26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ רובי ריבלין

ריבלין ליו"ר הפרלמנו האיטלקי: הקהילה הבינ"ל דוחפת את טורקיה אל "ציר הרשע"

אמש אירח יו"ר הכנסת את עמיתו האיטלקי בירושלים

נשיא בית הנבחרים של איטליה, ג'יאנפרנקו פיני, היה  אורחה הרשמי של הכנסת. יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי)  ריבלין, ערך בכנסת קבלת פנים טקסית לעמיתו האיטלקי, הנחשב היום לפוליטיקאי מס' 2 בארצו, אחרי ברלוסקוני. השניים נפגשו גם לפני כחצי שנה ברומא, בעת ביקור יו"ר הכנסת בבירה האיטלקית בהזמנת הקהילה היהודית. מר פיני התקבל בכנסת בחום, וזכה במליאה לתשואות הח"כים.

בפגישתם הבוקר אמר פיני לריבלין, כי "ישראל היא דמוקרטיה במיטבה, ובמקרים רבים העולם בוחן אותה לאור דעות קדומות. הדרישה להקמת ועדת בדיקה בינ"ל לאירוע המשט היא רק דוגמה אחת לכך: דרישה כזו מניחה, כי ישראל איננה דמוקרטיה, שהיא איננה מתנהלת בשקיפות ואין בה משוא פנים, ושאין ביכולתה כדי להגיע לחקר האמת. זה איננו מתקבל."

יו"ר הכנסת הודה לעמיתו על ההבנה והאהדה שהוא מגלה כלפי העמדה הישראלית באירוע המשט. עוד אמר, כי השלום עם הפלסטינים מחייב שלושה תנאים: הכרה בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, העדר זכות שיבה לפליטי 48' ושמירה על אחדות ירושלים, "שחלוקתה תהפוך אותה לבלפסט ולהר געש שעלול להתפרץ בכל רגע", כלשונו. נשיא בית הנבחרים האיטלקי הביע תמיכה בתנאים הללו: "אנחנו מבינים לחלוטין את דרישותיכם. שלום איננו רק הפסקת מלחמה. הפלסטינים חייבים להכיר בטיבה של ישראל ובאופיה כמדינה יהודית".

בדבריו במליאת הכנסת, מתח ריבלין ביקורת קשה על עמדת הקהילה הבינלאומית בעקבות אירועי המשט, ואמר כי חָטאה כשהציבה בפני ישראל את הדילמה, האם להילחם בטרור ולהגן על אזרחיה במחיר ערעור מעמדה הבינלאומי. לדבריו, "הדבר מבטא את רפיסותן ואזלת ידן של מדינות רבות נוכח התפשטות הטרור. קיומה של דילמה כזו מהווה סימן לשקיעתו המוסרית ולניוונו. לצערי, יחסה של הקהילה הבינלאומית לישראל, בעיקר באירופה, והעדר הגיבוי מצדה למאבקה של ישראל בארגוני הטרור, יצרו משוואה מסוכנת: אם ישראל תצא למערכה שנועדה להגן על אזרחיה, נגזר דינה להיקלע למערכה קשה נוספת במישור הדיפלומטי וההסברתי; אם תצא למלחמה היא תשלם בבידוד בינלאומי, בגינוי מקיר לקיר ובצינון יחסים דיפלומטיים. זהו ביטוי לחוסר יכולתן של מדינות להפגין עמדה בלתי מתפשרת מול הסכנה, פן יבולע לאינטרסים הגלובליים המידיים שלהן, יהיו אשר יהיו." 

ביחס לאירועי המשט ובדיקתם אמר יו"ר הכנסת: "ישראל פעלה באירוע המשט בלית בררה, לאחר מאמצים דיפלומטיים נרחבים והעמדת חלופות להעברת הסחורות לרצועת עזה , שכולן נדחו על ידי מארגני המשט. ואילו בעולם, במקום לנתח את האירוע, את המאמצים מהצד הישראלי שקדמו לו ולעמוד על מניעי מארגניו ולעסוק במטרותיו האמתיות- בחרו רוב המדינות להיסחף לוויכוחים איזוטריים ולהעדיף את האינטרסים הצרים שלהן על פני הערכים שאמורים להדריך אותן. ישראל נכונה תמיד לבדוק את פעולותיה, ולראיה- הקמנו ועדת בדיקה לאירועי המשט, והקלה עד כמה שניתן את המצור מעל רצועת עזה, ולמרות זאת, בחרו רוב המדינות להעמיד את ישראל ל"משפט שדה", ולהצטרף למחול הצביעות שחג סביבה"
ריבלין תהה: "נוכח נוכח החולשה שמשדרת הקהילה הבינלאומית כלפי הטרור והארגונים התומכים בו, מה הפלא שישנן מדינות שבעיניהן השתייכות לציר הרשע מפתָה יותר, מאשר הצטרפות לאיחוד האירופי? מה הפלא שישנן ממשלות, המוכנות למחוק בבת אחת את הישגי מדינתן, וליזום, באופן ממוסד, פעולות לחיזוק ארגון טרור רצחני ושפל?"
 

ריבלין הביע חשש מהידרדרות היחסים עם טורקיה, והטיל על ממשלת אנקרה את האחריות לכך: "אינני יודע מהן כוונותיו הנסתרות של ראש ממשלת טורקיה, אולם קשה שלא להבין את בחירותיו כנקיטת אסטרטגיה חדשה שמותאמת ליחסי הכוחות המשתנים בין המדינות התומכות בטרור,  לבין אלו הנלחמות בו. לצערי, האדישות שמגלה הקהילה הבינלאומית  והעדר הגיבוי מצדה כלפי מדינות הנאבקות בטרור, תורמים אף הם לתהליך בו נדחפת טורקיה לידיהם של הניה ואחמדינג'אד. וכך אנחנו רואים בדאגה כיצד מדינות נוספות הולכות בדרכה של טורקיה ומתחילות להרהר מיהו הכוח העולה ולאיזה מחנה כדאי יותר להשתייך."

יו"ר הכנסת הביע הערכה עמוקה לפיני על יחסו החם לקהילה היהודית ולעם היהודי, וכן ולעמידתה יוצאת הדופן של איטליה לצד ישראל בכל הצמתים המדיניים האחרונים, החל מ"עופרת יצוקה", דרך ועידת דרבן ועד לאירועים האחרונים. "ארצך מתייצבת בנחישות לצד ערכיו של העולם החופשי, מבלי להיכנע לאינטרסים קרים וצרים", ציין ריבלין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין בשומרון : מדברים שלום, עושים מלחמה

אריק זיו ויזר

דברי יושב ראש הכנסת באזכרה למלחמת ששת הימים הר הרצל

אריק זיו ויזר

ריבלין בנאום בבית הכנסת "החורבה": לבנות בכל ירושלים

אריק זיו ויזר

הכנסת צפויה לאשר חנינה ממלכתית על רקע ההתנתקות

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין בדיון בועדת הכספים על המשבר הכלכלי בעולם:

אריק זיו ויזר

ירושלים זקוקה לאוהביה

אלי חזן
דילוג לתוכן