18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד הכנסת

נתניהו תכריע : אדלשטיין יו”ר הכנסת

יולי אדלשטיין- מנהיגות ברגעי הכרעה

 

דמותו של יואל (יולי) אדלשטיין כמו נלקחה מספר: הוא מצטייר כמנהיג מוכוון אידיאולוגיה שאף משבר ואף ניסיון לרפה את ידיו אינו יכולים מולו. אדלשטיין, שנכלא על ידי הקג”ב בברית המועצות בשל לימוד עברית, עמד ב-2017 על בימת הפרלמנט הרוסי ופנה אל המחוקקים הרוסיים – בשפה העברית. סגירת המעגל הזאת, היא ציון דרך בנאמנותו של אדלשטיין לציונות, לעם ישראל ולמדינת ישראל. כל אלה לא יכולים להיות מוטלים בספק בשל עברו וסיפור חיו אך לא רק בשל אלו.

בתקופה האחרונה קיבלנו שוב את ההוכחה להקרבה ולמחיר האישי שמוכן אדלשטיין לשאת. כמה סימלי היה הדבר שדווקא אדלשטיין בהקרבתו ועמידתו באמונותיו ועקרונותיו, היה זה שפרץ את הדרך לממשלת האחדות ולהמשך שלטון הימין והליכוד.

פרישתו של אדלשטיין מתפקיד יו”ר הכנסת על רקע תכתיבי מערכת המשפט, טרפה את הקלפים שהיו מונחים על השולחן. ערבוב הקלפים הזה שמט את הקרקע מתחת לרגליהם של ליברמן ולפיד, שזממו מזה תקופה ארוכה להכשיל את ראש הממשלה נתניהו מלהקים ממשלה, ובכל מחיר.

פרישתו של אדלשטיין אפשרה את מועמדותו של גנץ לתפקיד יו”ר הכנסת והדרך לפרישה של לפיד מכחול לבן הייתה קצרה ביותר. תוך שעות בודדות הפרויקט מבית ליברמן-לפיד להפלת ביבי נתניהו נכשל סופית. ליברמן, שזכה מן ההפקר והחזיק בכוח רק משום שהיה לשון-מאזניים ואפשר לעצמו לשחק במדינה שלמה,  הפך באחת ללא רלוונטי. ולמי שכבר הספיקו לשכוח – תארו לעצמכם שרק לפני חודשיים, ישבו ליברמן וחברי מפלגתו באולפנים והכריזו באילו תנאים יסכימו או לא יסכימו להקים ממשלה עם נתניהו. החלום הרטוב של ליברמן ואנשיו, לקבל עמדת מפתח ושליטה במדינה עם 7 מנדטים בלבד – הגיע באחת אל קיצו, והחזרה אל המציאות הכתה בפניהם.

המנהיגות שהפגין אדלשטיין בתקופה הפוליטית הקשה, הוכיחה עד כמה זכה עם ישראל ביו”ר כנסת מהטובים שידעה המדינה. איש שלאורך כל הדרך טובת המדינה והעם עמדו לנגד עיניו. המנהיגות, הממלכתיות, הענווה והיושרה שהם חלק בלתי נפרד מדמותו, מסמנים באופן הברור ביותר כי יולי אדלשטיין ראוי וצריך להמשיך ולכהן כיו”ר כנסת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שימוש חכם של בית המשפט בצו איסור פרסום

אריק זיו ויזר

חבר הכנסת גלעד ארדן – למנוע שידור ישיר של הנאומים בעצרת לזכרו של רבין

אריק זיו ויזר

איפרגן ברק ומדחת.

אריק זיו ויזר

דנון לנתניהו: לא לאפשר פינוי האולפנא

כהן על מינוי כחלון: “האיש הנכון בזמן הנכון”

אלי חזן

ליצור שלם מהחלקים

אלי חזן
דילוג לתוכן