27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

קריסת הפרדיגמה מחייבת את החזרת המנדט לבוחר/מאת:יחיאל לייטר

ייתכן ומוועידת השלום הבינלאומית שעתידה להתקיים בנובמבר לא יצא דבר וכבר נשמעות קריאות להנמיך ציפיות. אולם, קריאה של המפה המדינית וניסיון העבר מלמדים שהמגעים הנוכחיים טומנים בחובן סכנות רבות. גם אם ייכשלו השיחות בנובמבר הרי שהוויתורים המפליגים המתגבשים במסמך העקרונות ישמשו כנקודת הפתיחה של המו”מ הבא: ידיה של ישראל ייכבלו ויותירו אותה חלשה ופגיעה יותר בזירה המדינית והביטחונית.

כזכור, בשנת 2000 בקמפ-דויד, הסכים רוה”מ דאז אהוד ברק לוותר על 97% משטחי יהודה ושומרון ועל חלקים מירושלים, כולל הר-הבית, תמורת הסכם עם הפלסטינים. למרבה המזל נדחתה ההצעה המסוכנת על ידי הפלסטינים וברק השכיל למזער את הנזק בכך שהבהיר שהצעתו לא תהיה נקודת פתיחה למו”מ עתידי. הוויתורים המסוכנים נשטפו בגלי האלימות והדם של ספטמבר 2000.

הסכנה כעת היא שמו”מ שנעשה בפזיזות ובחוסר אחריות עלול “לסנדל” את מדינת ישראל למשך תקופה ארוכה. מו”מ שכזה ייעשה על בסיס פרדיגמה, שהוכחה עם כיבוש עזה על ידי החמאס ככישלון.

כזכור, ההנהגה הנוכחית נבחרה על בסיס גלי ההצלחה של רוה”מ שרון בעקירת ההתיישבות הישראלית ברצועת עזה ובגישה החד-צדדית. אולמרט הציג עצמו כממשיכו של שרון מבחינה מדינית ובגישתו ש”אין עם מי לדבר”. בינתיים קרסה הפרדיגמה של שרון לחלוטין. החמאס, בגיבוי איראני, עלה לשלטון וחיזק את כוחו הצבאי וגני ילדים בשדרות ובקיבוצי הסביבה מטווחים מדי יום בטילים מתוך אזורים שבעבר היו בשליטה ישראלית. הציבור שבחר את הממשלה על בסיס הפרדיגמה הישנה חייב לקבל את הזכות להביע את עמדתו מחדש, מכיוון שמדובר בשינויים מהותיים ובהסכמים הרי גורל לעתידה של ישראל.

הבעיה היא לא רק בקריסת הפרדיגמה, אלא גם בהחלטה לשנות כיוון ו”לשבור” חזק שמאלה. לפתע, מתבשר הציבור ש”יש פרטנר” ואבו-מאזן, שלא נקף אצבע נגד ארגוני הטרור, הינו שותף עתידי להסכמים.

 מדינת ישראל מתמודדת היום עם פירותיו הבאושים של המהלך שעשה ראש ממשלה בניגוד למצע מפלגתו ובניגוד להבטחותיו לבוחר. הפעם חייבת ההחלטה לחזור אל העם וזוהי חובה דמוקרטית ממדרגה ראשונה.

על גופים האמונים על הדמוקרטיה למנוע קיומם של מחטפים פוליטיים שנעשים בניגוד לעמדת הבוחר ומאחורי גבו ולהצהיר שהסכמים כאלו הנעשים בצורה הנוגדת את רוח הדמוקרטיה לא יהיו קבילים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפרדים מאולמרט: מנהיג ללא שאר רוח /מאת : יחיאל לייטר “ישראל היום”

אריק זיו ויזר

“כשמדובר באכיפת החוק- בדואי שווה יותר מיהודי “/מאת: יחיאל לייטר:

אריק זיו ויזר

על מצורעים, פחדנים ושלמות ירושלים/ מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

נוסחת ברגותי תמורת שליט חסרת הגיון בסיסי/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

פירוק ‍כללי: כתב אישום אידיאולוגי / מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

ישראל לא התנגדה לוויתורים נוספים בעניין “המעבר הבטוח”, מקורות המים וחלוקת ירושלים/מאת : יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן