20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

פריצות שלטונית ופריצות גד/ר מאת :יחיאל לייטר

ג'ורג' וושינגטון, הנשיא הראשון של ארצות הברית ומאבותיה המייסדים של החוקה האמריקאית אמר ש: "משטר שמפעיל כוח בצורה שרירותית מבסס את עצמו על הריסותיה של חירות המנוצלת עד כדי פריצות". האבות המייסדים של הדמוקרטיה האמריקנית הבינו שמושג החירות עליו מתבסס המשטר עלול להיות מנוצל בידי גורמים דורסניים שבדרכם אל השלטון יהיו מוכנים לרמוס בכוח את ערכי הדמוקרטיה והחירות בשם אותם ערכים ממש. ואכן לא חסרות דוגמאות לשימוש שרירותי ומניפולטיבי בערכים דמוקרטיים במשטרים החשוכים ביותר ואפילו בהמנון של המשטר האיראני ניתן למצוא את המשפט "המסר שלך,הוי אימאם, של עצמאות וחופש חקוק בנשמותינו. דוגמא ל"חירות המנוצלת עד כדי פריצות" מצאנו בשבוע שעבר ביישוב נוה צוף שבחבל בנימין באירוע שכמעט ולא זכה לסיקור בכלי התקשורת. כוחות משטרה ומג"ב גדולים הגיעו ללא התראה מוקדמת אל היישוב בן 250 המשפחות והרסו בתוך זמן קצר קטע של גדר הביטחון באורך כקילומטר לקול קריאות העידוד של ערבים מהכפרים הסמוכים. היישוב, שבסביבתו קרו לא מעט פיגועי טרור חמורים נותר חשוף. בתשובה לשאלתו של קצין הביטחון המופתע, ענה המח"ט שהוראה זו הגיעה מגבוה –ובמילים אחרות משר הביטחון אהוד ברק. גדר הביטחון הצפונית של היישוב נוה-צוף נבנתה בהתאם לתוואי ששורטט על ידי משרד הביטחון ושהוגדר שב"מ (שטח בטחוני מיוחד). ההחלטה לשרטט מחדש חלק מתוואי הגדר במספר יישובים ביהודה ושומרון באה לאחר גלי טרור רבים כנגד יישובים. מספיק להיזכר בפיגועי החדירה ביישובים עתניאל, איתמר, אלון מורה וכרמי צור בשביל להבין שהקמת השב"מ, שזכתה לתמיכת המח"טים בשטח, לא הייתה החלטה שרירותית.

מי שמנסה להבין מדוע התעורר שר הביטחון אהוד ברק דווקא כעת למצוא דרכים לפגוע ביישובים כמו נוה צוף והיישוב היהודי בחברון, ימצא את התשובה בבחירות המתקרבות. אהוד ברק שתקופתו במשרד הביטחון התאפיינה בעליבות שלטונית ובאימפוטנציה ביצועית כנגד ארגוני הטרור מנסה כעת למצב את עצמו כמנהיג מחנה השמאל הישראלי. לצורך כך הוא לא מהסס לגייס לטובתו מושגים כמו "שלטון החוק" ו"דמוקרטיה" כדי לפגוע באופן סלקטיבי במתיישבים ביהודה ושומרון דווקא.

בישראל ישנם עשרות אלפי בתים לא-חוקיים שכבר הוצאו נגדם צווי הריסה. פחדנותו של אהוד ברק מתגלה במלוא עוזה כאשר הוא מחליט לעשות שימוש מניפולטיבי בכוח דווקא נגד המגזר שכל כך קל להכות בו בשל אופייה הפוליטי של האליטה התקשורתית בישראל.

מצבו העגום של אהוד ברק בסקרי סוף השבוע מעיד כי אזרחי ישראל מבינים שבשביל להיות מנהיג, לא מספיק להיות "חכם על חלשים". כדי להיות מנהיג צריך להיות בעל יכולת מנהיגות ומוכנות להתמודד עם בעיותיה האמיתיות של ישראל. האמת לגבי אהוד ברק כבר התבררה, לגבי שותפתו בממשלה לבני ייתכן וזה ייקח עוד קצת זמן.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

800 מטרים של הסברה/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

ישראל לא התנגדה לוויתורים נוספים בעניין "המעבר הבטוח", מקורות המים וחלוקת ירושלים/מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

פירוק ‍כללי: כתב אישום אידיאולוגי / מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

הפחד בעיניים /מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

"‍כל ‍נדרי:" המרחב שבין וול-סטריט לירושלים /מאת : יחיאל לייטר פורסם ב "ישראל היום"

אריק זיו ויזר

הפריימריס וצפצוף הזרזיר של הציפורה לבני/ מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן