23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

העמדה הראויה של מוגריני וראוי אף יותר לפרסמה ולהפיצה

מתוך פוסט בפייסבוק של אלי חזן

"

לפני שבועיים ביקרתי כאורח הנציבות האירופית בבריסל ובשטרסבורג. העליתי על השולחן כל מה שיכולתי לגבי היחסים בינינו בכנות ומתוך רצון להגביר את הדיאלוג. שמתי על השולחן את הדברים הקשים ביותר.

אני מוכרח לומר : לאירופים ישראל מאוד חשובה. יש בינינו חילוקי דיעות שמאוד יהיה קשה לגשר עליהם אבל שני הצדדים רואים חשיבות רבה ביחסים הבילטראליים.

אחד הדברים שהעליתי על השולחן היה החד צדדיות של האירופים לגבי מעשי הפלשתינים. אמרתי שם כי לא משנה מה הפלשתינים יעשו – האירופים תמיד יגבו אותם ולא משנה מה יעשו הישראלים – האירופים תמיד יגנו אותם. הדבר בעיני מעמיד את האירופים באור מאוד אירוני.

בנציבות ניסו לשכנעני שהמציאות רחוקה מכך. אמרתי שאני חווה משהו אחר. הם אמרו שהם מאוד משתדלים להיות מאוזנים אלא שהדברים שהם עושים לא מפורסמים דיו בישראל.

היום, ראיתי את התגובה הבאה של פדריקה מוגריני, הנציגה העליונה לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, לנוכח הדברים המזעזעים של מכחיש השואה אבו מאזן מאתמול. אני מתרגם את מה שפורסם :

"נאומו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס מה – 30 באפריל הכיל הערות לא מקובלות באשר למקורות השואה והלגיטמיות של מדינת ישראל. רטוריקה מעין זו רק תשחק לידיהם של אלו המתנגדים לעקרון שתי המדינות, עקרון שבו דוגל הנשיא עבאס שוב ושוב.

השואה ומלחמת העולם השנייה הם אירועים שהגדירו יותר מכל את ההיסטוריה המודרנית של אירופה. לימוד השואה נשאר מאוד מרכזי בבניית החוסן כנגד כל צורות של שנאה בחברות שלנו. האנטישמיות היא לא רק איום על היהודים אלא גם איום יסודי על החברות הפתוחות והליברליות שלנו. האיחוד האירופי נשאר מחויב להילחם בכל סוג של אנטישמיות וכל ניסיון לדחות את השואה, להצדיק אותה או לעשות לה טריוויאליזציה".

אני יודע, רבים מכלי התקשורת הישראלית יתעלמו מהצהרה שכזאת אבל אני כאן להביא אותה ואני מאוד גאה במוגריני. זה לא אומר שלא יהיו לנו חילוקי דיעות בעתיד אך אני מוריד את הכובע".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההפסד בירוחם- מנורת אזהרה אדומה לעתיד הליכוד

אריק זיו ויזר

חיסול הרוע וההשלכות

חיים פוזן

לורם איפוסם

אריק זיו ויזר

במקום שהשמש נכשלת

אריק זיו ויזר

לא אם כל ההפרטות/מאת:ח"כ כרמל שאמה

אריק זיו ויזר

ליכודניק משתתף בצערו של סילבן שלום

אריק זיו
דילוג לתוכן