20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

על פי חזונה של מרגרט ? בעקבות ניצחון השמרנים בבריטניה

בחמישי האחרון, כמו ב-17 במאי, קמנו בבוקר בדאגה, חשנו בצהריים תקווה, בערב המדגמים רוממו את רוחנו והבוקר בישר על ניצחון סוחף – בניגוד גמור להלך הרוח שנשב מהתקשורת. עובד קראוס על תחושותיו לאור ניצחון השמרנים בבריטניה 




בבריטניה, כמו בישראל, שמרה המפלגה השמרנית על השלטון ועשתה את זה בסטייל: לא רק שניצחה בבחירות אלא הגדילה את כוחה ומאז 1983, אף מפלגה ששמרה על השלטון בממלכה לא עשתה זאת. 

הקרדיט המלא ניתן למנהיג – דייויד קמרון, ללא ספק המנהיג השמרני החשוב ביותר ב-24 השנים האחרונות, מאז פינתה אשת הברזל הענקית מרגרט ת’אצ’ר את מקומה בראשות המפלגה.

מורשת ת’אצ’ר היא שיעור חשוב לכל מפלגה שמרנית בעולם וודאי שלליכוד: עם כניסתה לדאונינג 10, היכתה כמו שצריך בוועדי העובדים ובמעוזי הלייבור וזאת בניגוד למנחם בגין ז”ל, שגילה רחמנות בלתי מובנת והחמיץ הזדמנות היסטורית לחסל את ההסתדרות ואת מעוזי מפא”י. את אותה רחמנות ואצילות בדיוק גילה בפרשת אלטלנה ובתגובות רפות מדי לסזון – במקום להכות בפטיש של כמה טון באויב (וזאת בניגוד גמור למילה השלישית מתוך הטריו בהמנון שלנו: “גאון ונדיב ואכזר”. 

כדי להגשים מדיניות כלכלית וחברתית ימנית, צריך להפגין נחישות, יד ברזל נגד התארגנויות המונעות את הקידמה וכמובן להטיב עם העם. ולעם הבריטי, פרט לשוליים, היה טוב מאוד ב-12 שנות שלטון ת’אצ’ר. אלו היו שנים בהן בריטניה חזרה להיות גדולה ומשפיעה ולונדון הייתה לבירת אירופה. 

הפסדו של ג’ון מייג’ור ב-1997, הזכיר מאוד את ההפסד של יצחק שמיר ב-1992 – ממשלה טובה הלכה לבחירות והפסידה על משקל גדול מאוד של מיאוס מסוים מכמעט 20 שנות שלטון. הנזק הכבד שנגרם לממלכה משלוש הקדנציות של טוני בלייר מורגש עם הנחיתה בהית’רו: הצפת בריטניה בזרים שהפכו את לונדון לבירה בה כל אנגלי מרגיש בה לא מעט אנגלים מרגישים מאוימים. גם בכלכלה קרסה הממלכה, בדיוק כפי שקרה לה אחרי הקדנציה של מנהיגי לייבור אחרים. ועוד אמרו על בלייר שהוא “לייבור מעודן”…

למפלגה חייבת להיות דרך ואורח חייה בשלטון הוא כעמידתה על עקרונותיה הבסיסיים. מאז איבדו את השלטון ב-1997, חיפשו השמרנים כל מיני גימיקים כדי לחזור חזרה לשלטון וכשלו פעמיים ברציפות (עם וויליהאם הייג ומייקל הווארד), עד שדייויד קמרון לקח את המושכות וכל השאר היסטוריה.

די להימצא בקרבתו של קמרון אותו פגשתי שלוש פעמים ובכל פעם מחדש התרשמתי עמוקות מנוכחות הכריזמטית, מנהיגותו הבטוחה והליכתו הנחרצת אחר עקרונות שמרנים בסיסיים שאין להתבייש בהם.

בקדנציה הראשונה טיפל בהצלחה במשבר הכלכלי הכבד וכעת את הקדנציה השניה שלו צריך קמרון להקדיש לשמירה על בריטניה: מפני הסקוטים החצופים, מפני חלק מאוכלוסיית הזרים המאיימת על שלום הממלכה והכי חשוב – לגמור חשבון עם ליברפול ומנצ’סטר מהם יצאו התמונות המכוערות של המנוולים שצהלו ביום מותה של מרגרט ת’אצ’ר.

בנוגע ליחסים עם ישראל, עשוי קמרון להיות המנהיג השמרני הבריטי הידידותי ביותר לישראל מאז ומעולם. מתוך שורת המנהיגים האדירה שהצמיחה המפלגה הזאת (תאצ’ר, ג’ון מייג’ור, אדוארד הית’, אנתוני אידן, ווינסטון צ’רצ’יל וכו’) – עשוי קמרון הוא בהחלט מועמד רציני להעפיל לפסגת הרשימה הזו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיסול הטרוריסט אוסמה בן לאדן – אסור להתבלבל ו/או לתת שיבלבלו אותנו

המתנחלים- הנשק האסטרטגי של מדינת ישראל – הגיע במייל

אריק זיו ויזר

קווים לתופעת האנטי ציונות של השמאל בבריטניה

אריק זיו ויזר

סקנדינביה לא ממש סוציאליסטית

מדלן גרנט

עשה לך רב?

אלי חזן

חוק המזונות – עיוות שיש לתקן

אלי חזן
דילוג לתוכן