26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

פונדמנטליזם שמחזיק נשק גרעיני הוא סכנה לעולם כולו

יו”ר הכנסת לשגרירת סין: ההתעקשות להמתין עם הסנקציות כדי ללמוד הדו”ח – בלוף

ראובן (רובי) ריבלין נועד היום (ה’) בצהריים עם שגרירת סין גאו יאנפינג ((Gao Yanping. ריבלין אמר לשגרירה כי: “ישראל עומדת שוב בפני קריאה להשמדה, והפעם היא לא נאמרת בחדרים סגורים, אלא מעל בימת האו”ם. איראן הכריזה שהיא אינה מקבלת את קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל. אינני מדבר כדיפלומט, אני מביע היום את חששם של הישראלים, את חששו של העם היהודי. סין צריכה להבין שמדינת ישראל נמצאת היום תחת איום“.

 

בתגובה לדבריו, אמרה גאו יאנפינג שגרירת סין, כי: “סין היא מדינה מאוד אחראית, עמדותינו בעניין האיראני ידועות, אנחנו מתנגדים להתחמשות גרעינית. ממשלת סין חוקרת לעומק את דו”ח (סבא”א), אנו נבחן את הממצאים ונקבל את ההכרעה הנכונה“. ריבלין השיב לשגרירה ואמר: “שמעתי אתמול את העמדה הסינית לפיה אין צורך בינתיים בתגובה להתחמשות הגרעינית של איראן, מאחר שיש ללמוד את הנושא. ואולם, הניסיון להרוויח זמן, כשאין זמן, הוא בלוף. גם ב-1936, העולם בחר להמתין, להשתתף באולימפיאדת ברלין ולפגוש את היטלר. כולנו יודעים איך זה נגמר”.

 

ריבלין אמר עוד: “אנחנו יודעים שלסין קשרים רבים עם איראן. איראן זקוקה למסחר עם סין, לא פחות משסין זקוקה לפטרול האיראני. כל עוד איראן לא סופגת מכה כלכלית, כל עוד היא אינה מאוימת בסנקציות משתקות, אין לה סיבה להפסיק את ההתחמשות הגרעינית. סין צריכה להיות מוכנה לומר שהיא תשתמש בזכות הווטו שלה. אחרת, אחמדיניג’אד חופשי לנהוג כרצונו”. ריבלין הוסיף: “סין מתקרבת למעמד של מעצמת על. אנחנו מאמינים שאם סין תצטרף לסנקציות על איראן, תהיה לכך השפעה“.

 

בהתייחס לתגובה הישראלית לאיום האיראני אמר ריבלין: “פונדמנטליזם שמחזיק בנשק גרעיני, הוא סכנה לעולם כולו. הטיפול בנושא הגרעין האיראני הוא באחריות העולם החופשי כולו, ולא באחריות ישראל. ואולם,  לא נוכל לעמוד מול אויבים ולשתוק. אם מדינת ישראל תימצא תחת איום מיידי, היא תצטרך לפעול. זוהי חובתה. ישראל לא יכולה להשאיר הכול בידי שמיים. הסינים אינם יכולים להמשיך לשבת על הגדר, עליהם לבחור צד“.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קבלו את שאול מופז – לא בדיחת השבוע אלא בדיחת העשור

אלי חזן

כחלון יימנע מאסירים ללמוד ?

אריק זיו ויזר

פייגלין מאשים את גמזו : עשה מעשה רמייה

אלי חזן

זכות להגנת עצמית” – נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה דחתה את הצעת האוצר להעלות את אגרת רשות השידור

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה של לוין : כביש 443 לתנועת רכבים ישראלים בלבד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן