19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

גבורת שלמה בן יוסף

היום, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אני רוצה לזכור ולהזכיר מטוקיו הרחוקה, את ראשון עולי הגרדום שסללו את הדרך לתקומת ישראל – שלמה בן יוסף.

בן יוסף, חבר בית״ר ואצ״ל, תקף אוטובוס ערבי ללא אישור, כי סבר שההבלגה של אצ״ל, בהוראת המפקד ז׳בוטינסקי, תעודד את הטרוריסטים הערבים שרצחו חברי בית״ר, אנסו בית״ריה והתעללו בגופות.

שלמה בן יוסף נתפס, נשפט על ידי הכובש הבריטי ונגזר עליו מוות בתליה. בכלא כתב לחבריו בין השאר: טוב למות בעד ארצנו.

הוא הלך אל מותו בגבורה שלא תיאמן, עם שיר בית״ר בפיו, ומילותיו האחרונות היו – יחי זאב ז׳בוטינסקי.

ראש בית״ר כה התרגש מגבורתו ומסירותו הנחושה של בן יוסף, עד כי הצהיר שהוא מצווה עליו בדיעבד לעשות את מה שעשה, ומייד גם ביטל את ההבלגה, אישר לאצ״ל להתחיל ליזום התקפות על הערבים במקום להסתפק רק בהגנה כפי שאישר עד אז.

למרבה הצער ולאסונו של עמנו, ראש ההסתדרות הציונית דאז דוד בן גוריון הודיע שבן יוסף הוא טרוריסט גרוע עוד יותר מהטרוריסטים הערבים ושיש להשמיד אנשים כאלה, והורה על הסזון נגד האצ״ל, הוראה נוראה שפערה קרע עמוק בתנועה הציונית מאז ועד היום. הדברים כלולים בפרוטוקול ישיבת ההנהלה הציונית משנת 1938 הנמצא בארכיון הציוני בירושלים.

רבים שואלים אותי אם יש קשר ביני לבין שלמה בן יוסף. אכן יש קשר מופלא, אם כי לא קשר משפחתי.

בשנת 1937 עלה לארץ הבית״רי שלמה טבצ׳ניק, בעלייה הבית״רית המחתרתית ״אף על פי״ יחד עם עוד עשרות חברי בית״ר מאירופה. כשרק נגעו רגליו בחוף המולדת, החליט שעליו למצוא שם משפחה עברי, קרא לעצמו ״בן יוסף״, על שם אביו, יוסף טבצ׳ניק.

בדיוק שנה לאחר מכן, בשנת 1938, עלה לארץ הבית״רי נתן שנצר, בעלייה הבית״רית המחתרתית ״אף על פי״ יחד עם עוד עשרות חברי בית״ר מאירופה. כשרק נגעו רגליו בחוף המולדת, החליט שעליו למצוא שם משפחה עברי, קרא לעצמו ״בן יוסף״, על שם אביו, יוסף שנצר.

אבי, נתן בן יוסף (שנצר), לא שמע אז עדיין את הסיפור של מי שהפך לסמל הגבורה במלחמה על ארץ ישראל והקמת מדינת ישראל.

כמו שלמה בן יוסף וכל מעפילי ״אף על פי״ – גם אבי, וגם אימי – אותה הכיר אבי בנמל ההפלגה – התגייסו  לאצ״ל ולפלוגות הגיוס של בית״ר מייד עם עלייתם.

ונזכור את כולם – כל חללי מערכות ישראל וכל הלוחמים על תקומת המדינה ועל הגנתה לאחר שקמה.

ואורם ילך תמיד לפנינו כעמוד האש לבני ישראל בצאתם מעבדות לחרות.

זאב בן יוסף

מנכ״ל חטיבת בוגרי בית״ר

נציג מייסדי הליכוד במרכז, במזכירות ובהנהלת הלשכה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השבוע : פרשת חוקת

אלי כהן

מזל טוב ליניב בן שושן לרגל ברית בנו

ליכודניק

ח”כ נורית קורן מסכמת שנה ומאחלת שנה טובה

עינר אביב

מארק ואגף נשים בשירות נשים מוכות

אריק זיו

מזל טוב ליוסי שלי

אריק זיו ויזר

האם ניתן להבטיח את שלטון הימין ? שאלה ובצידה הצעה…

שמוליק חרמש
דילוג לתוכן