27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

קרטל המזון מאחורי מאבק הדיור

ישנו קשר ישיר בין מחירי המזון הגבוהים לבין המחאה כנגד נתניהו שכן בעלי קרטל המזון מממנים את המחאה כנגד ראש הממשלה שמנסה לשבור את הקרטלים של אותם מממנים והכל על חשבון העם.

המחאה המתרחשת עכשיו היא ככל הנראה המשכו של מסע שהחל עוד ב – 2003 ויש בו בכדי לעורר שאלות וסוגיות מעניינות. שהרי, בעת יישום התוכנית הכלכלית של שר האוצר דאז בנימין נתניהו החל כנגדו מסע מחאה פראי. כבר משלביה הראשונים של התוכנית הסביר נתניהו כי מחירי המזון בארץ הם יקרים. כן, כבר אז המחירים היו מופקעים. כמו בכל התחומים נתניהו ביקש לעבור עבוד העם וכך גם בתחום הזה. אך גורמים בקרטל המזון היו אלה שהוסיפו שמן למדורת המאבק כנגד נתניהו. כך למשל יצאה לה ויקי כנפו למסע מחאה מתוקשר ומתוזמן ומי שהעניק לה רשת הביטחון שלה היה מחד מעל פני השטח השמאלן יואל מהרשק ומאידך מאחורי הקלעים קרטל המזון.

ב – 2004 התקיים דיון מקיף בועדת הכלכלה על מחירי המזון המנופחים. גם אז היה ברור כי מה שעלה בשבועות האחרונים, הווה אומר, שכל משפחה מוציאה יותר על מזון מאשר משפחה בחו”ל.
כך למשל טען משה בדש כי לולא תנובה הייתה עובדת בתנאים מסוימים עם פריביליגיות מיוחדות אותן היא מקבלת מהמדינה ומרשתות השיווק הרי ששקית חלב (במונחים של שנת 2004) לא הייתה עולה ארבעה שקלים כי אם שני שקלים בלבד. ותנובה, כך מתברר, הייתה קצה הקרחון. בדש באותה ישיבה הביא דוגמאות של לא מעט מוצרים שמחירם בחו”ל לצרכן זול במאות אחוזים מאשר מחירם לצרכן בארץ.  

נחזור לימינו אנו : עכשיו זה חוזר בצורה של המאבק על מחירי הדיור. שלא יהיה ספק : המחירים כיום מופקעים ובועת הנדל”ן מנופחת ללא פרופורציות, אך גם עכשיו המאבק הוא פוליטי שמאחוריו קרטל המזון והמפלגה הקומוניסטית.

וממה אנו למדים כי השמאל האנרכיסטי עומד מאחורי המחאה הזאת? שני פוליטקאים הוזמנו להשתתף עם המפגינים –  ראש העיר תל אביב רון חולדאי שהתמודד מול דוב חנין מחד”ש וח”כ מירי רגב מהליכוד. את שניהם גרשו באלימות, כן באלימות.
כלומר, הם בחד”ש לא יקבלו את בעלי הדעה האחרת.

הדבר הגרוע ביותר הוא שהם מגבים את קרטל המזון כי במאבק שלהם הם משכיחים את הבעיה הכי אקוטית במדינה, המזון יקר.
קצת יותר גרוע : אנו מתחילים להבין כי חלק מהמפגינים באים מכפר שמריהו, סביון ורמת אביב. ארגוני הסטודנטים הצטרפו למאבק, אך בפועל זהו מאבק פוליטי.

אך חבל  שהמאבק הפף להיות מאבק לעצירת ירידת מחירי המזון. התחלנו בקוטג ועברנו לדיור. אם נבדוק טוב מתברר כי מי שממן את מפונקי צפון תל אביב זהו קרטל המזון.

הופיע היום בחור מהאנרכיסטים המפונקים והסביר כי הוא חייב לגור בתל אביב מכיוון שהוא נולד וגדל שם. אז מר בחור הגיע הזמן שתבין המדינה אינה חייבת למצוא לך דיור ומנגד פנה לפטרון שלך דב חנין שמתנגד למציאת פיתרון.  הרי כבר היום הוא מתנגד לועדות למניעת הבירוקרטיה, אז החברה של חנין כועסים על חולדאי ועל הממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צבועים ושוביניסטים – נמאסתם! /מאת: מיכל כפרי

אריק זיו ויזר

הפורום הלאומי בליכוד/ בגדי המלך החדשים

אריק זיו ויזר

סניף הוד השרון מארח את ח”כ יריב לוין

אריק זיו ויזר

מדברים מהשטח מארחים את שטייניץ

אריק זיו ויזר

גלעד שליט והאתוס הציוני /מאת:שוש לוי

המאבק הציוני בפוסט-ציונים האמריקנים / מאת: ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן