26.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

האיום על השטחים הפתוחים

חברות וחברים יקרים, הפעם ביומן אני נותן את הבמה לשר לאיכות הסביבה וליו”ר הכנסת. דבריהם אומרים דרשני. וכן, כל מילה מיותרת.

בכנס של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת והמטה לתכנון אחר אמר השר גלעד ארדן כי “האיום על השטחים הפתוחים מהווה סכנה לאיכות החיים. מדינת ישראל מהווה גוש בטון גדול, שטח פתוח שהרסת הוא שטח שאי אפשר להחזירו לקדמות”.

השר פנה ליו”ר הכנסת ואמר : “אדוני היושב ראש טוב שאתה נמצא פה אסור שהרפורמה תתבצע בקיצורי דרך ואנחנו צריכים לעזור ולהשפיע על הממשלה ואחר כך בכנסת. ברפורמה הזאת יש הפרטה שאסור שתצא לפועל. הטיפול הממשלתי הוא החשוב ביותר”.

ח”כ ראובן ריבלין, יו”ר הכנסת : “מיגור הבירוקרטיה הוא דבר בעל חשיבות עליונה. הבירוקרטיה שאוכלת כל חלקה טובה הביאה גם להשחתת המידות בישראל. אבל חלילה לנו בשם המלחמה על הבירוקרטיה לוותר על הדמוקרטיה ועל הדאגה שלנו לדורות הבאים, להתיר רסן של כוחות שליליים שהביאו להשחתת המידות. כמו שאיני מקבל את חוק ההסדרים, כך גם לגבי החוק הזה, כשעל כף המאזניים חששות לגבי הסביבה ולגבי נושאים חברתיים ואחרים. עלינו לקבל חוק מבלי שנפגע בצרכים ציבוריים ובלי שנעשה דברים בפזיזות ונחייב את הדור הבא לחיות עם ההחלטות שאנחנו קיבלנו מבלי שיש לו היכולת לומר את דברו. אנחנו מצווים לדאוג גם לדורות הבאים.”

ריבלין סיכם ואמר : להפריט את התכנון והבניה זה כמו לתת ללוביסטים להצביע במקום חברי הכנסת.

 

וכאמור, כל מילה מיותרת.

 

בן סימון רוצח וגם יורש

השבוע הצטרפה מפלגת העבודה להצעה של פיצויים לאלה שנפגעו מההקפאה. מהלך ראוי שמעיד על רגישות שכה נדרשת. ח”כ שלי יחימוביץ שידועה כלוחמת חברתית הצטרפה למהלך ובכך היא ראויה להוקרה. ואולם, ח”כ בן סימון שהתנגד העלה טענה שמזכירה משטרים אפלים שאת היריבים מוחקים בכל צורה. עליו נאמר “הרצחת וגם ירשת?”

 

הרשויות המקומיות

ראוי להחזיר לסדר היום את המשבר המתמשך ברשויות המקומיות. אנחנו נדון בהרחבה בהמשך בסיבות אך יש סיבה אחת שהציבור מתעלם ממנה והוא עיירות הפיתוח מול המועצות האזוריות.

המועצות האזוריות מטפלות בציבור קטן ויושבות על אזורי תעשייה ותיירות כנכס פרטי שלהן. האם לא היה צריך לתת את הרווחים למועצות המקומיות הקטנות?

כך נוצרו גרעונות בעיירות הפיתוח ואילו ערבות הדדית נשארת על הנייר.

חייבת להיות רפורמה מקיפה בנושא.

 

הליכודניק האחרון

ארי הרו עזב את לשכת נתניהו. כמה חבל.

באופן מפתיע ארי לא עזב בטריקת דלת אלא הוא הגיע למה שאנו קוראים בפומפוזיות “עייפות החומר”. הוא איננו מתכונן להפנות עורף לנתניהו. לתחושתי הוא עוד יחזור. רק חבל שבלשכת נתניהו לא נשארו ליכודניקים להוציא את הפצצה המתקתקת שלום שלמה שכל הזמן גורם לנזקים ברמה הפוליטית.

 

כך נשארת לשכת נתניהו ללא ליכודניקים וחבל, כי סופו של יום נתניהו יצטרך למצוא תחליף לארי.

אני זוכר כי כאשר נכנס לתפקיד היו הימורים כי לא יחזיק מעמד אך ארי גם עבר את תקופת האופוזיציה וגם עבר את שנת הממשלה הראשונה. לפני מספר חודשים חלה ועכשיו עזב אך גם עכשיו הוא מפרגן לנתניהו

אין ספק כי ארי הוא אבידה לצוות של נתניהו עכשיו נשארנו עם אשל והכישלון שלום.

 

בניה בירושלים

היה פה סגן נשיא של אובמה. נו, אז החליטו לבנות בירושלים. סו ווט. האם יעלה על הדעת שגרמנים לא יבנו בברלין ואמריקאים לא יבנו בוושינגטון ?

מה ההתחסדות הזאת ? עוד מעט, בחסות השמאל, ימנעו מאיתנו לבנות ביפו ועכו ערים ערביות ובכלל מדוע לבנות, הרי עדיף אולי להשקיע בבתי קברות ליהודים ואולי נחזור לתחום המושב,

 

אך ברור כי יש פה כשל מערכתי בצוות של נתניהו. מדוע היועץ הפוליטי והיועץ המדיני לא עוקבים אחר הדיונים במועצות התכנון? אם היו יודעים היו דוחים לדיון הבא. אך כאשר הם מתעסקים בזוטות כמו על מי עבדנו, ואת מי מרחנו, אנו מקבלים בינוניות קטנה ורצף כישלונות.

 

המרכז בהאנגר

כינוס המרכז הוזז להאנגר 11 בנמל תל אביב. מעניין, האם הקרבה לנמל היא הכוונה להטביע את ההקפאה או את מתנגדי ההקפאה?

בכל מקרה נראה כי ההקפאה מתוכננת לעבור הרחבה מעבר ל – 10 חודשים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו:”חזק מול החמאס! לבני חלשה מול אדלר – מאת אריק זיו -יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

משטרה בהפרעה !

אריק זיו ויזר

מירי מלכת המרכז

אריק זיו ויזר

מיקי ניצח הליכוד הפסיד

אריק זיו ויזר

מול V15 יוסי חביב

אריק זיו ויזר

“בר און חרבון” – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן