19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין: מחברים את הציבור לכנסת

בתדרוך לכתבים במלאת שנה לכנסת ה- 18 אמר יו”ר הכנסת: מהפכת הנגישות בעיצומה

“הדימוי הירוד של הכנסת מכרסם בדמוקרטיה ופוגע בה אנושות. במהלך השנה החולפת אנחנו שוקדים על מהלכים ופעולות שנועדו להגיע אל הציבור ישירות, להפגיש את הכנסת עם הציבור באופן בלתי אמצעי, לשקף את העשייה שמתחוללת במסדרונות, בוועדות ובאולמות הכינוסים, באמצעות מגוונים, בהם שדרוג אתר האינטרנט והרחבה משמעותית של הסיורים במסגרת מרכז המבקרים”.

כך אמר היום (ד’, 10/3) יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בתדרוך לכתבים הפרלמנטריים במלאת שנה לכהונת הכנסת ה – 18. ריבלין הבהיר, כי הוא רואה כגולת הכותרת של הקדנציה הנוכחית שלו את הפיכת הכנסת לזמינה, נגישה ורלוונטית יותר לציבור. “יראה הציבור בעצמו, באופן בלתי אמצעי, וישפוט את הכנסת ואת חבריה על פעולותיהם”, אמר ריבלין. “יש כאן עשייה מגוונת ובלתי פוסקת במגוון תחומים הנוגעים לכל אזרח, אבל בסופו של יום הוא מקבל דיווחים על חילופי צעקות ועל פיקנטריות. הטפל החליף את המהות”, אמר ריבלין והוסיף: “כנסת חזקה היא ערובה לדמוקרטיה חזקה. כנסת חלשה מחלישה את הערכים הדמוקרטיים אצל הציבור ובני הנוער, והתוצאה היא-  חברה לא סובלנית, אלימה ופראית.”

ריבלין מנה שורה של תהליכים המתחוללים בכנסת בימים אלו, חלקם הושלמו וחלקם בביצוע: מרכז מבקרים שיאגד תחת קורת גג אחת את כל הביקורים והסיורים, שהיקפם יורחב פי שלושה ויפנה לקהלים רחבים; שדרוג אתר האינטרנט, תוך שילוב שידורים מקוונים ישירים מדיוני ועדות, ופרוטוקול מצולם של מהדיונים; מהפכה בתחום הדוברות, הכוללת גיוס דוברים לכל הוועדות מטעם הכנסת (ולא מטעם היו”ר שלה), וכן הנגשת הכנסת לבעלי מוגבלויות, לרבות מעלון לנכים שיותקן בדוכן הנואמים במליאה.

מנכ”ל הכנסת, דן לנדאו,ציין כי הוא מוביל מהפכת שירות בכנסת. “הציבור הוא בעלי המניות של הכנסת, וככזה הוא זכאי למיטב השירות ולמלוא המידע על הפעילות הנעשית כאן. אנחנו מובילים מהפכה שכוללת שדרוג בשירות, באחריויות של בעלי הסמכות ובשקיפות שלנו לציבור. אנחנו מלטשים את המותג ששמו “הכנסת”, ובסופו של תהליך הוא יהפוך שקוף יותר, וייפתחו חלונות ראווה רבים אליו”. 

בין היתר, ציין לנדאו את השינוי הארגוני המבנה שהכנסת בעיצומו, ואת הטעמתו בכנסת של תקן השירות  והאיכות הבינ”ל ISO9001 , שיונהג בכנסת בסיועם של יועצים ארגוניים. “הכנסת מנהלת תקציב של חצי מיליארד ₪ והיא מחוייבת בניהול הארגוני המתקדם ביותר שבנמצא”, אמר המנכ”ל.

עוד גילה המנכ”ל על הכוונה לקיים בכנסת, לראשונה בתולדות המדינה, אירוע “שירים לזכרם” בערב יום הזיכרון. האירוע יתקיים ברחבת הטקסים של הכנסת בנוכחות קהל של 2500 איש, בהשתתפות הרמטכ”ל, שר הביטחון, שר הרווחה ויו”ר הכנסת, כל אחד מהם יקרא קטע או שיר על מי מהנופלים. בין האמנים שיבצעו שירי נופלים: יוני רכטר, ירדנה ארזי, שלומי סרנגה, יונתן רזאל ולהקות צבאיות. תלווה תזמורת צה”ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ כרמל שאמה :בתגובה לפשרה שהושגה בעניין חוק ממ”י

אריק זיו ויזר

הלילה נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש”ס.

אריק זיו ויזר

איוב קרא ספד לאורי אורבך

אריק זיו ויזר

הכנסת התייחדה בדקת דומיה עם הנספים באסון ביפן: ”העם בישראל בוכה אתכם”

אריק זיו ויזר

שאמה יוזם הצעת חוק מהפכנית

אריק זיו ויזר

לבני ו’מגפת השחיתות’ /מאת ח”כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן