22.2 C
תל אביב
8 במאי 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מן היסוד מאת ד”ר מלי נפחא

יום אחרי הבחירות החלק הציוני הלאומי שב והיה לרוב בכנסת.
נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה לפניו עומדות משימות חוץ ופנים רבות.
ומשימות הפנים הן שתקבענה ואם הן לא תיושמנה, הממשלה תהפוך שנואה ונלעגת תוך זמן קצר. וכמו ממשלת נתניהו הראשונה תהפוך לאפיזודה שלא הותירה דבר חוץ מתחושה חריפה של החמצה. הראשונה היא מערכת התקשורת בישראל.
לו נערכה ההצבעה בין העורכים והכתבים של ערוצי 1,2,10 ועורכי וכתבי העיתונים הגדולים: הארץ, ידיעות ומעריב היה מתקשה הליכוד לעבור את אחוז החסימה. לא מפני שליברמן והאיחוד הלאומי נגסו בו אלא משום שהקשת הפוליטית מתחילה בחדש ונגמרת בלבני.

השניה היא מערכת התרבות על כל גווניה: התיאטרון, הפקת הסרטים, הנהלות המוזיאונים, הסופרים. שם הליכוד לא היה מכניס נציגים לכנסת. אם היה עוד למישהו ספק הרי הוא הוסר כליל במוסף בתרבות של מעריב (6.2.09 י”ב שבט תשס”ט) בו פרסם ערן סויסה כי כל “כוכבי התרבות מתלבטים בין לבני למר”צ.

השלישית היא מערכת המשפט והפרקליטות. זו זנחה מזמן כל ניסיון לחדש את המשפט העברי ולבצר את מעמדה המשפטי של ישראל. גם שם הנציגות לתומכי הליכוד אינה רבה יותר מאשר בתקשורת ובתרבות.

הרביעית היא צמרת משרד החינוך. מערכת החינוך סובלת מחוליים רבים. שכר ירוד, העדר כלים יעילים לקיום המשמעת בכתה, העדפת ניראות של הצלחה או הצלחה בבגרות על פני חינוך לערכים והעמקת ההשכלה ופיצול האוכלוסיה היהודית בין המגזר החרדי, הדתי לאומי והממלכתי. הזרם הממלכתי הגדול עבר בשני הדורות האחרונים הרחקה והזרה למורשת היהודית. הדבר אמור בפרט בחטיבות הביניים והתיכון אך רעיונות מזיקים חודרים גם לבתי הספר היסודיים.

ההתמודדות מול אתגרים אלה לא תתקל בלחץ אמריקאי וגם לא בקשיים קואליציוניים. רק מהפכה של ממש עשויה להקנות אחיזה ארוכת טווח לכמיהה בציבור לשינוי.

ראשית אין למנות את אנשי הליכוד לקומיסרים המפקחים על המוסדות.
שנית אין לעשות זאת בחשאי, בתחבולה או אמתלה. יש להצביע על הבעיה בגלוי. החיים הציבוריים בישראל מתנהלים על ידי קבוצה חריגה וקטנה שצברה השפעה בלתי מידתית.
שלישית אין להגביל את פעולת הגורמים הללו בחקיקה. האכיפה היא בלתי אפשרית. ויותר מהצורך להימנע ממעשים לא ציונים יש צורך ביוזמות חיוביות וזו אינה יכולה לבוא מתוך חקיקה.
רביעית אין לדמיין שהפרטה תסייע במשהו להקלת הבעיה. קרוב לודאי שהיא אף תחמיר אותה. מפני שבעלי הניסיון הם אנשי שמאל.
חמישית אין לחשוב שזהו המצב הטבעי. בימיה הבריאים של הציונות, היתה העיתונות, האומנות והספרות שותפות לה ואף הקדימו אותה.

הליכוד חייב להפעיל בגלוי לשינוי כל מוקדי הכח ולהתאמתם למגוון ההשקפות בציבור הישראלי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אילן כהן יוזם הקמת עמותה חדשה של חברי מרכז הליכוד

אלי חזן

“הפסקת אש” או סוף המלחמה?! /מאת: אבריאל בן דור

אריק זיו ויזר

פיניאן ואקוניס בנצרת עלית אצל ראש העיר שמעון גפסו / טובה מעוז

אריק זיו ויזר

כנס חירום נגד החלטת הממשלה להקפאת הבניה /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

ביבי – מול האמריקנים העם איתך !!

אריק זיו ויזר

נתניהו ממשיך במורשת שרון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן