18.1 C
תל אביב
8 במאי 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

ביבי ביזה את ותיקי הליכוד באיחור יוצא דופן

פייר, יעקב מאור חזר ממפגש נתניהו עם חוג תגר די מאוכזב. הוא מנמק גם למה  

 

חברי חוג תגר שבאו לשמוע את ביבי נתניהו בטקס הרמת כוסית נאלצו לחכות לו שלש שעות וחצי. האיחור המוגזם הזה התפרש כיחס מזלזל, ועורר תרעומת בציבור שנחשב בסיס התמיכה החזק ביותר של ביבי. רבים בקהל התייאשו ונטשו בעלבון וכעס כשעתיים לאחר תחילת הטקס. אלי שטרית, ראש חוג תגר, התחנן בפניהם ברמקול “תחזרו! עוד שתי דקות הוא מגיע”. הוא הגיע כעבור יותר משעה.

ראוי לציין שהטקס המסורתי של חוג תגר נחשב לאחד האירועים המכוננים של הליכוד, שביבי ואשתו משתתפים בו מידי שנה. חוג תגר הוא גם הגוף המכונן בקריירה האישית של ביבי. חוג תגר היה “המקפצה” שהזניקה את ביבי לראשות הממשלה בקדנציה הקודמת. כאשר ביבי היה השגריר באו”ם שמע אותו ראש החוג לשעבר, אברום אפל ז”ל, והוקסם ממנו. אפל החליט להמליכו בראשות הליכוד. הוא פתח בפניו את דלתות כל ראשי התנועה, ובבחירות הפנימיות עשה למענו דילים עם קבוצות אחרות. כך דילג ביבי על אחרים ועקף אותם במירוץ למנהיגות.

 

לכן נהג ביבי לכבד במשך השנים את חוג תגר של ותיקי האצ”ל. הוא תרם למוניטין ולמעמד של החוג בכך שנשא בפניהם את החשובים בנאומיו, שגרמו לעיתונאים לסקר את האירועים של החוג. למשל, את ההודעה הדרמטית על הקדמת הבחירות בכהונתו הקודמת הוא עיכב ימים אחדים, והכריז על כך במסיבת חנוכה של חוג תגר.

 

 

לעומת נאומיו הקודמים בפני החוג, נאומו בטקס האחרון היה פשוט, קצר, וחיוור. ביבי פתח את דבריו בקלישאות על חלקם של קהל הותיקים בהקמת המדינה, ואחר כך הציג את שני התנאים הבסיסיים שלו להסכם שלום “ולהגנה מפני פרימתו”. התנאים שלו הם הכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי, וסידורי בטחון שיבטיחו את עמידותו של השלום.לנושא ההקפאה לא התייחס.

 

לאחר שביבי עזב נשארו כמה מהותיקים לדבר על הערב. אחד מהם היטיב להגדיר: “נאום פרוֶוה”. אחרים ציינו בצער “משהו קורה לביבי. בעבר היינו רגילים לשמוע מפיו פנינים וציטוטים מדברי ז’בוטינסקי ונאומיו היו מתובלים היטב בסיפורים והומור, והערב הוא היה יבש כמו… (משהו שלא מכובד לפרסם)”.

 

היחיד שהגן בלהט על ביבי היה אלי שטרית שאמר “הוא נאלץ לאחר בגלל דיון מיוחד עם ראשי השב”כ, וכנראה היה מוטרד מאוד ממה ששמע לפני שבא אלינו”.

 

לעומת הכשלון הרטורי של ביבי בלט לטובה נאומו של ח”כ אופיר אקוניס, שהצליח לשאת “נאום ביביסטי” מלא צבעוניות ואופטימיות. אקוניס אמר שאנחנו רגילים לברך בראש השנה “תכלה שנה וקללותיה”, אבל השנה שמסתיימת היה דוקא מבורכת, מהטובות שידענו. שנה עם כלכלה משגשגת לעומת מדינות אחרות, ושנה עם בטחון אישי לאזרחים, ובלי משברים פרלמנטריים.

בטקס נשאו דברי ברכה גם השר ישראל כץ, שהציג את הישגיו במשרד התחבורה. עוזי דיין דיבר על חשיבותו של נהר הירדן כגבול הבטחון של ישראל. נעמי בלומנטל דיברה על החוסן הפנימי של תנועת הליכוד.

 

בתחילת הטקס הזמין אלי שטרית את הקהל לקום ולשיר את הימנון ביתר. רבים בקהל שנשאו עיניהם לשולחן הכבוד הבחינו שישראל כץ עומד ושותק, אולי כי איננו מכיר את המלים, ולעומתו עוזי דיין שר את ההימנון כביתרי מלידה.

 

כמידי שנה נוהג אלי שטרית לארגן הפתעה בטקסים של חוג תגר. השנה הוא הכין שולחן מיוחד לצעירי הליכוד, שהוזמנו לחגוג עם הותיקים. הוא קרא להם להסתכל סביב ולקלוט את הרוח מהזקנים, ולהמשיך את מורשת ז’בוטינסקי. בנוסף הוקדש שולחן אחד גם למגורשי גוש קטיף, כפי שנעשה בשנתיים האחרונות.

 

הנושא החשוב של שאלת המשך הקפאת הבניה נעדר מנאומו של אורח הכבוד נתניהו, אבל נואמים אחרים הזכירוהו. מחוץ לאולם זכה הנושא להתייחסות. קבוצה של צעירים מיהודה ושומרון הגיעו לאירוע כדי לחלק לחברי הליכוד שי לשנה החדשה. במארז היו דבש, תמרים ושמן זית מתוצרת התנחלויות, עם לוח שנה ודף הסברה. המאבטחים מנעו מהם להיכנס לאולם ולהניח את השי על השולחנות. אולי בגלל בדיקה ביטחונית, ואולי בגלל המסר הפוליטי בדף ההסברה שהיה בתוך המארזים. בדף הזה הודפסו ציטוטים מדברי ראש הממשלה והשר כץ על סיום ההקפאה במועדה.

 

המאבטחים הרחיקו את צעירי המתנחלים ומתנותיהם לא רק מהאולם אלא אף ממגרש החניה. הם חילקו את השי ברחוב מחוץ לאזור הסטרילי, רק למי שעצר את מכוניתו לידם.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דיון פתוח עם ח”כ אופיר אקוניס ותא לביא גלעד באוניברסיטת תל אביב

אריק זיו ויזר

הזמנה הפורום הלאומי בליכוד

אריק זיו ויזר

בן 50 ובן 100: שלומי עוז ומאיר הולצמן /מאת:יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

אנשי הליכוד מוזמנים: כנס הליכוד בצפת

אריק זיו ויזר

כנס ירושלים ובנותיה

אריק זיו ויזר

בוטל הכנס עם לימור לבנת, ציון פיניאן ואופיר אקוניס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן