19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ועידת התקווה
דעות

איוב קרא : אני לא פורש

קואליציית נתניהו נמצאת במצבה הגורלי ביותר מאז שקמה.

מי שעוסק בנבכי הפוליטיקה לא יכול שלא לשים לב לעובדה הפשוטה שלפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו מאבד אחיזה בתוך התנועה שלו, הליכוד. שכן, כמות המתנגדים לחידוש ההקפאה בקרב חברי הכנסת של  הליכוד הולכת וגדלה. גם אם יצליח לכופף אותם הוא עלול לגלות כי מה שהתרחש השבוע הוא בעצם תחילת סופה של ממשלתו. הווה אומר שבעתיד יסתכלו ברטסרוספקטיבה היסטורית על תחילת נפילת נתניהו השנייה בשבוע שבו עלה על סדר היום חידוש ההקפאה.
צריך להבין כי נתניהו עשוי מבחינתו להשתמש במקל השחוק כלפי מתנגדיו ולומר כי בשלב מסוים הוא יצרף את ציפי לבני וקדימה לממשלה. אבל אם הייתה לו היכולת לחוש את השטח ואת מה שקורה מחוץ לאקווריום שבו הוא יושב במשרד ראש הממשלה הוא היה יודע כי לבני כבר סימנה את היעד הבא – ראשות הממשלה. למעשה, היא מסמנת אותו שנים, בדרך היא לא הצליחה למרות הזדמנות הפז שניתנה לה להקים ממשלה ואילו עכשיו ? עכשיו נתניהו מגיש לה את הממשלה על מגש של כסף. בסביבתה הקרובה של לבני שורר קונצנזוס : תוך שנה מתקיימות בחירות. אחד ממקורביה אמר אמש כי : "נתניהו הוא לא חכם, ביבי מפיל את עצמו, אנו סומכים עליו כי יעשה את העבודה. שהרי את הימין הוא מאבד ואתה יכול לרשום לעצמך כי ליברמן יהיה מנהיג הימין בפעם הבאה. אני כמעט בטוח שהוא ינהיג את הימין מהאופוזיציה במקום הליכוד".
כולם מדברים על חציית הקווים האדומים של בוגי יעלון ובאתר ynet אף פורסם כי נתניהו לא רואה בעין יפה את פעילותו של יעלון. דבר אחד בטוח : אנו רואים כאן שיטתיות. מצד שני, בלשכת ראש הממשלה נדהמו לראות את המורד הוותיק, סגן השר איוב קרא, חותם על המכתב כנגד ההקפאה ועוד מופיע על מודעה של וועידת "התקווה" – מפלגתו של ח"כ אריה אלדד.
ובתוך כך, החלה החתמה מקבילה של חברי מרכז כנגד חידוש הההקפאה. עד עכשיו חתמו על המכתב כשלוש מאות חברים. שר בכיר, אולי הנאמן ביותר של נתניהו, הגיב ואמר : "ברורה לי ההתנגדות של הימין הקיצוני כנגד נתניהו אך אני לא מבין את החברים בליכוד. האם הם מעדיפים פילוג נוסף ? או אולי הם מעדיפים חמור מכך – שקדימה תנצח.
כולם צריכים לזכור : בסיפור הבלהות של העלאת ממשלת שמאל על חשבון הימין כבר היינו. שאנשי הימין ישבו טוב טוב מה הם עושים.
תגובת סגן השר איוב קרא : "הייתי בטוח שההזמנה היא לכנס ומכיוון שלא מדובר בכנס אלא ועידה של מפלגה אחרת ואני שייך לליכוד הרי שאני לא אשתתף".
ההזמנה לועידה :
ועידת התקווה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החשיבה המדינית של בגין והמערכת המדינית

אריק זיו ויזר

פרשת בלק ספר במדבר

אריק זיו ויזר

מבט על גרמניה של היום

עינר אביב

ח"כ צרצור, תתבייש לך!

אלי חזן

פריימריז בליכוד 2014 – בוחרים נבחרת לאומית

אריק זיו ויזר

מתמטיקה בשירות הדמוקרטיה/ או: איך מצילים את המפלגות הגדולות

אלי חזן
דילוג לתוכן