24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

על אף הקורונה – תהלוכת ערב לג בעומר מבית עבו בצפת- נוע תנוע!

גדכע

200 שנה אחרי מגפת הכולרה, 100 שנה אחרי מגפת השפעת הספרדית, וכעת בימי מגפת הקורונה, תהלוכת ספר התורה מבית עבו בצפת תצא זו השנה ה-187 ברציפות בערב ל”ג בעומר תש”ף. ההרכב מצומצם – השמחה לא!

                                                                                                                                                                             ביום שני, י”ז באייר,11.5.2020, בערב ל”ג בעומר כנהוג, יתקיים בבית עבו בצפת טקס פתיחת חגיגות ל”ג בעומר כמדי שנה, אך במתכונת מיוחדת ומקורית : טקס מקוצר ומצומצם באדם, ששיאו בתהלוכת ספר התורה ממונעת – הספר מובל בשיירת מכוניות בשכונות העיר צפת עם שירי הכלייזמר המקוריים ברמקול נייד.

יוביל את הטקס הדור השישי למסורת –עו”ד רפאל עבו – אחיינו של יוסף עבו-עברון ז”ל שהחזיק קודם לכן במסורת יובל שנים. יכבדו את הטקס בנוכחותם:  ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, סגן ראש העיר, שלמה חדד והרב הראשי של צפת ,הרב שמואל אליהו. בתום התהלוכה ימשיך ספר התורה בדרכו כמדי שנה אל קבר הרשב”י במירון, ובאישור משטרה מיוחד ינכח בהדלקה המצומצמת ברוח הזמן, שתכלול שלוש מדורות.

מסורת תהלוכת ערב לג בעומר מבית עבו בצפת, שמעולם לא פסקה גם בימי מגפות ופרעות, רעידות אדמה ומלחמות,  החלה בשנת 1833, כשספר תורה עשוי כסף הוענק לאבי שושלת עבו, הרב שמואל עבו (עלה לצפת ב-1817), כהוקרה על תרומת המשפחה בגאולה ויישוב אדמות הגליל (ראש פינה, יסוד המעלה ועוד). בין השאר גאלה את אדמות מירון מידי הערבים לרבות את קבר רבי שמעון בר יוחאי (הרשב”י) שאותו שיפצה והחייתה כשהקימה ישוב חקלאי שביום עבדו בשדות ובלילה התעמקו בספר הקבלה “הזוהר”. ישוב זה הקדים בעשרות שנים את העליות הציוניות לארץ ישראל.

 ספר התורה שהוענק למשפחת עבו בערב ל”ג בעומר פתח מסורת מאז ועד היום של יציאתו בתהלוכה רבת עם ברחובות צפת מדי שנה בשירה וריקודים עד הבאתו למירון, שם חוגגים עמו בהדלקה על קבר הרשב”י.

 

ככל הידוע, זו המסורת היחידה של ספר תורה של משפחה פרטית, הנחגגת בטקס ציבורי זה 187 שנה בשיתוף קהל דתי וחילוני כאחד המגיע מכל קצוות הארץ. השנה, בשל ההנחיות המגבילות ללא התקהלות, ישודר הטקס בשידור חי בזום.

 

קישורים ותמונות

ההודעה הרשמית על הטקס והתהלוכה תש”ף

http://abbo.org/187-coronadays/

קישור להזמנה לצפות בשידור החי של הטקס ב”זום”: http://lagbaomer.abbo.co.il/lagbaomer2020

אתר “ההגדה של בית עבו” –

 

http://abbo.org/

 

דף הפייסבוק “אורחי ההגדה של בית עבו” https://www.facebook.com/abboguestbook/

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

קורן תומכת בסער

עינר אביב

ברקו בשירות נכי צה”ל

אריק זיו

איך תקום ממשלה

עומר אריכא

הכנסת כמחוקק וריבון מול פרשנות בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

לסייע למורדים בסוריה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן