21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

ראש הממשלה ושר החינוך בטקס הפרוייקט הלאומי של יהודי אתיופיה במרכז מורשת בגין

ביום רביעי האחרון אירח מרכז מורשת מנחם בגין את הפרוייקט הלאומי של עולי אתיופיה, בשיתוף חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לטקס חגיגי במלאת חמש שנים לפרוייקט.

ראשון הנואמים היה שר החינוך גדעון סער. “אין מקום ראוי יותר ממרכז מורשת בגין לארח כנס שכזה… הפסיפס התרבותי של יהדות אתיופיה- עשיר מאין כמותו. מחובתנו לדעת ולהכיר את יהדות אתיופיה לעומקה. זהו פרק חשוב לחיזוק תחושת השייכות הקולקטיבית. החלטתי כי כבר בשנת הלימודים הקרובה תילמד גם תרבות יהדות אתיופיה במסגרת לימודי המורשת”.

לאחריו עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו. “זהו חלק ממסע גדול, חלום גדול של יהדות אתיופיה. ב-1862 הכריז אבא מהרי ממנהיגי יהדות אתיופיה, כי הגיע הזמן לעלות לירושלים. אבל אז לא הייתה לנו מדינה ורובם נספו בדרך ללא עזרה. בתחילת שנות השמונים החליטה ממשלת ישראל בראשות מנחם בגין להעלות את יהדות אתיופיה. אנחנו רואים היום את בני העדה בארץ ואת השתלבותם בצבא, באוניברסיטאות ובתקשורת, ברפואה ובתעשייה. אין ספק שישנם קשיים לא קטנים אולם ראוי להזכיר גם את ההצלחות. בזה טמון הרעיון הציוני. שבט שלם מבני ישראל ישב משך מאות שנים בגלות הרחוקה ושמר על רוח ישראל”. ראש הממשלה הוסיף כי “יש למגר את תופעת האפלייה ועלינו לקדם את העדה. לשם כך הוחלט רק לאחרונה להקצות משאבים בתכנית לעשר שנים”. יש לציין כי בראש האגף לשיפור קליטת יהדות אתיופיה במשרד ראש הממשלה עומד החבר אללי אדמסו.

יו”ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי חתם באומרו: “מנחם בגין התחיל את העלאת יהדות אתיופיה- עלינו מוטלת האחריות לסיים את המלאכה”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סניף עכו מזמין להרמת כוסית לכבוד החג

אריק זיו ויזר

מרכז מנורה מארח את שר התשתיות עוזי לנדאו

אריק זיו ויזר

המרכז חוזר להשפיע

אלי גבאי מזמין להכנסת ספר תורה

אריק זיו ויזר

כנס הסברה והדלקת נר חנוכה

אריק זיו ויזר

המאבק על זכות הציבור לנחל קישון

דילוג לתוכן