19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

עם ישראל חיי ומדבר גרוזינית. / מאת:דוד פורטנוב

בכנס ליכוד העולמי נגשה אלי בחורה נחמדה ובקשה שאראיין את אימא שלה, נעניתי בחיוך ובצפייה לפגוש אישה קשישה. הלכתי אחרי הבחורה. להפתעתי ראיתי אישה מחויכת וצעירה ושמעתי סיפור חייה.
מרים שקשוילי, עלתה מגאורגיה לפני 11 שנים, מספר שבועות אחרי העלייה הכירה את אהוד אולמרט והתחילה לעבוד בשביל אריאל שרון כעיתונאית.
קליטה שערכה מספר שבועות?
לא צריך להיות מופתע! מרים הייתה עיתונאית פוליטית בגאורגיה ועבדה אצל שוורנדזה. מכירה צמרת פוליטית של גאורגיה ושומרת על כשר לתפארת ישראל! היא טוענת שלא היה חסר לה דבר בגאורגיה ועלתה לארץ מסיבות אידיאולוגיות בלבד ושמם ציונות, למי ששכח מה זה.
רומן עם הליכוד החל שבוע-שבועיים לאחר כניסתה לארץ, בו ראתה מציאות והשקפת עולם הזהים להשקפותיה ונשארה נאמנה לה עד עצם יום הזה, “בלי זגזוגים”, כמו שהיא אוהבת להגיד. היום היא קריינית רדיו וטלוויזיה בשפה גרוזינית.
את כניסתה של שר הממונה על רשות השידור החדש מרים קבלה כבשורה טובה. היא אומרת שיולי אדלשטיין הוא בן אדם יחסית חדש בארץ ויהיה לו קל להבין אותנו (עולים ויהודי התפוצות) וצורך שלנו במדיה בשפות השונות ומשונות. מרים אומרת שישראלים צברים לא מבינים את הצורך הזה וכל פעם מנסים לבטל מדיה בספות זרות/”קטנות”. כל חייה מרים נלחמת בכדי לא לאפשר ביטול אמצעי התקשורת בשפות “קטנות” ומרגישה שאנשים אחרים גוזרים פרי של מעשי ידיה.

מה עשית בזמן המלחמה בין רוסיה לגאורגיה?

בזמן המלחמה כ 1500 אזרחי מדינת ישראל נשארו בתחומי הגאורגיה. הייתי בקשר עימם והעברתי להם מידע רציף על מתרחש בארץ ובחזרה.

בסיום דבריה פנתה למנהיגות של מפלגת ליכוד.
“ליכוד צריך לחזק את הפעילים שלו!”

איך ניתן לעשות זאת לפי דעתך?

קידום בתפקידים של אנשים שמביאים תמורה, ללמוד ולתת מענה על צרכים שלהם, להיפגש, להקשיב, להעביר מערכת הסברה והתמחויות, לתת חיזוק אידיאולוגי, כי אפילו שאני לא מקבלת תמורה, אידיולוגיה זה מה שמחזיק אותי.

למה השפעתה של העדה הגרוזינית כה רבה על מפלגת ליכוד?

העדה שלנו משפיעה הרבה כי אנחנו ציונים.

מה תאמרי לסיום?

רצוני להיות עיתונאית מקצועית ולהילחם במקומות שהכי זקוקים לי.

בהצלחה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חג שמח לאחינו הדרוזים, צ’רקסים, בדווים ומוסלמים

אריק זיו ויזר

שטייניץ ופיניאן בסיור בשדרות/מאת:כתב ליכודניק

אריק זיו ויזר

פאבל פרנקל ושִכתוב ההיסטוריה / מאת: ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

מפגש אושפיזין אצל עוזי דיין

אריק זיו ויזר

יש להעביר את הטיפול בפשיעה החמורה לאחריות השב”כ ….. ! /מאת: גיל שמואלי

אריק זיו ויזר

דנון בהרמת כוסית לראש השנה: הליכוד העולמי ימשיך במאבק גם בשנה הבאה! / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן