25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין :”חובתה של הכנסת לפקח על צמרת הביטחונית”

בעקבות מסמך גלנט מבקש יו”ר הכנסת לפקח על התנהלות הצמרת הביטחונית

יו”ר הכנסת השתתף אתמול בדיון בועדת חוץ וביטחון בפרשת המסמך, ואמר כי “ישנם נושאים שהכנסת אינה יכולה לעבור עליהם לסדר היום. הנתק בין הגורמים במערכת הביטחונית בישראל פוגעת קשות באמון הציבור במי שאמון על ביטחונו, ומחובתה של הכנסת להביא לסיומו של נתק זה”.
 
לדבריו: “צה”ל צריך להיות משוחרר מפוליטיקה, ואסור לו לסגל מנהגים פוליטיים של חצרות ושירותי לובינג, שיביאו למינויים שגויים הנובעים משיקולים זרים. שאיפתנו, שהפוליטיקה תדמה לצה”ל ולא שצה”ל ידמה לפוליטיקה”.
 
ריבלין דחה את הטענות שאין לכנסת דריסת רגל בנושא זה ואמר: “זו אינה זכותה אלא חובתה של הכנסת לפקח על התנהלות הצמרת הביטחונית. כל חשש מפני התערבות כזו, רק מגביר את יכולת המערכת הביטחונית לפעול ללא פיקוח ומביא למציאות מסוכנת זו”.
 
ריבלין הוסיף כי “לא ייתכן שהפוליטיקה תצא תמיד אשמה. כאשר היא מתכנסת לדון מאשימים אותה בעירוב פוליטיקה בצבא, וכשהיא נמנעת מלדון מאשימים אותה שנרדמה בשמירה.  במקרה זה, שתיקת שאר המערכות נוכח נושא כה אקוטי, רק מעצימה את אחריות הכנסת לדון בענין שהוא בנפשה של מדינת ישראל”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נבחרי הליכוד מבקשים פיתרון יצירתי למשבר עם קדימה

אלי חזן

ח”כ דני דנון בפניה לראש הממשלה לעצור את אינתיפדת הקברים

אריק זיו ויזר

דרעי מודה: ליאון נועד להפלת ממשלת נתניהו

אלי חזן

עסקת שליט : בכייה לדורות או ניצחון הישראליות ?

אריק זיו ויזר

כביש שש הגזל נעצר.

אריק זיו ויזר

נאום הבכורה של ח”כ יריב לוין

דילוג לתוכן