת כל פגיעה בה, שלא לצורך. הדלפת פרטים מוכמנים מחקירת משטרה לתקשורת, שיש בה משום פגיעה בפרטיותו וצנעת חייו של אדם, מהווה – לכשעצמה – הפרת הוראת חוק יסוד. נראה, כי אין די בקיומו של חוק יסוד זה, עד כדי כך שהפרקליטות הגיעה למסקנה כי יש צורך לאסור הדלפת חומרי חקירה מתוך החקירה ולהחמיר דווקא עם שוטרים, פרקליטים ועובדי מדינה.
2. עד כמה הפגיעה בזכות להליך הוגן היא חמורה? השופט בדימוס שלי טימן אמר בראיון סיכום לתקשורת, כי אין כמעט שופט שאינו מושפע מהאווירה הציבורית. על רקע זה עלינו לראות ולבחון את שטף ההדלפות.
3. כיצד מתבצעת הפגיעה בזכות להליך הוגן:כשנחקר מודע לכך שדבריו יודלפו הוא עומד בפני סיטואציה בלתי אפשרית. מחד הוא מעוניין לשתף עם פעולה עם חוקריו אך הוא יודע שאם דבריו ידלפו החוצה כשהם מנותקים מהקשרם הוא יינזק ברמה התקשורתית ואולי גם השופטים יושפעו מכך בעתיד. ומאידך, במידה ויחליט לשמור על זכות השתיקה ויסרב לדבר זה ישמש כחיזוק נגדו בבית המשפט.
לסיכום:
על המחוקק להגדיר בחוק את ההדלפה מחדר החקירות לתקשורת כעבירה פלילית ולקבוע סייגים מתי הדלפה תהיה מותרת לצורכי אסטרטגיה ומתי לא .
כמו כן היועץ המשפטי יהיה חייב לאשר ולאחר מכן לפקח על כל הפרוצדורה על מנת להביא לאיזון בין צורכי החקירה לבין הזכות להליך הוגן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצער אלי ארביב במות אחותו עליזה ארביב ז”ל

מערכת ליכודניק

פרופ׳ אבי שמחון: נתניהו לא מערער על הלגיטימיות של אף אחד!

מערכת ליכודניק

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בנשר

אריק זיו ויזר

בין מצוות שבין אדם לחברו לבין זאב ז’בוטינסקי

ד"ר גבריאלה ברזין

בני שלוש דורשים שלוש

אלי חזן

“איך מתמודדים עם קוצר רוח” ?

עזריאל צפר
דילוג לתוכן