25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

עוזי דיין מכבה את האש בבית יהונתן

עוזי דיין פנה ליועץ המשפטי לממשלה בהצעת פשרה משפטית בסוגית בית-יהונתן בכפר סילוואן. דיין נחשף לפרטי התסבוכת המשפטית בסיור שערך באתרי התישבות יהודית במזרח ירושלים.

דיין סבור ש”הבעיה המשפטית-פרופר של בית יהונתן די פשוטה, אלא שהאירועים סביב המקום חרגו מהתחום המשפטי מוניציפאלי, והפכו לנושא מדיני בינלאומי”. לדעת עוזי דיין ההתקלחות והתבערה המדינית אינן מוצדקות. כעת הוא בא לכבות את האש.

רקע: יהודים קנו מפלסטיני בנין בן 6 קומות בסילוואן, ונכנסו לגור בביתם החדש. כעבור זמן התברר כי שתי הקומות העליונות בבנין נבנו על ידי המוכר הערבי בחריגה ובלי אישור. שמאלנים אנטי-ציונים ושונאי ההתישבות היהודית בישראל הציתו אש הפגנות ורעש ציבורי, והפעילו גם את חבריהם בפרקליטות המדינה. הפרקליטות הגישה תביעה משפטית לפינוי הבנין כולו מיהודים ולהריסתו.

התביעה יכולה היתה להחשב מוצדקת והוגנת בתנאים רגילים. אבל התברר שבשכנות לבית יהונתן נבנו ע”י ערבים כ650 בתים ללא אישור, מהם כעשרים בתים על שטח המיועד לפארק ציבורי. השכנים הערבים חרגו לא רק בשתי קומות, אלא בבנינים שלמים. נגדם לא הוגשה שום תביעה.

חברי כנסת מימין ומשמאל התערבו בסוגיית בית יהונתן, כל צד משך לכיוונו, וכך נוצרת התלקחות ציבורית מדינית בלתי מבוקרת. ח”כים שמאלנים דיברו בזכות ההליך המשפטי נגד יהודים בלבד. לעומתם, ח”כים מכוחותינו טענו נגד העוול שבמדיניות “איפה ואיפה” של הפרקליטות. שני הצדדים טיפסו על עץ גבוה, והתקשורת נותנת להם רוח גבית להסתבך ולפגוע במתישבים יהודים.

ובעוד הכל מטפסים גבוה יותר על העץ של בית יהונתן, רק עוזי דיין מתגלה כמנהיג פרקטי שמנסה להוריד אותם מהעץ, ולהביא לפשרה שתהיה מקובלת על הכל. הצעתו ליועץ המשפטי לממשלה היא ששתי הקומות העליונות בבית יהונתן יפונו מדיירים ויאטמו אותם, ואילו בשאר השטח החוקי למהדרין ימשיכו את החיים והמגורים במסלולם.

מלשכת היועץ הממשלתי נמסר שהם בוחנים ביסודיות את ההצעה, וימסרו תגובתם לאחר הפסח.

לעוזי דיין יש משנה מדינית ערכית סדורה בתחום ההתישבות: “עלינו להמשיך לפעול ברוח הערכים הבסיסיים שלנו. התישבות יהודית היא נשמת אפה של הציונות, כיון שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. יש צורך במדיניות התישבותית ברורה של מדינת ישראל גם כיום, ואם המדינה מתחמקת מחובתה זו, אז לפחות אנחנו בליכוד צריכים ליזום הגדרת מדיניות ברורה בתחום זה”.

הביקור האמור של עוזי דיין היה לא רק בבית יהונתן אלא גם בעוד אתרי התישבות יהודיים במזרח ירושלים. “אני חושב שהויכוח הגדול לא צריך להיות על בית יהונתן אלא על שכונת קדמת-ציון” אומר דיין. “קדמת-ציון איננה בית בודד בין שכנים פלסטינים צמודים, אלא שטח של 800 דונם שרשום בטאבו על שם יהודים משנת 1920. שם אין בעיות משפטיות, אם כי אולי תהיה התנגדות מדינית, ולכך עלינו להתארגן כבר מעכשיו”. כתבנו מציין כי קדמת-ציון נמצאת בין ארמון הנציב לבין אבו-דיס. הביקור נערך גם בשכונת שמעון הנביא ובמעלה זיתים, שנמצא על הכביש המוביל להר הזיתים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סיור מפתיע בשומרון של חברת הנהלת ג’יי סטריט ושלום עכשיו ארה”ב

אלי חזן

ליכודניק מאחל מזל טוב לגילה גמליאל לרגל הולדת הבת

אריק זיו ויזר

סגור את הפינה עם איציק דדוש : והפעם, גבי יחיא

איציק דדוש

רשות השידור עם הפנים לעיתות חרום

אלי חזן

שר התחבורה חנך מערך אבטחת תחבורה ציבורית

Gilad Trugbild

מסין בברכה

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן