20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

קריאה לשר ישראל כץ – "בטל את הרפורמה"

בעקבות ההחלטה שהתקבלה אתמול, ה-28 באפריל, בממשלה לאישור הרפורמה בשוק הרכב, מסר שר התחבורה, השר ישראל כץ, שלהערכתו תוזיל הרפורמה את עלות הרכבים החדשים בכ-20%.

 


ההחלטה כוללת סעיף המקנה הטבה לחברות הליסינג וחברות אחרות שאינן יבואניות רכב למכירת רכבים חדשים ללא רישום בעלות.

משמעות אישור ההחלטה היא עידוד השימוש ברכב הפרטי, ללא התייחסות ישירה להשפעות הישירות על נפח השימוש בתחבורה הציבורית, צעד אשר מוביל בהכרח להגברת נפח התנועה בכבישים, שתשתיתם לעולם לא תהיה מספקת להכיל מספר כה רב של כלי-רכב.

ראש הממשלה ביקש משרי הממשלה לנהוג כשר לשעבר כחלון ולהוביל רפורמות להוזלת יוקר המחייה בתחום משרדם. הצעד בו נקט השר לשעבר כחלון היה צעד צרכני וחברתי העומד בסתירה ישירה להחלטה הנוכחית הקלוקלת שהתקבלה בממשלה.

סדר העדיפויות של הממשלה גם בתחום התחבורה צריך להיות ברוח עיקרון הצדק החברתי.

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל קורא לממשלת ישראל ולשר התחבורה ישראל כץ, לו זו הקדנציה השנייה בתפקיד להפריד בין הרפורמה המוצדקת במוסכים ולבטל את ההחלטות אשר מגבירות את השימוש ברכב הפרטי וכן להפנות תקציבים נוספים להגדלת השימוש בתחבורה הציבורית; זאת, ברוח מסקנות ועדת טרכטנברג שאושר בממשלה הקודמת, שביקשה להוביל מהלך מהיר להעברת נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.

מתוך דו"ח ועדת טרכטנברג: "מעבר משמעותי משימוש בתחבורה פרטית לשימוש בתחבורה ציבורית משמעו חיסכון מצטבר למשק של עשרות מיליארדי ₪ (הגדלת שיעור השימוש בתחבורה ציבורית באחוז אחד שוות ערך לחסכון של כ-400 מיליוני ₪ למשק בשנה). בנוסף לאמור, לתחבורה הציבורית תפקיד חברתי חשוב בהבטחת יכולת הניידות גם לאלו שידם אינה משגת ואשר אינם יכולים להתבסס על הרכב הפרטי. משמעותה של רמת התחבורה הציבורית לאזרחים אלו רבה ביותר שכן היא קובעת את נגישותם למקומות תעסוקה, לשירותים ציבוריים ולאתרי פנאי".

בברכה,


סטלה אבידן, יו"ר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קורן תומכת בסער

עינר אביב

האם נתניהו אחראי על הגרעון של הליכוד לאחר הבחירות ?

אריק זיו ויזר

ישראל שלי טוענים שגבריאל הוא מלאך וקוראים לפעולה מיידית

אריק זיו ויזר

מירי מזיזה את הגבינה

אריק זיו ויזר

כרוניקה של מאחר

אריק זיו ויזר

יום הולדת שמח לדניאל טאובר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן
דילוג לתוכן