20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יחיאל לייטר

הפריימריס וצפצוף הזרזיר של הציפורה לבני/ מאת : יחיאל לייטר

להגיב צבאית ומייד על כל ירי קסאם… לא מעניין אותי מי ירה. על כל הפרה – צריך להגיב צבאית ומיד". אם הייתם צריכים לנחש מי אמר את המשפט הזה סביר להניח שציפי לבני הייתה מופיעה בסוף הרשימה אחרי חברי כנסת "ניציים" מהימין. ואכן, עד לפני מספר ימים איש לא היה מעלה על דעתו ששרת החוץ של מדינת ישראל המכלה את זמנה בעיקר בשיחות חשאיות עם אבו-עלא על חלוקת ירושלים ומסירת שטחים נוספים, תקרא בגלוי לתגובה צבאית נחרצת. חלקנו עוד זוכרים כיצד התנפלה יחד עם אהוד אולמרט על אבי דיכטר שקרא עוד ב-2006 להפוך את בית חאנון לעיר רפאים.

מכותרת שמופיעה בשמה באתר הרשמי של תנועת קדימה ניתן כמעט היה לטעות שציפי לבני החלה להפנים את הלקח של ההתנתקות אותה קידמה במרץ. "יצאנו מעזה ופינינו התנחלויות –בתמורה קיבלנו טרור" אומרת כותרת המאמר, אך מי שציפה לעמדה חדשה או לפחות עקבית התבדה עד מהרה מהמשך דבריה: "ישראל כבר הבהירה כי היא נכונה לקיים פשרות טריטוריאליות בכדי להגיע לשלום".

ישנם אנשים שאולי תוהים: מה גרם לשינוי בדבריה של לבני והאם הפעם מדובר בשינוי אמיתי? התשובה למרבה הצער היא מאכזבת כרגיל. לא היה זה סבלם של תושבי שדרות שההתנתקות הגבירה במאות אחוזים את היקפי ירי הקסאם נגדם, גם לא היו אלה השתלטותו של החמאס וחטיפת שליט שהולידו קו תקיף אצל לבני, הסיבה היא אחת ויחידה –פריימריס. לבני יודעת שאזרחי ישראל קצו במדיניות רופסת המתבססת על ספסור הביטחון בידי המצרים או הסתמכות על הסכמים עם החמאס. ציפי לבני, שנכנסה לפוליטיקה בזכות עסקנות פוליטית שנשענה על השם הטוב של הוריה, מפקדים בשורות האצ"ל, מוכנה להמשיך באותה לוליינות מוסרית בה דילגה מהליכוד לקדימה ומתפקיד "ביטחוניסטית" לוותרנית קיצונית. על מנת לחזק את סיכוייה לזכות בבחירות בקדימה הכול כשר. מסיבה זו היא מוכנה להכריז שההתנתקות הובילה לטרור ובאותו זמן לקדם התנתקות נוספת, לקרוא לתגובה צבאית ולהסכמי נסיגה.

השרה לבני אמנם נבדלת מראשי חבריה במפלגה בכך שהיא איננה חשודה במעורבות בפלילים, אמנם לא מספיק נבדלת בכדי לפרוש מהמפלגה. אך מעבר לציוציה הרפים אל מול מעשיהם של חבריה למפלגה אולמרט והירשזון, כהונתה רצופה בכישלונות. במלחמת לבנון השנייה כשלה לבני להסביר את עמדתה של ישראל והותירה אותנו עם הסכם 1701 שלא החזיר את השבויים הביתה אלא החזיר את החיזבאללה לדרום לבנון עם מאגר טילים גדול פי שלושה מאשר לפני המלחמה. אותה לבני הממונה על ההסברה, היא זו שהסבירה לכלי התקשורת באפריל 2006 שארגוני הטרור הפוגעים בחיילים אינם טרוריסטים. לבני החלישה את ישראל פעם נוספת כשהייתה הראשונה שנפגשה עם אבו מאזן חודשים ספורים לאחר חטיפת גלעד שליט בשעה שהלה היה חבר בממשלת אחדות עם החמאס ויום לאחר שתקף את ישראל בחריפות מעל במת האו"ם. במקום להסביר את עמדת ישראל ואת הצורך שלה בגבולות בני הגנה לבני זועקת מעל כל במה בינלאומית שהקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס ישראלי.

אזרחי המדינה רוצים שינוי ואין סקר שלא מאשר זאת אך אנחנו שבויים בידיהם של הנהגה אטומה שכובלת את רצון הציבור ומנסה לשטוף את מוחו בסיסמאות מרגיעות ובלבד שלא יצטרכו לפנות את כיסאותיהם. למרות הדימוי היא איננה שונה מחבריה אוחזי הכיסאות כלל ועיקר ודבריה הם בבחינת "צפצוף הזרזיר".

"הופיע במקור בשינויים קלים בעיתון "ישראל היום""



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נוסחת ברגותי תמורת שליט חסרת הגיון בסיסי/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

קריסת הפרדיגמה מחייבת את החזרת המנדט לבוחר/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

"‍כל ‍נדרי:" המרחב שבין וול-סטריט לירושלים /מאת : יחיאל לייטר פורסם ב "ישראל היום"

אריק זיו ויזר

רמון, רומי וירושלים: בין תפילות למדיניות/מאת:יחיאל לייטר

אריק זיו ויזר

חוק ‍דרומי: חיוני, לגיטימי, מציל חיים / מאת:יחיאל לייטר – פורסם ב"ישראל היום"

אריק זיו ויזר

בתגובה לדבריו של חיים רמון בישיבת הממשלה בזכות חלוקת ירושלים: " אין לנו מה לחפש שם"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן