33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
אבישי בר אושר

לקראת ט”ו בשבט שבחה של ארץ ישראל /מאת:אבישי בר-אושר

ארץ ישראל מתוארת במקרא כ”ארץ זבת חלב ודבש”.
לכאורה תמוה מהי סגולתה המיוחדת של ארץ ישראל, שנשתבחה כארץ “זבת חלב ודבש”? וכי חסרות ארצות בתבל בהם החלב והדבש מצוי בשפע? אמנם רבותינו זכרונם לברכה הפליגו לספר בריבוי העצום של חלב ודבש שהיה בארץ, שלא כדרך הטבע. וגם אמרו כי “חלב ודבש” שם מושאל הם, והכוונה על כל הפירות, וכלשונם במסכת כתובות: “שמנים מחלב ומתוקים מדבש”. אכן עדיין אינו מובן מהו השבח המיוחד שנשתבחה הארץ ב”חלב ודבש” דוקא? ברם ,יתכן והדבר מתפרש על דרך זו:

הדבש והחלב מקורם באיסור, החלב נעשה מן הדם כנודע, כי “דם נעכר ונעשה חלב”. וכן הדבש נעשה מהפרשת הדבורה שהיא עצמה אסורה באכילה. ולמרות זאת הדם אסור הוא ומשוקץ. והחלב הנעשה ממנו מותר הוא וטוב. הדבורה טמאה היא ואסורה, הדבש היוצא ממנה טהור הוא וזך, ללמדך שיש כח אשר על ידו נהפך איסור למותר טמא לטהור ומשוקץ לזך.

וזהו שבחה של ארץ ישראל!

טמון בה בארץ המופלאה הזאת כח אשר כדוגמת החלב והדבש, הופך הוא את הטמא לטהור, את המשוקץ לזך ונקי.

אדם העולה לארץ ישראל, מתיישב בה ועובר את אדמתה, תוך שמירת מורשת אבות, מבטח לו כי בסופו תזדכך מהותו כאותו הדם הטמא ההופך לחלב זך ונקי.

יתירה מזו שרץ שנפל לתוך דבש, אין הוא אוסר את הדבש, אדרבא השרץ עצמו מתבטל בדבש ונהפך לטהור, זוהי כוחה של ארץ האבות, וזהו שבחה ועוצם קדושתה.

שלוש הבטחות
שלוש פעמים הובטחה הארץ לעם ישראל. לראשונה הובטחה לאבי האומה – אברהם אבינו – כנאמר: “ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגוריך את כל ארץ כנען” (בראשית י”ז). הבטחה שניה נאמרה לבנו – יצחק אבינו – כנאמר: “כי לך ולזרעך אתן את כל הארצות האל” (שם כ”ו). ושוב הובטחה בשלישית לבנו – יעקב אבינו – כנאמר: “הארץ אשר אתה שוכב עליה לך אתננה ולזרעך” (דם כ”ח) וכגון דא נאמר “והחוט המשולש לא במהרה ינתק”.

מאז שנות אלפיים בהם גלה העם ממכורתו, אחת היא תקוותו וכמיהתו, לשוב אל מולדתו לבנותה ולהיבנות בה. לא זנח העם את ארצו ולא נטשה, יציאת העם מן הארץ משולה לאותו בן העוזב את בית הוריו, למסע נדודים בעולם הגדול. ביום מן הימים ישוב הבן הביתה, שהרי אין תחליף ל”בית”.

“ונתתי אותה לכם מורשה” נאמר, “מורשה” היא לנו הארץ כשם שהתורה הקדושה לנו ל”מורשה” ולהבדיל מ”ירושה” אשר אין כל ביטחון שתעבור מדור לדור, מורשה נמשכת לדורות עולם, ולנצח, כי “נצח ישראל לא ישקר”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נצחונה של ארץ ישראל/מאת:אבישי בר-אושר

המאור הגדול, רבי שמעון בר-יוחאי זיע”א, לקראת יום ל”ג בעומר/מאת:אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

משנכנס אדר מרבין בשמחה/מאת: אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

ימי השובבי”ם ועוז הדרם /מאת: אבישי בן מיכאל רפאל בר -אושר,

אריק זיו ויזר

פרשת החודש – אבישי בר-אושר

אריק זיו ויזר

ממשלת אחדות לא בכל מחיר?! /מאת:אבישי בר-אושר

דילוג לתוכן