21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

ברק בסערת ליכוד

פרוייקט הצעירים של ליכודניק תופס תאוצה. והפעם אלי חזן עם ברק הרשקוביץ’ – ממקימי פורום “מנוף” בליכוד ואף הרבה יותר מכך 


“הפעם הראשונה בה נכנסתי בשערי מצודת זאב היתה מרגשת עבורי, כמעט כמו בר המצווה או הגיוס לצה”ל”, מספר ברק הרשקוביץ, בן 28 מתל אביב, חבר התנועה וממקימי פורום “מנוף”- חוג הצעירים הלאומי-ליברלי בליכוד. “התעלמתי מהמעלית האיטית להחריד ומאולמי העצמאות השותקים בשיממון ונשמתי את האוויר המפויח אל תוך הריאות. ניסיתי לספוג את רוח המקום, בו שמע מנחם בגין על המהפך”.


ברק גדל ברחוב אינטרנציונל שבחיפה הסוציאליסטית. זה לא הפריע לו לפתח מודעות לאומית-ליברלית כבר מגיל צעיר. “סבי וסבתי הם אנשים צנועים שבנו עצמם בעשר אצבעות. סבתי היא אשה פתוחה שנוטה לחלוק זכרונות עם סובביה ומגיל צעיר שמעתי על הרגעים המרגשים אותם חוותה: הכרזת המדינה, הביקור הראשון שלה בעזה כחיילת, חתונתה לסבי. אך לאף סיפור לא התלוותה נימה מרגשת כמו התיאור שלה את המהפך של 77. סבתי, שגדלה במשפחה מסורתית מעדות המזרח, הרגישה לראשונה שגם קולה נשמע בין כתלי משכן הכנסת, עם עלייתו של בגין. שנים בודדות לאחר איחוד ירושלים, אוחדה גם החברה הישראלית יחדיו ומחיצות שורטות של גזענות ודמוניזציה לימין, נמסו עם חום הלב שהפיץ סביבו מנחם בגין”.


לאחר הצבא נסע ברק לשליחות ציונית וללימודים בארה”ב, שם לראשונה התמודד עם השנאה היוקדת כלפי ישראל, בעיקר בקמפוסים, בהם מתחנך מיטב הנוער האמריקאי. ברק החל לקחת חלק במאמצי ההסברה ונכנס לפעילות בארגונים StandWithUs ו- What IsRael שם ביקש לחשוף את ישראל האמיתית, זו שכולנו אוהבים. “כשלמדתי באוניברסיטת ניו יורק,” מספר ברק, “נתקלתי במרצה מהזן הגרוע ביותר: אנטישמי ואנטי-ישראלי שמסווה את שנאתו במסיכה אקדמית מתוחכמת. אותו הרגע, בו עמדתי בכיתה מול כל התלמידים ששתו את הבלי הפרופסור בצמא ואתגרתי את המציאות המעוותת אותה הציג, היה רגע בו הרגשתי שאני עושה חסד עם כל אותם יהודים שנרדפו על ידי ציפורני האנטישמיות לאורך הדורות. קמתי ואמרתי: לא עוד. לא עוד שקרים. לא עוד שנאה. לא עוד היהודי שיבליג בכניעה חלשה”.


לפני מעל שנתיים עבר ברק לתל אביב והחל לעבוד בחברה להגנת הטבע. אז גם התפקד לליכוד והחל להיות פעיל. מספר חודשים לאחר מכן שטפה המחאה החברתית את רחובות השכונה בה גר. “רציתי לפנות לימין בכלל ולליכוד בפרט על מנת לקבל תשובות. המחאה החברתית אמנם הובלה על ידי בעלי אינטרסים מהשמאל (חלקם מהשמאל הקיצוני), אך ביטאה כאב אמיתי של ישראלים רבים: יוקר המחיה, תחושת הנטל הגובר ובעיקר חוסר אמון בפוליטיקאים ובאפשרות שלהם לייצר עתיד טוב יותר. חשבתי שלא נכון שהשמאל הסוציאליסטי יהיה היחיד שמציע פתרונות לאתגרי השעה ורציתי שמנהיגי הימין ינצלו את ההזדמנות כדי לערוך שורת רפורמות אמיצות שיקדמו כלכלה חופשית ויהיו גשר בין חלקי האוכלוסיה לניסוח מחדש של הסטאטוס קוו והגדרת היחסים בין יהודים וערבים. מכשלא מצאתי פעילות אידיאולוגית חזקה מספיק בתנועה פניתי להקים את פורום מנוף. יחד עם שותפי לדרך, שהוא גם חבר ואח, גל ברקת (שהיה חבר ליכוד עוד לפניי)- ליקטנו צעירים מוכשרים מכל הארץ והקמנו יחד את הפורום, שהוא לא גוף מתפקדים, אלא פורום סגור שמנסה להציע פתרונות, לחשוב על רעיונות למדיניות חדשה ולהיפגש עם פוליטיקאים ואנשי רוח על מנת לקדם את השיח הלאומי-ליברלי בתנועה”.


מאז הקמת פורום מנוף נפגשו חברי הפורום עם רוב שרי הליכוד, חברי כנסת, אינטלקטואלים מהימין וגם עשו סמינרים, סיורים ופעילויות שטח- בהר הבית, בשומרון ובהרי ירושלים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לבטל את יו”ר צעירי הליכוד!!!

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד חולקים כבוד לחללים הדרוזים

אלי חזן

צעירי הליכוד נגד ראש הממשלה?

אריק זיו ויזר

השר ארדן במפגש עם צעירים

Gilad Trugbild

קריאה לצעירי ליכוד להשתתף במשלחת-הסברה להונגריה

אריק זיו ויזר

תא הסטודנטים לביא-גלעד מארח את נוער הליכוד ומציין את יום האחדות

אריאל אילוז
דילוג לתוכן