18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“עצור הזרמת כספי המכס לרשות הפלסטינית עד לשחרור גלעד שליט”

חברי כנסת וראשי ועדות מסיעות שונות יחד עם תנועת ‘ישראל שלי’ פנו היום לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו ממנו לעצור את הזרמת כספי המכס לרשות הפלסטינית עד לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

המכתב – אותו יזמה תנועת ‘ישראל שלי’ הפועלת להפצת ציונות ולהסברה פרו-ישראלית ברשתות החברתיות – חתמו יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין, סגן יו”ר הכנסת ח”כ אופיר אקוניס, יו”ר ועדת הכנסת ח”כ יריב לוין, יו”ר הועדה לביקורת המדינה ח”כ יואל חסון, יו”ר הועדה לקידום מעמד האשה ח”כ ציפי חוטובלי, יו”ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות ח”כ דני דנון, יו”ר השדולה הירושלמית ח”כ יוליה שמאלוב ברקוביץ’, ח”כ רונית תירוש, ח”כ מירי רגב, וח”כ אריה אלדד.
בפנייה לראש הממשלה כותבים חברי הכנסת: “בימים האחרונים חלה תפנית דרמטית ברשות הפלסטינית, עת חתמה על הסכם המחבר אותה למעשה עם חוטפי גלעד שליט, החמאס. מכיוון שכך, הפכה הרשות הפלסטינית לאחראית לגורלו של גלעד ועלינו ללחוץ ככל האפשר כדי לגרום לשחרורו. לפיכך, אנו פונים אליך לא לאפשר את הזרמת כספי המכס לרשות הפלסטינית עד לשחרורו של גלעד. צעד זה, הנמדד במיליארדי דולרים ופוגע קשות בתפקוד השוטף של הרשות הפלסטינית הינו צעד מינימאלי ומתבקש על מנת להפוך את החזקתו של גלעד לבעלת משמעות מיידית על תפקוד האחראים להחזקתו – הרשות הפלסטינית החמאסית”.
הח”כים קראו במכתבם לקדם מייד את החוק להחמרת תנאי הכליאה של אסירי החמאס, אשר “חיים בתנאי מלון כאשר גלעד נמק בעזה ללא קשר עם הסביבה וללא אופק לשחרורו” – כלשונם.
את מכתבם מסיימים חברי הכנסת בנימה אישית: “נושא זה הוא בנפשנו, אסור שנעבור עוד יום עצמאות בלי גלעד – זה הזמן ללחוץ על חוטפיו בכל האמצעים עד לשחרור המיוחל”.
בימים הקרובים תחל תנועת ישראל שלי בקמפיין ובפעילות ציבורית והפגנות ברחבי הארץ תחת הכותרת: “אם אין גלעד – אין כסף לפלסטינים”.
רפי טרבלסי, מראשי ‘ישראל שלי’ אמר היום: “במקום להמשיך ולדבר שחרור מחבלים שיחזרו וירצחו ישראלים כמו המחבלים ששוחררו בעסקאות קודמות – יש לחזור לאופציה של ערבות הדדית אמיתית והיא הפעלת מכבש לחצים כנגד הרשות הפלסטינית ובן בריתה, ארגון חמאס המחזיק בגלעד שליט – עד לשחרורו. לא ייתכן שחייל ישראל מוחזק בשבי אויב, וישראל ממשיכה להזרים לאותו אויב כספים רבים המאפשרים לו להמשיך להחזיק בגלעד ללא הפרעה. שר הביטחון אמר שנחזיר את גלעד לא בכל מחיר, אבל הפלסטינים צריכים להבין שגם להמשך החזקתו של גלעד בשבי יהיה מחיר, ומחיר כבד”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת השבוע – פרשת וישב

אריק זיו ויזר

אתר תנועת בית”ר

אריק זיו ויזר

גוברים הקולות בציבור הקוראים להקדמת יום הזיכרון לחללי צה”ל ביום אחד

אלי חזן

יוקם מרכז צעירים בהרצליה – ביוזמת כץ, מאיה כץ

אלי חזן

חיים ביבס: לעדכן את שכר המאבטחים באופן מיידי

הרויזיוניסט

ציונים מפגינים מול שגרירות טורקיה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן