22.2 C
תל אביב
11 במאי 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

משה פייגלין, לך בכוחך זה ושרוחך תנשוב קדימה

בקדימה, פייגלין ירגיש הרבה יותר נוח מאשר בליכוד, תשאלו את בר און ואולמרט

מישנה: בקדימה, פייגלין ירגיש הרבה יותר נוח מאשר בליכוד, בעיקר משום שבזכותו שני בכירי המפלגה אולמרט ורוני בראון נכנסו לכנסת ב- 2003. רוני בראון, שמצפונו מייסר אותו בגין החוב לפייגלין, ישמח בוודאי לעזור למיטיבו…

“דבר אחד בטוח, הביתה אני לא הולך”, אמר פייגלין לירון דקל (רשת ב’ / 9.5.10).

המראיין סבר שאחרי הכישלון בליכוד, פייגלין היה עושה נכון אילו הצטרף ל”איחוד הלאומי“. לא במקרה הוא הזכיר את האיחוד הלאומי. אידיאולוגית, המרחק בין קבוצת פייגלין לכצל’ה, נראה הכי מצומצם. פייגלין לא השיב בחיוב. מבחינתו, כך אמר, כל האופציות פתוחות.

 

על פי השיטה הקיימת בישראל, השלטון נקבע לפי גודל הגוש: ימין מול שמאל. אם פייגלין לא מבין את זה, הוא טיפש. ואם הוא מבין את זה, חובתו לחזק את הימין. פייגלין בתוך הליכוד =  גוש ימין עם פחות מנדטים.

 

התקשורת בצד שמאל, ולכן היא מטעה את הציבור, ומוכרת את קדימה כמפלגת מרכז. אבל כאשר עושים את חשבון הגושים, פתאום מתברר שקדימה היא תמיד – אבל תמיד!- שמאל. הצלחה שלו בליכוד, הייתה משחקת לידי יריבי הימין, שהיו מנצלים אותה כדי להרתיע מצביעים באמצעות הגדרת הליכוד כמפלגת ימין הזוי, קיצוני, משיחי- הכול נכון!

 

כעת עומדות בפני פייגלין כמה אופציות. אם ירוץ לכנסת בראש ברשימה עצמאית, ספק אם ייכנס והקולות שיצליח לקושש, יבואו ע”ח האיחוד הלאומי. אם ייכשל, הפתקים שלו יושלכו לפח, והאיחוד הלאומי עלול להפסיד מנדט-שניים.  

 

אם יצטרף לאיחוד הלאומי, ספק אם יגדיל את מספר הח”כים. ואם כן, זה יהיה על חשבון “הבית היהודי”. מבחינת הימין, זה כמו להעביר מנדט מכיס לכיס מאותם המכנסיים. לא הרווחנו כלום. מה עושים?

 

דבר ראשון, אסור ללכת הביתה! 8000 מתפקדים הסרים למרותו של איש אחד, בשיטה הקיימת בישראל- זה נכס אדיר, בתנאי שיודעים מה עושים עם זה. ומה שפייגלין צריך לעשות זה להצטרף לקדימה. החשבון עם קדימה פתוח- 14 מנדטים גנבו צדיקי לבני ממצביעי הליכוד. אם אי אפשר להשיב את הגזילה, הרי שאפשר לעשות להם מטמורפוזה אידיאולוגית בתוך בייתם.

 

כדי שזה יקרה, פייגלין צריך לדחוס לבטן הסוס הטרויאני את אלפי מאמיניו, ולהיכנס פנימה דרך השער של תקנון קדימה. זה השער צדיקים יבואו בו. איש לא יוכל לבוא אליו בטענות. קדמו לו בצעד זהה, יוסי ביילין ושמעון פרס. הראשון ערק למר”צ אחרי שמתפקדי העבודה אכזבו אותו, והשני ערק לקדימה אחרי ש”הפלנגות מצפון אפריקה” העדיפו את השפם. גם עומרי שרון פקד לליכוד אלפי ערבים (ג’רושים) וקיבוצניקים שחיזקו את אבא שלו מול נתניהו. ביום הבחירות הכלליות, הקיבוצניקים הצביעו לשמאל, והערבים למפלגות ערביות…

 

בקדימה, פייגלין ירגיש הרבה יותר נוח מאשר בליכוד, בעיקר משום שבזכותו שני בכירי המפלגה אולמרט ורוני בראון נכנסו לכנסת ב- 2003. רוני בראון, שמצפונו מייסר אותו בגין החוב לפייגלין, ישמח בוודאי לעזור, ובכך לסגור את החוב.

 

אז יאלל’ה משה, קדימה לקדימה. לא מאוחר לתקן נזקים…

………………………………………………………………………………………………………

פורסם במקור באתר “ארכיונרי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרופ` אבינרי נגד בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

כמה מילים על רגע אושר מזוקק

אריק זיו ויזר

תשובה לפרופסור קרמניצר

אריק זיו ויזר

מאמר שאסור לכתוב / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

היכונו לחטיפה הבאה

אריק זיו ויזר

איציק שמולי, זה בשבילך

אלי חזן
דילוג לתוכן