18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין לשגרירים: אסור לתת למוסר החדש של גולדסטון להשתלט על המשפט הבינלאומי

יו”ר הכנסת נשא דברים בפני שגרירים ונציגי המדינות הזרות והזהיר: אם תשבו בחיבוק ידיים מול איום הטרור גם אתם תשאו בתוצאות – הטרור העולמי מוליך אותנו אל סף מלחמת עולם שלישית

 

“על פי אמות המידה של גולדסטון, אמור היה צ’רצ’יל לשבת על ספסל הנאשמים כפושע מלחמה, וכמוהו מפקדי צבאות ארה”ב ובריטניה שהרגו אלפים בעיראק. בינתיים ישראל משלמת לבדה את מחיר המוסר הכפול שאינו מבחין בין קרבן לתוקף ובין טרור להגנה עצמית, אבל אם המגמה לא תשתנה, הבאים בתור יהיו גם אנשי הצבא הבריטים, האמריקנים ואלו של יתר מדינות העולם החופשי.”

כך הזהיר הבוקר (ג’, 23/2) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפתח כנס שגרירים בכנסת שעסק בנושא מאבק דמוקרטיות. לדבריו, “אם המוסר החדש, המעוות, ישתלט על המשפט הבינלאומי ומוסדותיו,ייפתח עידן חדש בציביליזציה המערבית, כזה הזכור לנו היטב מהסכם מינכן, שאיפשר לדיקטטורה  להקיז את דמו של העולם החופשי,וכמעט הביא לכניעתו.”

 

בכנס שנערך היום בכנסת בהשתתפות כ-70 שגרירים ונציגי המדינות הזרות, הזהיר ריבלין מפני הסכנה שמהווה הטרור, בניסיונו לשתק את הדמוקרטיות במאבקן מולו, כפי שאירע  בתגובת העולם ל’עופרת יצוקה’ בעקבות דו”ח גולדסטון. ריבלין קרא לשגרירים לעמוד מאחורי ישראל במאבקה בטרור, מאבק שלדבריו מתחיל לקבל מימדים של מלחמת עולם שלישית.

 

לדבריו, מעבר לכך שדו”ח גולדסטון לוקה במגמתיות ובסילוף, הוא מתיימר גם להכריע במבחן הדמוקרטיות שמציב בפנינו הטרור. “משמעות הדו”ח היא, שישראל כביכול כשלה במבחן זה, בשעה שהיא קמה להגן על חיי אזרחיה; שהרי אם תנהג על פי אמות המידה המעוותות והצדקניות שעליהן מושתת הדו”ח, היא מעמידה את אזרחיה בסכנת מוות ממשית, ואולי את עצם קיומה.”

 

“פרשת דו”ח גולדסטון, היא למעשה תמרור אזהרה לדמוקרטיות האחרות”, הוסיף יו”ר הכנסת.אם כעת, כקולקטיב, לא תצאו חוצץ נגד הדו”ח; אם לא תעמדו מאחורי הדמוקרטיה הישראלית במאבקה הצודק והמוסרי בטרור המתפשט; אם לא תמנעו את מחול השדים המתרחב, את המעצרים הבינלאומיים, את כתבי האישום בהאג, את הסחף באו”ם, את ההשתלחות וההסתה נגד ישראל; אם תשבו מנגד בחיבוק ידיים – אזי, תישמט הלגיטימציה גם מתחת למאבקכם שלכם, וגם לגביכם, ביום מן הימים, עוד יהיה מי שיפקפק במשטרכם הדמוקרטי, או לחילופין, יקשור את ידיכם מלצאת להגנת ילדיכם ונשיכם.”

 

ריבלין הזהיר, כי האיום המסוכן ביותר של הטרור העולמי הוא שיתוק הסולידאריות שבין הדמוקרטיות. לדבריו, הטרור מהווה איום כפול. “מעבר לאיום הגלוי, המבקש לערעור את יכולתן של דמוקרטית לספק ביטחון בסיסי לאזרחים ולפגוע בלגיטימיות של המשטר, האיום הסמוי חריף ומסוכן עוד יותר, שכן הוא מעמיד את המדינות במבחן הדילמה הערכית, ומאתגר אותה בכל פעם מחדש בשאלת יכולתה לדאוג לביטחון אזרחיה מבלי לפורר את האושיות עליהן היא נשענת. יותר משמונה שנים אחרי אסון התאומים, כל היושבים כאן מבינים, בוודאי, שלעתים זהו מבחן בלתי אפשרי.”

 

יו”ר הכנסת הביע תקווה, שכנס השגרירים יהפוך בכנסת למסורת של מפגש בלתי אמצעי כבמה מרכזית להחלפת דעות בנושאים שעל סדר היום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן

פרצופה האמיתי של יחימוביץ’ ?

אלי חזן

ח”כ כרמל שאמה נפגש אמש יום ג’ עם שבח שטרן, נתן אגלסמן ונציגי המתיישבים באולם ירושלים בכנסת

אריק זיו ויזר

מסביר ישראל באוסטריה

אלי חזן

ח”כ אופיר אקוניס יסייע למחוסרי דיור

אריק זיו ויזר

לימור לבנת: “ממשלה שהגיעה לקץ דרכה אינה רשאית לנהל מו”מ על שטחי המדינה.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן