19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

הקמיקאזה של ליברמן, נתניהו = קמרון , ממשלה על תנאי, רעידת אדמה במשטרה והפרקליטות, פריחת השקד של איילת

פריחת השקד

ישנם לא מעט מרוויחים ולא מעט מפסידים מהקמת הקואליציה ומצבם של שחקנים נוספים יתבהר, לטוב ולרע, ביום רביעי לאחר הקמת הממשלה. ואולם, אין ספק שהמרוויחה הגדולה של הרכבת הממשלה היא שרת המשפטים הנכנסת איילת שקד. גילוי נאות : אני מעת לעת נמצא בקשר איתה ועוקב אחריה כבר שנים. אני חושב שהיא מנהיגה מסוג אחר. לצופים מהצד בברית בנט – שקד ברור כי בנט הדומיננטי. אני חלוק עליהם. שקד היא החזקה מבין השניים.

כאשר הם חשבו להתמודד בליכוד עלתה האפשרות שאיילת תתמודד ראשונה. הם ערכו בדיקות ובנט היה שותף לרעיון. אלא שרק כאשר הלכו לבית היהודי בנט קיבל את הבכורה. אחרי ככלות הכל, שקד היא אישה חילונית שרצתה להתמודד במפלגה דתית לאומית. ברור שהדבר לא היה מקובל על המתפקדים שהיא תתמודד על ראשות הבית ולכן בנט נבחר.

אין זה משנה. מהר מאוד כולם בבית היהודי הבינו שהיכולת הביצועית שלה מאפילה על האחרים – כולל על בנט. בזמן שהופצו שמועות שבליכוד מתנגדים למינוי שלה לי היה ברור שהיא תהיה שרה בממשלה.

השבוע, כאשר ליברמן הודיע שהוא לא מצטרף לממשלה הכל כבר היה מוכן עם הבית היהודי. שלום שלמה הוא הצלע השלישית של בנט ושקד. שלמה לאמר לקובי צורף – היועץ הפוליטי של נתניהו – שעכשיו צריך חשיבה מחדש.  אז הגיע הדרישות : ביטחון או חוץ לבנט, משפטים לאיילת וחינוך לאורי אריאל. בליכוד הסכימו לשדרג את בנט לחוץ וזהו.

החוץ או הביטחון היו הפטנטזיה של בנט ושל כל מי שתומך בבית היהודי. לפי בכיר בבית היהודי  : “האישה החזקה בימין, איילת שקד, חתכה וקבעה : רק משפטים. השאר לא מעניין. בנט ניסה לשכנע את  איילת שעמדה על שלה ולא ויתרה”.

התוצאה : איילת במשפטים. עוד יזכרו אותה כשרת המשפטים הטובה ביותר. ללא ספק היא תאפיל על ליבני.

נשאר רק עוד דבר אחד : מייד לאחר הבחירות הצהירה איילת כי כאשר תמונה לשרה תתפטר כדי להכניס את הבאה בתור ברשימה. באם תעשה זאת ללא ספק איילת תוכיח שהיא נוהגת אחרת. מה גם שמי שתיכנס לכנסת היא אישה יוצאת מהכלל בשם ח”כ לשעבר שולי מועלם רפאלי.


הקמיקאזה של ליברמן

 

דבר אחד ברור : ליברמן נמצא כנראה בגסיסה פוליטית. אמנם הוא ניווט את המערכת הפוליטית לכאוס ורבים אינם מבינים אותו אך אי אפשר להתכחש לכך שליברמן הוא תופעה בתוך הפוליטיקה. אין ספק שהוא איבד את דרכו מאז שיצא זכאי בבית המשפט. ליברמן היה בטוח שהציבור יגבה אותו אך המינוף של התוצאה הניב מעט מאוד מבחינה ציבורית. כך הוא החל לשעוט לכיוון ניסיון להגיע לראשות ממשלה. בדרך עוד היה נסיון להדיח את ראש עיריית ירושלים. המספרים עוד יצרו רושם שהוא יצליח בשיתוף החרדים אך התוצאה הייתה שליברמן נכשל משום שבמקום להבין את מקומו החל במסע נקמה בשיטה של קמיקאזה יפני או בסגנון מהתנ”ך “תמות נפשי עם פלישתים”.

בפעולה חד צדדית נפרד מסיעת “הליכוד ישראל ביתנו” המשותפת כאשר אמר לסביבתו כי סופו של נתניהו קרוב.   בצוק איתן זינב במנהיגותו של נתניהו. הציבור הגיב במבצע בתמיכה בנתניהו וכך ללא הפסקה כל מה שנתניהו ביצע ליברמן הגיב בהתנגדות.כאשר נתניהו לא נכנע ללחץ אמריקאי לגבי ארדואן כמתווך ליברמן עקץ אותו. כל זה בעת מלחמה. מייד אחרי צוק איתן ליברמן החל בשיתוף פעולה ביחד עם ליבני ולפיד להחלפת נתניהו. כך כאשר נתניהו הלך לנסיון ליצב ממשלה בלי לפיד – ליברמן לא נתן. הנסיון להחליף את נתניהו לא צלח והגענו לבחירות. ליברמן אשר האמין כי יקבל בסביבות ה – 15 מנדטים גמר את הבחירות כמי שבקושי עבר את אחוז החסימה. הבלוף שלו התגלה לציבור והוא לא סלח. עכשיו הוא ממשיך בניסיון להפיל את הממשלה כאשר הוא מדבר על עקרונות אבל המציאות הייתה שהוא ניסה לגרור את דרעי למהלך של להשאיר את נתניהו ללא ממשלה וגם פה הוא נפל. דרעי חתם למרות שמאחורי הקלעים הבטיחו לו שהוא יקבל כל מה שנתניהו נתן.

בסופו של יום הוקמה ממשלה. אמנם ממשלה צרה שעד להשבעה שלה נתניהו צריך לעבור מהמורות ורק העתיד יוכיח האם ליברמן התאבד פוליטית או שיצליח לשקם את מעמדו.


קמרון = נתניהו

 

הבחירות בבריטניה היו סיפור דומה לבחירות בישראל. מפלגת הלייבור הבריטית כמו מפלגת העבודה הישראלית – כבר מזמן גורמים אנרכיסטים השתלטו עליה.

אד מיליבנד מנהיג מפלגת הליבור שטען למהפך בבריטניה הוא בעצם יהודי המנהיג מפלגה אנטישמית שרבים מיהודי בריטניה נטשו. היא חרטה על מצעה אנטישמיות רצופה ואטני ישראליות. מיליבנד תקף את ישראל בעת צוק איתן וסימן ליהודים שלא לתמוך ביהודי שמכר את נשמתו לאנטישמים.

טוב שקמרון נבחר. אנו מדי פעם מתווכחים עם קמרון אך זה מעורר שביעות רצון להתווכח עם ידיד. אבל לחשוב מה היה קורה לבריטניה אם מפלגת הליבור הייתה משתלטת עליה. ראינו כי בצרפת השכנה רק כאשר מפלגת השמאל זכתה יש נטישה של המעמד הבינוני לבלגיה ולבריטניה. השמאל בעולם הפך ממפלגות המינסטריים לזרם קיצוני אנרכיסטי שמסוכן לקיום המדינה שהוא מנהיג.

הדוגמה הכי טובה היא אובמה. כאשר החל המרוץ שלו אני ראיתי בו איזה תקווה דווקא בגלל צבע עורו. זה היה נראה לי סוג של ימות המשיח ששחור מנהיג את ארה’ב. אז לפני היבחרו חבר אוונגליסט אמר לי שאין מה להיות שמח כי אין שום קשר בין צבע העור אובמה מסוכן לעולם.אחר נאום קהיר התקשרתי אליו והצדקתי אותו וכן התנצלתי על זה שחשבתי שהוא גזען.

היום ברור שאובמה היה הפירומן של המזרח התיכון ואת הנזקים שהוא ישאיר אחריו אולי לא יהיה מי שיוכל לתקן. הרי ברור היום כי פרוק המזרח התיכון ירשם על אי מנהיגותו של אובמה .


פישר רעידת אדמה

 

פרשת פישר רק מחזקת את מה שהרגשנו בשנים האחרונות : שמערכות המשטרה והמשפט נגועות בשחיתות ובחוסר צדק. בעבר קדשנו את המערכות האלה עד שאין לחלק מהן מערכת ביקורת מסודרת. שוב חשוב להדגיש ” אין ספק שרוב אלה המכהנים טהורים ונקיים אך ברור שכאשר אין מערכת בדיקה יש תפוחים רקובים המשפיעים לרעה על הכל.

לא לחינם הייתה הצעה בזמנו למנות לחקירות ציבוריות שופט חוקר. חקירות על פוליטיקאים פרקליטים בשרות המדינה ושופטים יצטרכו כאשר יש תלונה או חשד לעבור חקירה עי שופט חוקר.

הדבר הראשון שמחייב את השר לבטחון הפנים הבא הוא מינוי מפכ”ל חדש. הצענו בעבר את האלופה במיל אורנה ברביבאי. יש ברעיון הזה שני אספקטים חשובים : גם אישה וגם באה מחוץ למערכת אשר עוברת טלטלה. משטרת ישראל צריכה ניעור וכן גם הפרקליטות. מה שהכי קשה הוא התנהגות היועץ המשפטי. אפילו בפרשת פישר כאשר יש חשד בפרקליטות יש בעיית של שוחד לכאורה היועץ אינו מופיע לציבור ומראה לא שהוא נחוש לנקות את האורוות.


ממשלה על תנאי

 

האם נתניהו יצליח לעבור את מכשלת השבעת ממשלתו? כעת כשזאת ממשלת 61 הבעיה תהיה כאשר יהיו כאלה המאוכזבים. הם יכולים לגרום שהממשלה לא תקבל אמון. הראשון לאיים הוא איוב קרא שהודיע כי אם לא ימונה לשר הוא בעת השבעת הממשלה יעלה לקבר יתרו. אחריו סילבן שלום שרוצה להיות שר החוץ.  כך עוד מספר בכירים בליכוד לא מן הנמנע שעוד נראה מחזות הדומים למה שעשה בזמנו דוד לוי למנחם בגין כאשר נשאר בבית שאן בעת ממשלת ה61 של בגין. נתניהו צריך לצפות להרבה בית שאנים השבוע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בנט טרחן קטן

אריק זיו ויזר

דגל הדיו מול דגל ועידת התרבות של הארץ

אריק זיו ויזר

חוכמת ההמונים חוזרת

אריק זיו ויזר

בוגי קצין ולא ג’נטלמן

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר

אורן חזן, דגן ובנט “שלושת המוסקטרים שחיים מספין לספין”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן