18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

פתרון מיידי למצוקת הבועה התל-אביבית.

הפתרון הוא תחבורה בין-עירונית חינם למי שעובד או לומד בעיר הגדולה. זול יותר ממענק שנוי במחלוקת בן חצי מיליון שקל שהוצע לרוכשי דירה (ועלול רק לייקר את הדירה באותו השיעור).

במדינת תל אביב רעש מהומה. כל הסובייטים של האנרכיסטים לסוגיהם החליטו לעשות מעשה. לא סתם אלא קיצוני! חודשים הטיפו תועמלנים כמו נדב איל ממעריב ואחרים ל”כיכר תחריר” ישראלית. הינה לנגד עינינו היה החזון למציאות: אנחנו באופנה ונישאר באופנה!
לפיכך, פרסו אוהלים ומזרונים ברחוב רוטשילד. פסטיבל שאנטי באמצע הרחוב. להקים מחאה נגד מחירי הדירות שליד הפאב והפיצרייה שבאמצע תל אביב, כי בלי הבירה מתחת לדירה, חייהם אינם חיים! לגמרי!  הייתכן שצעיר שאיננו עשיר מופלג, ימצא דירה במרכז מנהטן? או לונדון? או טוקיו? במרכזי העירים במערב גרים צעירים רבים בצפיפות בדירות חדר או שעוברים לגור בפרברים ושכונות הקצה, וגם שם יקר למדי.
מתוך פרסומי המפגינים, זהותם ודבריהם ברור שבתוך מחאת האוהלים, מתקפלות להן יפה יפה עוד כמה מחאות, כמו בובת בבושקה רוסית. מחאה כנגד השוק החופשי: הרי משלם המיסים חייב להם דירות ליד הפיצה והבירה, חת-שתיים! אחרת יפרצו בבכי תינוקי לאלתר!.

מחאה נגד התנחלויות: הרי “שם” גרים ימנים ולכן אסור לממשלה להתייחס אליהם כאל אזרחים שווי זכויות ואסור לממן אותם בשום צורה, מפני שהכסף ההוא לא שייך למשלמי מיסים ימנים אלא רק לתל אביבים נהנתנים דרי- אוהלים!. על תרומת המהגרים הלא חוקיים מסודן ואריתריאה האסלמיסטיות הם מתעלמים. כאילו הסודנים גרים במקום ערטילאי תיאורטי, במקום בדירות שהיו יכולות להיות מושכרות לאזרחים.

באותה הצורה הם מתעלמים לגמרי מהחלטת ממשלת קדימה, כשהשר שטרית החליט על מורטוריום בנייה במרכז, מבלי לפתח תשתיות או תחבורה לפריפריה. 

אולם אחרי ככלות הכל: הממשלה צריכה להביא פתרונות מידיים, לפחות כדי להתחיל לשנות את התרבות של הגירה למרכז תל אביב בכל מחיר. הוזלה חריפה ומידית של תעריפי הנסיעה הבין עירונית למי שלומד או עובד בתל אביב. על אף ההתייקרויות בפריפריה, עדיין המחירים של דירות להשכרה זולות בצורה משמעותית מהדירות בתל אביב ובנותיה. בבאר שבע, אפשר עדיין לשכור דירה בארבע מאות דולר, ולקנות דירה בחצי מיליון שקל – כשעה ברכבת מתל-אביב.

עצם הצהרה על פיתוח שכונות ישנות בפריפריה, פינוי בינוי והוצאת מכרזים לבניית מגדלי דירות להשכרה לצעירים, לפי עלות מכירה / השכרה מינימאלית. עצם פרסום התוכניות, יכול לתרום לשינוי הסנטימנט בשוק.

במדינה זערורית כשלנו, גם הקו הירוק איננו כה רחוק מהמרכז כפי שחושבים בבועה. יש ישובים יפים מאוד שדורשים זה מכבר שכונות חדשות, חצי שעה מתל-אביב.
ישנם נושאים רבים באחריות הממשלה שהשפעתם על הדירות והתעסוקה עקיפה. למשל, אכיפת החוק ומידת הביטחון האישי. אם הייתה מלחמה יסודית בהרס תשתיות, גניבות מלאים וגביית דמי חסות, בעלי העסקים היו אולי מורידים את עלויות הפשיעה שלהם מהצרכן. עלויות הביטוחים היו יורדות וכך גם עלויות הקשורות לאבטחה והשלמת מלאים במקום אלו שנגנבו.

לפי אומדנים שונים, שוהים בישראל יותר מרבע מיליון זרים. לפי אומדנים אחרים, יש מחסור של כארבעים אלף יחידות דיור. קל להניח שיש קשר כלשהו בין שני הנתונים. גם בתחום הזה, הממשלה יכולה לפעול מידית.

אני מאחל לממשלת הליכוד הצלחה רבה, בפעולה נחושה ויעילה לפתרון האתגרים הללו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זאב בן יוסף על השמאל הלאומי ושברו

אריק זיו ויזר

תורת הבטחון של ישראל – מעבר מסיכוליות מתגוננת למלחמת מחץ מתוכננת /מאת:יהל ווילפנד

אריק זיו ויזר

המצב בונצואלה – מיוחד לליכודניק

אלי חזן

למה אצביע מח”ל עם נתניהו?

ליכודניק

בהיעדר אופק מדיני -הקצוות של הימין והשמאל חופפים

אלי חזן

פרשת יתרו –” והייתם לי סגולה מכל העמים”(שמות י”ט ,ה’)

עינר אביב
דילוג לתוכן